Nyhetsoppdateringen på facebook!

På facebook er det første man får opp ved innlogging nyhetsoppdateringer fra venner samt sider og grupper man er medlem i.
Visste du at du kan fjerne de vennene du vil fra nyhetssiden, uten å fjerne de fra vennelista? Det beste av alt, de vet det ikke selv, så du slipper å få irriterende spørsmål om hvorfor.

Så, hva gjør du?
Jo, det er det dette innlegget er skrevet for å hjelpe deg med.
Jeg skal i dag gjøre din facebook til et enda bedre sted å være.

Først av alt går du inn på en av de vennene du har, som du vil slippe å se oppdateringene til på nyhetsiden din i fremtiden.
Berør deretter det firkanta feltet hvor det står Venner (rett ved siden av navnet til vennen din), klikk deretter på der det står “Vis i nyhetsoppdateringen”, dersom det står med tykke bokstaver og en hake på venstre side.

Når det er gjort vil du slippe å kunne se statusene, bildeoppdateringene også videre, fra vedkommende med mindre du er innom facebooken hans/hennes selv. Og samtidlig er dere fortsatt venner på facebook, og kan snakke via foreksempel chatten dersom det er ønskelig.

Så beveger vi oss til det andre jeg tenkte å hjelpe dere med.
Hvordan kan man fortsatt være medlem av en side på facebook, men samtidlig slippe å få oppdateringer fra den på forsiden?
Faktisk gjør man det samme som når man fjerner oppdateringer fra venner, på forsiden.

Man går inn på den facebook-siden det gjelder.
Berør musa forsiktig der det står “Likt”, ved siden av navnet til siden.
Og trykk deretter på “Vis i nyhetsoppdateringen“, dersom det står med tykke bokstaver og en hake!

Helt til slutt skal jeg hjelpe dere med å gjøre det samme med grupper. Det er ikke veldig stor forskjell på å gjøre det på en gruppe, som en side, eller venn.
Man går inn på den bestemte gruppen. Trykker på “Varsel”-knappen som er veldig til høyre, og deretter på “Av”!

Jeg personlig synes det er veldig greit å kunne justere hva og hvem man skal ha på forsiden sin, uten at man nødvendigvis sletter noen fra vennelista, eller slutter å være medlem et sted.
For selv om man foreksempel synes at mange i familien har kjedelige bilder, og statusoppdateringer så kan det likevel være greit å ha de som venner for å foreksempel snakke med hverandre gjennom chatten.

Håper at noen fant dette innlegget nyttig, og at jeg vært litt til god hjelp.

Helt på tampen vil jeg minne om at denne bloggen også har en facebook-side som jeg veldig gjerne ønsker meg stadig nye medlemmer på. Klikk HER for å se den, Lik siden min om du syns jeg/bloggen min fortjener det og hvis du vil gjøre meg glad. Gjør meg gjerne enda gladere ved å fortelle flere av vennene dine om facebooksiden!

Vi reblogges!

4 kommentarer
    1. Dette var vel ikke noe nytt, emn greit å ha for å vise de som ikke vet. Jeg har ikke gjort sånn på noen, men alikevel får jeg kun oppdadering fra folk jeg snakker mest med/kommenterer mest på/ er avbildet med.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg