Drepe èn for å redde en hel verden?

Vi nærmer oss stadig verdens undergang. Jeg tenker ikke på desember 2012, for det har jeg ikke noe tro på. Men verden skal jo en dag gå under, bare at det stadig utsettes.

Alle du har kjent, alle du kjenner.. Alt skal strykes av listen over levende individer, en gang.
Senest i går stilte jeg dere et spørsmål som innebar et ultimatum med død som tema.
Forrestil deg at du sitter med et helt forferdelig valg. Stort verre kan det uansett bli.


© Bilde tatt fra somesmiles.tumblr.com

Du må velge mellom å drepe èn person, for å redde hele verden.
Hvem ville du med dine egne hender tatt livet av?

A. Faren din.
B. Moren din.
C. Barnet ditt.
D. Bestevennen din.
E. Fire uskyldige, friske kattunger
F. Ingen av delene, og latt alle overnevnte, inkludert deg selv få død.

Hva hadde du valgt, og HVORFOR?
Jeg tror jeg hadde valgt en av foreldrene mine. Ikke fordi jeg ikke elsker de, men rett og slett fordi at en av de er eldst i dette tilfellet. Hva hadde du gjort?

Samtidlig er jeg ganske glad for at dette er et valgt jeg forhåpentligvis aldri trenger å ta stilling til, da jeg helst ikke ville drept noen av overnevnte.

Vi reblogges!

9 kommentarer

Siste innlegg