7 ting jeg vil lære

Da var det klart for mitt første innlegg etter påska.
Tenkte å lage noe så simpelt og lettvint som en liten liste over sju ting jeg ikke kan spesielt godt, men som jeg gjerne kunne tenkt å lære.

I. Engelsk
Jo, jeg kan for så vidt noe engelsk. Jeg forstår en del. Det blir mer og mer engelskspråkelige filmer uten undertekst for tiden, og det funker. Engelsken er over alt, i bruksanvisninger, i musikken, på tv og det er helst det språket “alle” turister verden over taler.

II. Ignorere smerte
Hvem skulle vel ikke vært for uten både den psykiske og fysiske smerten? Spesielt den psykiske skulle jeg revet fra meg for så å låse den inne i en safe, og kaste nøkkel i noe lava. Fuckings forpult lei av å være evig sjalu, nedtrykt og deprimert. Samtidig hadde det vært kult om jeg ikke kjente noe ubehag fysisk, da kunne jeg virkelig hatt mitt eget show på YouTube hvor jeg underholdte dere med å gjøre grusomme ting jeg ikke vil per dags dato.

På en annen side ser jeg den rekken med fordeler man har ved å føle smerten, på begge måtene.

III. Kontrollere følelsene
Hadde jeg klart dette hadde jeg kommet lengre i verden enn jeg gjør nå. Med den sjalusien, utålmodigheten og alt det andre jeg ikke er så stolt over så får jeg i hvert fall en håndfull ekstra utfordringer å stri med. Den hånden skulle jeg ærlig levd uten.

IV. Selvforsvar
Verden blir ikke et bedre sted. Det er ikke sikkert den nødvendigvis alltid blir til det verre, men den blir i alle fall ikke mye bedre. Betryggende er det heller ikke at det mest sannsynlig kan befinne seg en gal maniac i nabohuset. Man vet aldri når man kan bli overfalt, og da hadde det vært greit om jeg hadde kunnet noe selvforsvar.

V. Spille gitar/trommer
Jeg skal være ærlig. Dette er først og fremst og nesten bare for at jeg håper det ville økt muligheten for å få meg dame. Jeg har i hvert fall ikke nå store interessen av å spille i band eller noe, men hvem vet hva den sinnsyke fremtiden vil bringe?

VI. Røyke røykringer
Jadda, jadda, jeg er en anti-røyker. Jeg røyker ikke, har aldri gjort og synes det er kvalmt, unødvendig, teit og nedvergende med folk som gjør det. Likevel har jeg funnet en viss fasinasjon for en scene i den første Lord Of The Rings-filmen, hvor blant annet Gandalv røyker ringer, og ehm… Noe mer, men akkurat det tror jeg ikke er mulig likevel, altså det jeg har glemt hva var for noe.

VII. Forstå ironi og sarkasme
Fittesatan i helvete så mange misforståelser og kleine situasjoner og ikke minst timer med hodebry og tenking det har blitt oppover åra fordi andre har brukt sarkasme og ironi uten at jeg har forstått at de har spøkt fremfor å mene det de har sagt bokstavelig. Jeg er som ikke ukjent en autist og setter ikke all verdens pris (hva ligger den prisen på for tiden?) på den slags. Derfor noe jeg skulle ønske jeg kunne lære meg å forstå bedre.

Ja, og så er det selvfølgelig en hel dose andre ting jeg skulle likt å lært meg også. Men det får holde med dette for denne gang. Må jo ikke bruke meg helt opp på et og samme innlegg heller 😉

Hva slags ting har du enda til gode å lære?

Vi reblogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg