Folksomt på torget, drøssevis av biler parkert over alt!

Så hadde helga klart å føde seg inn i våre liv igjen.
Var ute en tur av tre årsaker.

1. Kaste søpla
2. Sjekke prisen på Nemi-boka som lanseres i dag
3. Handle mat til helga

Ting ble gjort i samme rekkefølge som nevnt over.
Da det ble tid for å handle mat og dopapir til helga tittet jeg bort på alle parkeringsplassene ved Rema 1000 (Aunasenteret).
En ting er sikkert. Jesus skal jammen meg ikke komme å si at det var lite biler utenfor, og desto enda flere mennesker innenfor kjøpesenteret.

Flott! Hærlig! Brilliant!
Jeg er jo så glad i folk. Ikke sant…
Vel, jeg gadd ikke å utsette handleturen bare på grunn av det. Så jeg fikk ruslet meg inn.
Var ikke mye jeg skulle ha tak i uansett, bare litt skinke, ost, toalettpapir og gjerne noe mer å drikke enn kun vann og te til helga.

Da jeg kom til kjøttdisken kunne jeg umulig ikke legge merke til noe som heldigvis ikke skjer alt for ofte, men ofte nok, og det er irriterende når det skjer. Sagt det før, og kan godt gjenta det. Jeg kan ikke fordra barn flest!
Spessielt ikke de krekene av småunger som bare står og glor på èn. Det gjør heller ikke noe, forsåvidt, men det er himla irriterende, og det ser bare teit ut.

Guttejævelen var sikkert ikke mer enn 8-10 år gammel. Og han gjorde meg ikke noe. Han sto egentlig bare som en litt tamm, men veldig nysjerrig katt. Sto der og glodde. Hvis jeg kom litt nærmere han gikk han litt lengre unna, så vidt. Forså å fortsette å holde fokuset mot meg. Når skal foreldre i Norge lære barn at det er stygt å glo på andre mennesker?

På en annen side? Når var det sist jeg adlydde mine foreldre? Pfff, det er en annen sak.
Og ja, handleturen ble ellers som en vanlig tur, sett bortifra at jeg måtte bryte meg frem nærmest noen ganger fordi enkelte veier var fullt av hinder (les folk).

Vurderer å kjøpe enn sånn ljå sånn som bønder bruker til å flå gresset med. Må da ha noe for å flå mine hindringer på livets landevei (les butikken) jeg også! Hva er det vaskekjærringene får betalt for egentlig? *Hinthint*

Så skulle jeg betale mot slutten, noe jeg vanligvis pleier å gjøre.
Ble som normalt spurt om pose, svarte ja. Da jeg var ferdig med å betale, og hun hilste på neste kunde, og jeg sto klar for å ta med varene var det fortsatt ikke noe pose.

Nei, beklager, glemte det jeg. Har så lange, harde, sterke armer jeg så jeg kan lett plassere en stor saftflaske, en pakke gulost, en pose pølsebrød, to pakker skinke og 8 toalettruller på dem! Sorry, at jeg svarte ja på spørsmålet!

Ha ellers en fornøyelig dag, og pass på at dere ikke koser dere for masse. Synes ingen har rett i å ha det bedre enn meg selv. Høhø..

Vi reblogges!

3 kommentarer
    1. Litt dumt at du har lammet høyretasten – da gjør du det umulig å åpne kommentarfelt i nye faner. Hvilket igjen resulterer i at hele bloggen må re-browses for å komme tilbake igjen der en var (spesielt negativt i mitt tilfelle da jeg for øyeblikket er på hytten med mobilt nett!) 😉
      Når det er sagt, dette er første innlegg jeg leser av deg, og du skriver fengende. Ville bare si det, liksom. Du er kul.

    2. Jeg: Hei og velkommen til bloggen min!
      Du har egentlig ganske rett i det du skriver, og egentlig vurderer jeg å fjerne den høyretast-blokkeringen, for den er dessuten veldig lett å lure seg unna.

      La den til i utgangspunktet fordi jeg ville hindre at flest mulig kopierer tekst og bilder av meg. Men det finnes veldig lette knep som folk flest kan lære seg, for å likevel gjøre det.

      Håper du titter innom bloggen min senere anledninger – Noe jeg går utifra at du gjør, siden de aller færresten går innom bloggen min bare 1 gang 🙂

      Takk, og velkommen tilbake ^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg