Rotteinvasjon på soverom og kjøkken

Kjære alle sammen. Da er det herved veldig offisielt og ikke spesielt hemmelig lenger.
I dag, lørdag 4. august 2012 har jeg endelig blitt den offisielle rotteeier.

Saken er nemlig den at dyrebutikken i Oppdal ble jo som tidligere nevnt, nedlagt.
For en stund siden så jeg på facebook-siden “Kjøp/Salg/leie i Oppdal” at fire hunrotter ville bli gitt bort gratis.
Bodde da enda på hybelen, så jeg spurte om det gikk an om jeg kunne vente noen uker.

Noen uker har nå gått, jeg flyttet som kjent mandag, og i dag flyttet fire nydelige rottejenter på ett og halvt år inn til meg.

Har aldri hatt rotter før så dette er helt, helt nytt for meg. Bestilte i går to poser rottefôr og to poser pellets (også rottemat), i tillegg kom samboeren til hun som har tatt vare på rottene til nå, med en pose gnagerfôr, så det skal nok vare en stund.

Det første jeg gjorde da de kom i kveld var at jeg tok med buret inn på soverommet mitt siden det er der det er desidert minst ledninger som de kan gnage i stykker. Men det virket ikke som om de var så keen på å komme ut. Feilen er vel at jeg ikke hadde noen rette godbiter mellom fingrene der og da. En av de gikk så vidt ut av buret, gitt rundt buret en tur forså å kravle inn igjen til de andre.

Veldig, veldig, veldig søte og interessante dyr. Veldig leit at rotter er en av de dyrene som som regel ikke lever så lenge.
Gleder meg til jeg skal på butikken og få kjøpt noe kjeks og grønt til de i morgen ^^ Skal gjøre det jeg kan for at de vil få det best mulig hos meg og Belle ^^

Rottenes navn er som nevnt i videoen Sara, Lillith, Lisa og Kirsten Renate. Alle fire er kort fortalt oppkalt etter fem forskjellige venninner av meg som jeg er veldig glad for å ha i livet, selv om jeg ikke har vært så heldig å møtt alle, er dessverre to av de jeg ikke har møtt face2 enda..

Blir vel ikke lenge til i alle fall jeg skal slenge meg under dyna nå.
Tviler heller på at jentene mine skal sove, da rotter gjerne er nattaktive nattdyr.

Uansett, ønsker dere alle sammen en strålende god natt! <3
Vi reblogges ^^

13 kommentarer

Siste innlegg