Nettsvindel fra “SpareBank 1”

“Kjære SpareBank 1 Kunde,

Eiere av Visa SpareBank 1 kort som starter med 410651** **** **** blir bedt om å
validere kortet i de neste 24 timene.

Dette tiltaket er nødvendig som en ny sikkerhetsløsning oppgradering skyldes skje
denne uken.

Hvis du ikke klarer å validere din kortinformasjon til 03/20/2013, vi forbeholder oss
retten til å suspendere alle online virksomhet.

Du kan validere kortet ved å klikke på linken nedenfor:”


Har du mottat en lignende mail?
For din egen skyld, IKKE la deg lure. Til tross for at det ved noen øyekast kan se ut som om denne mailen kommer fra SpareBank 1 så er dette ikke tilfelle. Denne mailen blir sendt ut av svindlere som håper at du er såpass naiv at du gir fra deg konfidensiell informasjon som de kan dra nytte av.

Fikk nettopp en sånn mail, og jeg skjønte med en gang at her var det noe muffins. Altså ikke smultring, hehe.
Uansett så sjekket jeg opp på den virkelige nettsiden til SpareBank 1, og mine mistanker om at dette er forsøk på svindel viste seg å ikke overraskende stemme.
Du kan lese mer om saken ved å klikke her!


© Foto: Den awasome Camilla Kjørslevik

Personlig vil jeg oppfordre dere andre som måtte ha fått den om å rapportere mailen, og bare fjerne den. I hvertfall, ikke trykk på linken og gjør det disse tyvene vil at du skal gjøre.

Vil på slutten av dette innlegge fortelle dere en gladnyhet som jeg vet at dere alle egentlig gir faen i, men jeg har likevel kjøpt meg en rammemadrass i dag, med plass til to. Så på torsdag kommer farfar innom for å hjelpe meg med å kaste den alt for smale, knirkete og småharde enkeltsenga jeg har hatt frem til nå! Rammemadrassen min blir fraktet hjem til meg i morgen, var faktisk så heldig å få fri frakt. Prisen ble totalt på 3990 kroner, og DET er verdt det!

Vi reblogges!

5 kommentarer

Siste innlegg