Mortalitet i svelget

Vennligst gå noen meter unna meg.
Helst så langt du kommer, bare vik vekk.
Forakter ditt nærvær, akkurat nå.
Din ignoranse kveler din holdbarhet.
Du er en idiot, intet mer enn det.
Tok meg ikke på alvor den gang.
Nå skal jeg komme meg opp.
Jeg skal rive av deg nakkeskinnet.
Jeg skal ta fra deg alt du har.
Gleden, selvrespekten, livsflammen, alt.
Du skal ikke eie et snev av glede, til slutt.
Du gikk over min grense, og det koster.
Det kostet meg da, koster deg nå.

Det du tok forgitt skal snart forsvinne.
For jeg er ikke din kjøter, din bikkje.
Jeg er ikke din slave i bånd.
Men du pisket meg likevel, husker du?
Nå skal du kjenne på mine sår.
Min frykt, skal du kjenne så mye sterkere.
Mitt tap, skal slå tilbake på deg.

Din mor skal gråte over deg.
Din far skal skjemmes over deg.
Og du skal frykte frykten som aldri før.
Du ante ikke hva du gjorde den gang, gjorde du?

3 kommentarer

Siste innlegg