Når VAR gamledager?

Det slurpes og peses over et bord på en kaffe.
To eldre damer sitter og sluper i seg det som slupes kan av fett, sukker og kalorier, mens de sitter og mimrer sentimentalt over hvor mye bedre ting var før, i gamle dager.

STOPP! FRYS FILMEN, SETT PÅ PAUSE!!!
Beklager avbrytelsen, men det er bare noe jeg må få klarhet i før vi ruller filmrullen videre.
Det er nemlig noe jeg ikke helt klarer å sette spissen på. Gamle dager. Når var egentlig gamledager?

Var gamledager i uken som gikk? Var det forrige måned, forrige tiår? Er gamledager alt som kom før 1980? 1970?
Er det et utrykk jeg synes er litt upresist og forvirrende så er det; Gamledager!
Det sier egentlig ikke noe nøyaktig om når det var snakk om?

Hvem var konge i Norge i gamledager? Harald, Olav? Eller Harald Hårfagre kanskje?
Var gamledager før eller etter at Elvis ble funnet med hodet nede i buksene sine på et toallett? Var det før eller etter at Fuck For Forest-parret knullet harmløst på Quartfestivalen, med flere barn til stede?

Jeg aner virkelig ikke. Og jeg er stygt forbredt på at deres svar ikke vil være helt like heller.
Men jeg gir dere et forsøk. Svar meg på en ting, når var gamledager?

For meg var gamle dager… Ehm, alt før 90-tallet 😛

SÅNN, DA KAN DEN SPENNENDE SCENEN MED DE TO ELDRE DAMENE RULLE VIDERE, JEG ER FERDIG 😉

Vi reblogges!

9 kommentarer
    1. godt spørsmål.. 🙂 men man trenger ikke å være så gammel før man sitter på kaffe og mimrer om gamle dager. tro meg, jeg er 25 og sitter titt og ofte om snakker om gamle dager da jeg var ung… 😛 så gamle dager det er alt som har skjedd for dagen i dag…

    2. Som oftest når jeg snakker om gamle dager så forteller jeg om noe jeg gjorde når jeg var liten, som i 1 klasse og oppover, altså det som har med barndommen å gjøre.
      Men det er umulig å avgjøre hvilke gamle dager folk mener…
      Vet du hva… Takk for den! Nå kommer jeg til å irritere meg over at folk sier ” i gamle dager ” :3

    3. njaneh…e.. ikke lett å vite altså. morsom måte det her var å spørre på 🙂 gamledager… eh…. gamledager kan godt være når de voksene var små 🙂 fordi de hadde lange strømper med hemper på(før strømpebukser og tightser kom), og ikke alle hadde telefon og før tve opfinelsen kom og bild var det litte av…< dette var det jeg fikk vite av den gamledagse mora mi som var født i 1966. >

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg