Ønskeliste 2014

Først og fremst vil jeg ha en ting klinkende klart. Selv om jeg nå har skrevet viss ønskeliste har jeg så absolutt ikke forandret mitt syn på den forkastelige juletiden. Som den hatefulle, ondsinnede og slemme grinche-gutten jeg er er det simpelthen ikke plass til noen positive tanker om julen i mitt iskalde, steinharde hjerte.

Likevel! Jeg har dog bestemt meg for å lage en liste for hva jeg hadde ønsket meg dersom jeg hadde sett noe mening i å ønske meg noe og om jeg hadde tillatt folk å gi meg gaver også videre langt inn i hutteteita.. Jeg kjeder meg uansett, så hvorfor ikke.

Såååå kjære disipler, over- og undermennesker – her har dere min “ikke-eksisterende” ønskeliste!!!!!!!:

1. Et hus langt ut i ødemarka!

© Bildet er tatt fra hannemanarchive.com

Jeg skal ikke påstå at jeg absolutt ikke trives der jeg bor nå. Likevel er det en del ting som kunne vært bedre. Det hender at jeg hører en og annen plagsom lyd fra en og annen jøk i nabolaget. En og annen gressklipper, et eller annet stereoanlegg, en og annen snøfreser, en eller annen som synger… Som oftest varer det ikke lenge, men innimellom kan det være jævlig irriterende, og jeg har hatt en og annen tanke om å binde samtlige fast til et tre forså å bare kutte de opp i småbiter med min fantastiske, trofaste venn – Motorsaga!

Dessuten er det et faktum at jeg per dags dato bare leier og ikke eier, noe som også har sine begrensninger. Det hadde foreksempel vært lettere å male soverommet mitt blodrødt om jeg totalt hadde vært gud over hele forbanna huset.

Hadde jeg bodd skikkelig langt unna folk hadde jeg kanskje til og med kommet unna med det om jeg dekorerte hagen min med et og annet kadaver som bare ikke var i stand til å skjønne at man rett og slett ikke kødder med meg uten å komme ustraffet fra det… Ah, så mye bedre enkelte ting hadde vært hvis jeg bare hadde hatt mitt eget hus laaaaaaaangt vekk fra andre individer…

2. Min egen gravkiste!!

© Bildet er tatt fra centralengland.coop

Litt tidlig for en gutt på 23 år å se etter gravkister allerede, tenker du?.. Ok, for det første… Man vet aldri når livet (hvis man skal ta standpunkt i at det finnes et liv i mitt tilfelle) tar slutt. Og for det andre – Hvem er det som har bestemt at det bare er de døde som skal få sove søtt i kister?

Personlig ser jeg en rekke fordeler med å ha en kiste å sove i fremfor en vanlig seng, i hvertfall om man skaffer seg en ordentlig kiste og ikke en sånn billig-variant som Uma Thurman ble begravd i under “Kill Bill: Vol. 2”.

Skaffer man seg en kiste fremfor en seng blir det forhåpentligvis lettere å holde varmen, for ikke å snakke om at man også unngår uønsket lys enda lettere. Når jeg skal sove vil jeg rett og slett ha det mørkt som i graven.

3. Sort enke!!!

© Bildet er tatt fra wikipedia.org

Alle med et viss prosent fungerende hjerneceller har fått med seg at jeg har en forkjærlighet for edderkopper. Hadde det ikke vært for at Oppdal ikke lengre har noe dyrebutikk og at jeg enda ikke føler meg trygg nok på at jeg kan reise til f.eks Trondheim på egen hånd og kjøpe levende fôr der så hadde jeg hatt minst 10 stykker i hus nå. Og da telles ikke de såkalte husedderkoppene som allerede har bosatt seg her og der i leiligheta, hadde de gjort det hadde antallet edderkopper i hvertfall vært oppe i 50 nå.

Det er så uendelig mange skjønne varianter der ute i verden av både stort og smått. Vi har de som er så mikroskopisk små at de er nærmest usynlige. Så har vi de som lett vil skremme livskiten av selv den største og tøffeste vaktbikkja i hele verden. Og selvfølgelig er det også en enorm variasjon på dødeligheten hos de forskjellige typene som eksisterer.

Den aller dødeligste typen som er oppdaget hittil er den vi i Norge kaller for “Sort enke”, og det er den typen jeg har lagt til et bilde av over, rett og slett fordi jeg så gjerne skulle ønske at jeg hadde en selv. Dessverre er det visse lover og regler som ikke tillater at man kan ha noe “Sort enke” her i Norge, nettopp fordi den så drepende lett kan ta liv.

Nå skal det sies at det også er en rekke andre mer “lovlige” edderkopper jeg kunne tenkt meg, men når jeg først bestemte meg for å lage denne listen var det ikke meningen at jeg skulle ta noe særlig hensyn til hva som er lov og ikke av ting å eie.

Jeg finner denne skapningen utrolig fascinerende! Den er så utrolig vakker og det at den er i stand til å drepe er ikke egentlig noe minus for min del sett bort ifra at det er jeg som må grave ned likene etterpå om det skulle forekomme en og annen “ulykke”. Trenger jeg si mer? <3 <3 <3

Hva ønsker du deg til jul? (Ikke at jeg bryr meg)


© Bildet er tatt fra deadshed.blogspot.no

Vi reblogges!


4 kommentarer
    1. Jeg ønsker meg en jobb til jul. Er dritt lei av å bli kasta hit og dit i bemmaningsbyrå uten en stabil inntekt når jeg forsørger 2 voksne og 2 barn…
      Hvorfor er du så negativ? Nede under her skriver du at en grunn for å ikke passe seg i trafikk er at du er ensom. Tror du at du blir mindre ensom av å bo langt ute i skogen?
      Å sove i en kiste er jo greitnok. Hver sin smak. Dårlig plass til 2 der da 😛
      Har forresten en sort enke :O Men bare i tattoform. Betydningen av den kan du jo gruble på 😛

    2. Du kan jo ikke komme med denne ønskelista NÅ! Hvordan i all verden skal jeg rekke å skaffe en kiste etter dine mål, få pakket den inn og få sendt den til Oppdal innen i morgen?
      Nei, når ønskelista di kommer så sent får du bare ha det så godt…

    3. elise: Ah, skjønner det ikke er så veldig gøy å ikke ha stabil inntekt og fast jobb. Hmm, kanskje jeg kan ansette deg som min personlige sekretær til jul? Hun forrige spiste dessverre noe forderva mat og gikk bokstavelig talt 7 fot under. Eller var det 7 tær.. Hmm, samma det xD

      Hvorfor jeg er så negativ? Antar jeg bare er formet sånn av omgivelsene rundt og alle opplevelsene livet har gitt, sånn sett er det også noen menneskelige sider ved meg også, hehe xD Jeg er en kameleon!!!! ^^ Ok, men for å svare litt mer seriøst. Mye av det jeg skriver og gjør ute på det offentlige verdens-nettet er ofte noe overdrevet, og noe til og med BARE tull og tøys. Jeg har alltid likt å provosere, har alltid hatt en god fantasi og den har jeg funnet ut kan brukes til så mangt 🙂 De eneste innleggene som jeg nesten aldri overdriver med vilje er de i kategorien “I kjelleren”, mens det meste av det andre som havner andre steder må du ta med en stooor klype salt, eventuelt pepper. Smak og behag.

      Njaaa, nå finnes det flere type kister da. Har sett bilder av en og annen dobbelkiste for en stund siden. På en annen side er det ikke nødvendigvis noe negativt om det blir noe dårlig plass, det gjør jo tross alt hele ligge-opplevelsen litt ekstra koselig etter min mening.

      Hmm… Din sorte enke kan ha mange betydninger. Kan det være at du er et vesen av den mer giftige typen du også?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg