Scariest Things TAG

Kom over en videoblogg hos det søte sjarmtrollet CutiePie (kjæresten til vblog-gameren PewDiePie) hvor hun hadde gjort en Scariest Things TAG. Dette fant jeg ut også kunne være noe for meg. Og på en annen side, jeg har ikke veldig mye annet å blogge om for tiden.

Som dere skjønner så har jeg bestemt meg for å henge meg på.
Jeg har riktignok oversatt den til norsk, da den originale er på engelsk.

I. Skumleste virkelige opplevelse?
Det var noe som skjedde for veldig mange år siden. Jeg, min bror og en kompis av brodern satt på rommet vårt og leket med lego. Det var absolutt ingen andre hjemme da enn oss tre. Plutselig hørte vi stemmer som ropte på oss. Fjerne stemmer! Vi gikk ned, vi ransakte hele huset, og området rundt. Ingen! Likevel var stemmene der fortsatt!

II. Skumleste paranormale opplevelse?
Her har jeg dessverre ingenting å fortelle.

III. Har du noen gang kjent noen dømt for voldelig kriminalitet?
Ja, jeg vet om to. Og begge har jeg vært nokså nære venner med en stund. Men har kuttet kontakt med de for en stund siden. Han ene begikk selvmord like før jul.

IV. Er du mørkredd (Hvorfor / Hvorfor ikke?)
Nei, jeg er ikke mørkredd. Når det er nevnt er det en ting som plager meg når jeg er ute og ikke kan se noe, og det er tanken på at jeg skal tråkke på et eller annet dødt eller halvdødt dyr. Ikke veldig delikat akkurat, selv for meg.

V. Har hjemstedet ditt noen skumle historier eller legender?
Ja. I 1731 ble en kvinne ved navn Eli Stenboeng henrettet her på Oppdal som den siste personen som ble det. Årsaken til henrettelsen var at hun hadde født et barn i all hemmelighet og attpåtil tatt livet av det, altså en slags etter-abort. Jeg mener også å huske at noen har sagt at den som sørget for å få henne henrettet var hennes egen far som var lensmann her i bygda.

Det går også en vandrehistorie om henne om at hun en dag i dag går rundt søppelplassen som går mot Vollan skole, og leter etter hodet sitt som hun enda ikke har funnet. Selvsagt mest aktiv om natta.

VI. Hva er din favorit urbane legende?
Det må være Bloody Mary, hvis ikke den legenden blir for gammel til at den regnes som urban.

Tom for bloggideer?
Ta en Scariest Things TAG du å! ^^

Vi reblogges!

9 kommentarer

Siste innlegg