Dagen derpå

Akkurat nå, i denne skrivende stund føler jeg meg noe tom på visse områder. For de som følger meg på Facebook og Snapchat har det neppe vært noe tvil om hva jeg syntes om den episoden av Hotel Cæsar som ble lagt ut på Tv2 Sumo i går kveld, altså den episoden som vises på tv mandag. Store deler av gårsdagen gikk i hovedsak ut på å slå ihjel mest mulig tid til klokken ble 19.30. Nå som jeg har sett episoden er jeg veldig fornøyd fordi den nådde så til de grade mine forventinger, og litt til.

Men samtidig som jeg er veldig glad for at den episoden ble så innmari spennende, nevrotisk og samtidig også littegrann trist så føler jeg meg også noe tom nå. Jeg antar at dette er min dagen derpå-dag. Jeg trenger ikke alkohol eller andre hjernedøde rusmidler for å koble skikkelig av i noen timer, jeg har jo Hotel Cæsar. Store deler av kvelden i går var jeg veldig hyper, virkelig i ekstase, lenge. Men så kom det til et tidspunkt hvor jeg begynte å føle meg litt sliten ut mot midnatt og jeg tenkte… “Hva nå?”.

Jeg har sett sånn frem til denne episoden ikke bare noen timer, ikke bare noen dager, men måneder. Nå som det hele er “over” og jeg har sett den, FLERE GANGER XD, så føles det plutselig noe tomt i den grad at jeg plutselig ikke føler at jeg har noe som er like svært å glede meg til lengre.

Det vil si. Jeg har fremdeles en god del ting jeg virkelig ser frem til nå også, men akkurat nå føles ikke disse tingene SÅ store som den Hotel Cæsar-episoden dere vanlige dødelige får sett på tv mandag. Akkurat før jeg nå begynte å skrive på dette innlegget så jeg om igjen store deler av denne spesielle episoden, og følelsene er minst like sterke fremdeles som de var i går. Hjertet pomper og pomper gjennom de aller fleste minuttene, så kommer det noen velmodige tårer i løpet av de aller siste minuttene som dessverre er litt triste.. Men samtidig også litt fin.

Jeg elsker Hotel Cæsar så inderlig masse. Jeg skjønner om mange av dere nå tenker at jeg må være gal eller noe, og kanskje må man være autist eller noe for å selv skjønne hvor mye en viss interesse man har og har hatt såpass lenge virkelig betyr og rører en når man har det sånn som meg. Men… Pytt, pytt. Jeg har det i hvertfall som regel veldig bra når jeg får kost meg med Cæsar og så vidt jeg vet har jeg ikke skadet eller plaget noen andre med det, i hvertfall ikke så veldig, så da kan folk bare tenke og synse hva de vil xD


© Bildet er tatt fra tv2.no

Ja.. Så var det det store spørsmålet. Hva nå… Hvor går veien videre? xD

Skal du se Hotel Cæsar på mandag, eller har du i likhet med meg også sett episoden allerede? 

Vi reblogges!


5 kommentarer
    1. Hei
      Er ikke nok ikke bare du som er litt tom idag, etter en super episode i går så er jeg redd for at det har nådd punktum. Men skal ikke dømme før vi har sett de nye episodene. Har fulgt Cæsar siden jeg var 12 🙂 og håper virkelig at det blir 20 år til. Betyr mye i hverdagen.

    2. Tez: Jepp, Cæsar betyr utvilsomt mye i hverdagen. Som jeg har skrevet før er jeg overbevist om at Norge vil tape seg en del om Cæsar forsvinner.

      Når det kommer til de nye episodene tror jeg absoutt ikke den Edvin-episoden vi har sett på Sumo nå er noe punktum. Jeg har i hvertfall veldig troa på de nye episodene som kommer fremover også etter å sett forskjellige bilder og teasere. Jeg kommer nok til å savne litt den mørke og dystre stemningen som så mange har ønsket vekk den siste tiden, er litt redd det kan bli litt for mye tenåringsproblemer og sånn fremover, men tror likevel de nye episodene vil bli gull de også.

    3. Ja jeg trodde ingen kom til å slå Cathrine Hove i ondskap.. Men Edvin tok kaka å vel så det.. Jeg er spent på hva neste fiende som dukker opp blir.. De kan jo ikke toppe Edvin.. Det hadde jo blitt litt drøyt tror jeg.. Så det er sikkert en litt mer sånn småirriterende sak som kommer inn i serien etterhvert nå..
      Jeg bare håper at de finner ut av det med Jens August etterhvert.. Sånn at vi slipper å vente mer på bekreftelsen om han er død eller ikke.. Slik det er nå er han jo død.. Men vi vet liksom aldri.. Vi vet ikke om han kviknet til i siste øyeblikk å fikk lurt seg ut og at plassen holder seg åpen for Kim Kolstad :p Jeg liker jo å tro det.. Men det hadde vært bedre om det bare kunne bli bekreftet/avkreftet… 😛

    4. Mjiaow: Cathrine ja, det har vel vært skurker FØR henne som var verre, i hvertfall etter min mening. Scott foreksempel mener jeg gjorde mye mer ugang enn hva Cathrine gjorde.

      Jeg tror de godt kunne klart å toppe Edvin. Altså, ja, han er høyt oppe blant verstingene, men dersom de hadde klart å kombinere en ny skurke-historie med noen goodfeels-storyer ved siden av så tror jeg det hadde latt seg gjøre.

      Når det kommer til Jens August er det bare opp til en person slik jeg ser det, og det er Kim Kolstad. 🙂 Hove er jeg også litt usikker på om er død eller ikke. Altså han som falt ned den trappen.. Faren til Cecilie og Cathrine.

    5. Ja det er kanskje sant.. :p Men irriterte meg mer over Cathrine merkelig nok :p Syntes faktisk en smule synd på han tilogmed da han hoppet.. Han var jo så overbevisende når han angret på sine synder.. Sue Astrid savner jeg.. Hun var sånn “herlig” ond.. Frekk osv..
      Jaaa du sier noe der, vi fikk jo bare høre at han reiste til italia å “døde” der.. 😮
      Spørs nå da som de mener at han Arne Markussen skal inn igjen.. Lurer på hvordan og hva som skjer.. Han døde jo? De sa jo ikke at han skulle spille en ny rolle.. Det hadde uansett blitt veldig dristig av de siden INGEN noen gang kommer til å glemme han av de som har sett Cæsar.. Han var fæle greier.. 😛 Blir sikkert sånn som med Georg.. At det er noen drømmer eller “minner” eller noe slikt…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg