War Games (2010)

Når en gjeng bestående av syv unge mennesker arrangerer en uskyldig paintball-krig er det totalt uvitende om hva som venter dem i området. Det hele starter som en gøyal lek med to lag, men moroa forandres straks til blodig alvor når det viser seg at de ikke er alene. Faktumet er at nemlig at tre kannibalske, voldelige og godt bevæpnede ekssoldater også befinner seg på stedet klar for å ta de ut en etter en. Og deres våpen er i motsetning til de unges ekte.

Omkring venter ikke bare noen ondskapsfulle menn, men også diverse landminer klar til å blåse bort bein og kropp. Det er bokstavelig talt vinn eller forsvinn, og de unge vennene må benytte seg av det de har, og det de finner.

Før filmen er skikkelig i gang kommer det opp en tekst om at historien er basert på noe som har skjedd i virkeligheten nærmere bestemt den 5. juni 1992.


© Bildet er tatt fra imdb.com

Filmen har ikke en veldig dyp og inviklet historie, noe jeg finner ganske avslappende da jeg foretrekker å kunne slappe mest mulig av med en film i den forstand at jeg ikke må konsentrere meg alt for mye for å forstå ting. Når det er sagt er det kun på den måten man får slappet av da dette er en veldig dramatisk og spennende film hvor det skjer noe stort sett hele tiden. War Games (også kjent som At The End Of The Day) er en blodig og veldig realistisk actionfilm som pumper og pumper adrenalin til det ikke er mer av filmen igjen.

Skuespillerne leverer med stor troverdighet. Det hele er så godt gjort at jeg blir både forbanna, engstelig og trist, kort sagt jeg lever meg inn i deres helvete. Dette er en av flere filmer jeg har sett som har gitt meg lyst til å bare dukke opp der folk befinner seg, binde fast enkelte opp mot et og annet tre og stikke en kniv inn og ut av røsshølet på de til djevlenes siste flamme er slukket. Man får rett og slett lyst til å gi psykopatene den volden og lidelsen de hadde fortjent. Og uten å røpe for mye får de til slutt det, i en viss grad. I en viss grad mener jeg at de skulle fått lidd mer om det var jeg som fikk tak i de.


© Bildet er tatt fra imdb.com


© Bildet er tatt fra imdb.com

Kort fortalt er dette en rå, men likevel herlig film. Den er godt filmet, den er godt regissert, oss som liker blod og gørr får det vi vil se, man får også mer enn nok dramatikk og spenning, det hele virker veldig troverdig og soundtracket er meget bra.

Skal jeg først ta tak i noe som kunne vært “bedre” får det bli det jeg skrev tidligere at jeg synes er ganske avslappende slik som det er, altså at filmen ikke har en altfor tykk historie man må følge mer på for å forstå. Så ja, filmen kunne hatt et “bedre plott”. Men for min del er ikke det så viktig og i min anmeldelse vil ikke det trekke noe ned. Det eneste som ikke gir en sekser er ene og alene det faktum at jeg skulle sett de slemme lide litt mer..

Terningkast

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg