Kjære leverpostei-boks II

Ikke alt man gjør her i livet er nødvendigvis i god tro.
Smak og behag, en gang i blant brennes den bro.

Men når tanken er god, er da alt egentlig godt?
Kom nærmere min venn – se en gave jeg har fått.

En boks med lever i, så leken og så glatt,
pass deg lille gutt, ikke glis sånn besatt!

Så uskyldig du smiler, men jeg kan se bak din fasade.
Akk ja, synd og skam går hand i hand, en egen parade.

For smaken er som baken skrikes det i kor,
år etter år byr du deg fram, klar for litt hor.

Men når smaken så skylles vekk og du er helt tom,
jeg simpelthen kaster deg bort, du forlater mitt rom.

Vi er nok ikke lengre de gode venner vi en gang var,
tross ditt unge ytre, du kunne faktisk ha vært min far.

Men til vi en regnfylt dag så sees igjen –
kjære leveposteiboks, kom og gi meg en klem.


Stay goregeous!

12 kommentarer
    1. Skal innrømme jeg aldri spiser leverpostei, syns igrunn pålegget er ganske nasty. Men, når jeg nå ser leverpostei, får jeg en viss assosiasjon til deg og disse diktene! xD haha
      Del 3 burde handle om at du har tatt over leverpostei-industrien med bilde av deg på boksen, og dinn super-poesi på baksiden xD
      Liker godt det nye bloggåret ditt, og de siste 3-4 videoene dine!
      Jeg har hatt det ganske vanskelig starten på dette året. Godt planta nedi (nesten inni) kjellergulvet, under stuegulvet for å si det sånn. Gleder meg at du er så aktiv med blogg om dagen, takk.

    2. C Noir: Det er ikke mitt favorittpålegg heller, hehe. Sikkert en del som tror at leverpostei ihvertfall er blant mine topp 5 favoritter, men det er nok ikke tilfelle. Litt kjedelig smak, mulig derfor jeg valgte å “piffe den litt opp” for noen år siden med det første diktet. Men eh, skal jeg være hakket mer ærlig var det nok heller en veldig snodig tilfeldighet xD

      Tja, vi får se da om det blir noen del 3. Skal ikke si at det aldri vil skje, men har ingen umiddelbare tanker om det foreløpig. Enyway, takk for innspillet 🙂

      Og hyggelig at du liker de siste innleggene mine, samt at jeg er sånn noen lunde aktiv for tiden. Kan ikke love at jeg kommer til å være like “på” hele året, men skal i hvertfall ikke holde tilbake de gangene jeg har noe å komme med.

      Synd du har det sånn. Håper at hva det enn er for noe som plager deg nå, at det går over veldig snart. Jeg har i hvertfall troen på at ting vil bedre seg for deg, selv om jeg ikke vet noe om hva det er for noe.

    3. Hehe tenkte du likte leverpostei ganske godt ja! XD det meste av bløt-smøremat som smør, sjokoladepålegg, Philadelphia, Banos, leverpostei osv kan jeg ikke spise. Jeg har visst noe som heter hypersensitive smaksløker. Det er ikke så uvanlig når man først har asperger.
      Nei, selvfølgelig, det forstår jeg. At du ikke alltid er like aktiv med blogg og video er forståelig. Det var bare ment som en positiv pekepinn fra min side.
      Og takk for positive ord. Setter pris på det. Jeg er dessverre ikke så sikker på at det ordner seg for meg denne gangen. Akkurat nå ønsker jeg å være lukket på psykiatrisk avdeling, men det får jeg ikke.
      Uansett, denne bloggen handler om deg, minst av alt om meg. Så lar de problemene mine ligge 🙂

    4. C Noir: Akkurat når det kommer til Banos kan jeg godt forstå. Det er seriøst noe av det ekleste jeg har smakt. Prøvde det i fjor vår, det var bare så vidt det gikk ned.

      Aha, skjønner. :/ Vel, jeg krysser likevel fingrene og håper det beste for deg. Og det er ikke bare fordi du er en fast bloggleser på bloggen min, men fordi du virker som en fyr som ikke er så aller verst.

    5. Må vel heilt ærleg innrømme at eg ikkje har ein leverpostei-boks i kjøleskapet 🙁
      Eg burde ha det, med tanke på at eg har litt jernmangel. Men leverposteien har uteblitt. Akkurat no føler eg meg derimot litt inspirert til å kjøpe ein boks. Ha ha.

    6. Johanne: Hva? Har du ikke leverpostei-boks i kjøleskapet?? SKANDALE!! 😮

      Hihi, neida. Jeg kan på flere måter forstå nettopp det, for det første er jo ikke leverpostei akkurat det pålegget som smaker best her i verden xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg