En sosial pause?

Har den siste tiden hatt en jevn følelse av å mislykkes. Føler at jeg mislykkes på nesten alle plan. Både i sosiale media og det virkelige liv. I dag sendte jeg en sms til terapeuten min for å høre om hun hadde noe nytt å fortelle meg angående det som har med aktivitets-kontakt å gjøre. Før sommeren søkte jeg nemlig om å få meg en aktivitets-kontakt igjen. Alt hun visste var at de som ordner med denslags skulle ha møte igjen i dag.

Av forskjellige årsaker er jeg usikker på hva jeg tenker om det hele. Det er ikke første gang jeg har søkt om dette. Sist gang “sa jeg opp” aktivitets-kontakten min etter noen få måneder. Ikke fordi han gjorde noe galt. Ikke fordi jeg hadde noe i mot han. Det var først og fremst det at jeg syns det er litt rart å ha en venn som er betalt for å være det.

Men nå har jeg altså tenkt å prøve det ut igjen. Jeg tror ikke jeg vil føle eller mene noe annerledes om det hele denne gangen, men jeg er likevel villig til å gi det en sjanse til. Som jeg har skrevet før trenger jeg uansett å ha litt mer med andre mennesker å gjøre enn bare meg selv. Det er bare så vanskelig å klare å være sosial over lengre tid med noen som jeg ikke føler jeg har nok felles med… 

Vel, nok om den sosiale biten. Eller nei, vent litt. Det er faktisk litt til jeg føler for å ta opp. Det kan hende jeg forsvinner igjen for noen dager. Jeg vet ikke når jeg eventuelt forsvinner og jeg vet ikke hvor lenge det vil vare. For øyeblikket har jeg ikke bestemt meg for om jeg skal “forsvinne” i hele tatt. Men det har ihvertfall vært en tanke de siste dagene av forskjellige grunner.

Det kan hende jeg rett og slett deaktiverer Facebook, at jeg blir noe vanskelig å få tak i generelt. I det siste føler jeg at jeg har prøvd litt for hardt til å bli latt merke til igjen, uten at jeg har fått det helt til. Det hele gjør meg noe deprimert, så derfor har jeg vurdert å rett og slett bare kutte all sosial kontakt for en stund og bare leve litt i min egen verden. Rett og slett bare gi litt faen for en stund.

Vet det ikke er det beste jeg kan gjøre, men samme hva jeg gjør nå for tiden så føler jeg ikke at noe hjelper særlig. Så hvorfor ikke? Det er uansett ingen som vil legge merke til at jeg er borte for en periode.

For ordens skyld vil jeg gjøre det klart at dette ikke bare handler om mangel på “likes”, “kommentarer” og denslags her og der. Jeg skal være ærlig å si at jeg har fisket litt etter det også, uten at det helt har blitt som jeg har håpet på. Men dette handler først og fremst om at jeg føler meg litt ikke-eksisterende på andre vis. Så derfor er det like greit å bare slutte å plage folk for en stund.

Sånn da skal jeg stoppe før dette blir et langt og uinteressant innlegg. Det får være nok med bare uinteressant med en liten dose “patetisk”.

Ønsker dere jeg liker noenlunde der ute en god kveld videre. Og til dere andre… Fuck off 😛

Vi reblogges!

8 kommentarer
    1. Du har jammen meg god innsikt i deg selv, tross alle dine hindringer. Tror at å gi litt faen kan være riktig sunt innimellom jeg:-) Kos deg litt i eget selskap uten å måtte tilfredsstille andre 🙂

    2. Kan jo hende du opplever å få en sånn aktivitets-kontakt som etterhvert viser seg å ha mange av de interessene som du har, om ikke alle så kanskje noen. Man får jo aldri nok venner:) Og til det andre, ikke prøv så hardt etter å vise frem eller få likes/kommentarer. Prøv å bare ta ting som kommer, gi litt blaffen som du sier, og ikke tenk på at det er viktig å vise seg frem.. Da vil bare det motsatte skje, tror jeg. Ikke rart at man da får på følelsen av å føles mislykket når en fisker etter høyest mulig likes og kommentar tall.
      Håper det går bra ellers!

    3. “Det er uansett ingen som vil legge merke til at jeg er borte for en periode.”
      Jo, jeg hadde merket det! Jeg er ikke flink til å kommentere og slikt men det er helt sant.

    4. Hanne Lisa: Vi får se, foreløpig er visst den pausen satt på vent ser det ut som. Tenkte jeg skulle ta meg en pause i går, men det ble i isåfall svært kortvarig. Vi får se. Klarer ikke å bli enig med meg selv for tiden..

    5. Ida: Kanskje det. Hadde ikke vært så dumt om det kunne fungere.. Når det kommer til påstanden om at man aldri får nok venner er jeg ikke helt sikker på om jeg er enig. Jeg ser heller en fordel med å ikke ha så mange, da man ikke trenger å få like mye dårlig samvittighet for at man ikke har hatt nok kontakt med en del, f.eks…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg