Lenge leve Snapchat!

I disse dager skal det godt gjøres å finne noen over 4 eller under 30 år som ikke har Snapchat. Snapchat har for veldig, veldig mange blitt en minst like stor selvfølge som rennende vann, og man kan ikke akkurat klandre folk for det.

Jeg greide selv å bli en slave i løpet av året som gikk. I begynnelsen før jeg selv fikk applikasjonen var også jeg som en del andre skeptisk. Jeg så på det hele som noe pubertalt og umodent, men i dag vet jeg bedre. Snapchat er akkurat som livet selv, det er hva DU selv gjør det til.

Men.. Nå som denne introduksjonen til dette schni schna snappi-innlegget omsider ser ut til å være på plass ser jeg ingen gode grunner til å lengre utsette det dette innlegget egentlig skal bli. Listepop!



Enkelt å bruke!
Først og fremst, Snapchat er sabla lettvint å lære seg å bruke. Det er noe av det mest brukervennlige jeg har vært borti, det er faktisk enklere enn å sette sammen leker fra Kinder Egg.. Ok litt dårlig eksempel, for noen av Kinder-lekene er faktisk noe utfordrendes til tider. Uansett. En hver idiot kan lære seg å bruke Snapchat etter bare noen få minutter!

Du vet hva folk gjør!
Selvfølgelig, dette punktet kan også ha sine negative sider til tider, men det kan jeg heller spare til et annen innlegg.

Takket være Snapchat trenger man nå enda sjeldnere enn før å lure på om de vennene du eventuelt har er i live eller ei. Det kan man takket være Facebook og Twitter også? Ikke nødvendigvis! De statusene du ser der kan for alt du vet være skrevet av noen andre, og det siste profilbildet h*n akkurat la ut kan godt være et utdatert et som ble tatt i går!

Med Snapchat derimot så har man en større garanti for at bildene du åpner i hvertfall ikke er eldre enn 24 timer, i hvertfall om vi snakker om bildene folk har lagt ut under My Story.

Selvfølgelig, man kan alltids ta bilde av et eldre bilde forså å sende/legge ut, men med mindre du er helt idiot/ full (same shit) og/ eller vedkommende har en 2-3 år gammel Nokia så avsløres sånt rimelig lett. Dessuten, hvem vil være venn med noen som går rundt med en 2-3 år gammel Nokia?

PS: Glemte jeg å nevne at takket være Snapchat så har dosen med se-hva-jeg-spiser-oppdateringer på Facebook trolig minsket litt? 

Du får dyrket egoet!
Igjen et punkt,  som også kan ha sine negative sider, men når det er skrevet… Hva faen er det egentlig som er helt perfekt? Utenom øynene mine da selvfølgelig. Og den høyre delen av pungen min.

Med mindre du tillater drittsekker å være en del av ditt Snapchat-liv og i hvertfall har ti venner så er det minst en og annen som kommer til å gjøre deg oppmerksom på et og annet ved deg som er vakkert, tiltrekkende eller sexy. Eller i mitt tilfelle, alt på en gang. Yoda, man må ikke ta bilder av seg selv i hele tatt, man kan foreksempel bruke hele Snapchat-karrieren på å kun ta bilder av (Han) Solo, og det er ikke noe gæærnt i det, annet enn at det høres litt trist ut. Og sært xD

En annen ting som i hvertfall til tider er med på å bygge opp MITT EGO er det flotte tallet som viser hvor mange “poeng” man har. Altså det tallet som har regnet ut mattestykket Hvor mange snapper du har sendt til andre + Hvor mange snapper andre har sendt til deg.

Så sånn sett kan man også se på Snapchat som et spill hvor man skal utkonkurrere flest mulig om hvem som klarer å være den mest populære (eventuelt slitsomme).

Det er gratis!
Akkurat som hun flotte brunetten som pleide å sitte på tredje rad i klasserommet ditt på ungdomskolen før hun døde av AIDS så er også Snapchat helt gratis å både legge inn, eie og bruke. Det skal ikke koste deg en krone, og apropos penger: Snapchat er også reklamefritt!

Det er gøy!
Helt til slutt, kanskje det viktigste av alt – SNAPCHAT ER GØY!

Med Snapchat og at par hundre venner (eller er 26 som jeg har i skrivende stund) så trenger du i prinsippet aldri å kjede deg igjen. Skulle du begynne å føle et aldri så lite tegn til kjedsomhet, SNAP noen ^^ Snapchat is love, Snapchat is live.



Hva liker du best med Snapchat?

Vi reblogges!

2 kommentarer
    1. Jeg er ikke såååååå aktiv på snapchat, men jeg syns det er passe gøy når folk sender ekstremt morsomme ting 😉 he he..
      Glemte å skrive i svaret mitt på bloggen min at jeg syns du er god som ikke har noe du bare må ha, eller må gjøre 🙂

    2. Elin Slåen: Hehe, ikke sant. Bortsett fra at jeg har ingen som sender ekstremt morsomme ting, personlig syns jeg selv at jeg er den mest interessante snapperen av mine venner xD

      Takk, men vet ikke hvor flink jeg egentlig er siden det går mest utpå at jeg bryr meg fint lite om noe som helst for tiden. Det meste i livet nå føles veldig meningsløst. En større dose selvmedlidenhet er vel det nærmeste jeg kommer en form for “avhengighet” nå..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg