No longer a “christian”!

Da er det herved offisielt, jeg er IKKE lengre medlem av den norske kirke. Har lenge tenkt på å melde meg ut, men latskapen samt det faktum at jeg ikke har visst hvordan har gjort at det har blitt utsatt en stund. Uansett, NÅ er jeg utmeldt og det føles helt jævlig greit.

Jeg ble ikke frivillig døpt som barn, jeg er et av mange, mange som ikke hadde noe jeg skulle ha sagt av en eller annen idiotisk årsak. Jeg har aldri sett på meg selv som kristen (eller religiøs på andre vis), det finnes ene og alene bare EN gud i mitt liv – Meg selv!

Er det flere der ute som har meldt seg ut av kirka den siste tiden?

Vi reblogges!

12 kommentarer
    1. Jeg gjorde opprør mot kristendommen under dåpen min, med å hyle det jeg klarte, spytte sutten i døpefonten så vannet plasket over presten og skremte de andre barna som var til stede så det endte med et hylekor uten sidestykke. Det er i alle fall det jeg ble fortalt, og utifra noen få bilder som finnes av begivenheten kan det stemme. Det gikk aldri å oppdra meg i kristen tro og når jeg etter alder ble definert som voksen, meldte jeg meg ut. Jeg har også valgt å droppe hele greien med tradisjoner, og valgt å ikke døpe mine barn. Om de skulle finne på å tro noe annet en meg, får de døpes i voksen alder.

    2. Yvonne Jensen: Nei, jeg synes det blir feil å “tvinge” på barn noen religion samme hvor gode hensikter man måtte føle man har. Jeg var vel og merke ikke SÅ “ille”, men kan godt forstå at du gjorde som du gjorte. Skulle likt å vært til stede der og da som en vampyr-flue på kirkeveggen ^^

    3. Jeg er også en av de barna som har blitt døpt, men som ikke er kristen eller oppdratt i den kristne tro.
      Nå har det seg slik at min mormor var sterkt troende, så jeg har en følelse av at dåpen min delvis ble gjennomført av den grunn og.
      Jeg har lenge tenkt på å melde meg ut, men vet ikke hvordan man gjør det.
      Kunne du fortalt meg det? :3

    4. Nea Milly Ging: Selvfølgelig skal jeg hjelpe deg med å melde deg ut. Gå inn på utmelding.no og skriv ut skjemaet som ligger der. Fyll deretter ut skjemaet for hånd og send det med posten til den adressen som står under. Da skal det forhåpentligvis være greit og du vil få en attest i posten om noen dager. Kanskje en uke eller to nå med tanke på at det er jul og diverse.

      Det JEG gjorde var at jeg fylte ut skjemaet elektronisk og valgte “Send skjemaet på mine vegne”, det endte med at jeg fikk et brev i posten noen dager senere om at de ikke kunne melde meg ut fordi de ikke kunne vite med 100% sikkerhet hvem som hadde sendt det. I tillegg til det brevet fikk jeg et lite skjema som ligner litt på det som du ser på utmelding.no, bare enda mer forenklet. Det skjemaet jeg fikk i posten var så enkelt at jeg bare trang å underskrive med navn og dato forså å sende det det kirkerådet i Oppdal (den adressen hadde de skrevet for meg på baksiden på det brevet jeg sendte).

      Kort fortalt, hvis du vil spare deg selv for mest mulig unødvendige omveier: Skriv ut skjemaet du finner på utmelding.no, skriv under det forhånd og post det til adressen som står oppgitt på nettsiden.

      Lykke til, og ta gjerne å fortell meg hvordan det gikk når det er gjort! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg