“JEG ER STYGG”-VIDEO!

Det har tatt en tid siden jeg i mai i fjor skrev diktet “Jeg er stygg”.
Da jeg skrev det hadde jeg på forhånd ingen forventninger av hvilken populæritet det skulle få, noe det fikk.


Mange facebook-likes, og flere kommentarer. Diktet skrev jeg rett etter at to fjols av noen jentunger hadde blitt tatt på fersken da jeg overhørte noe den ene av de hadde sagt om meg.
Småjenter riktignok, men jeg valgte likevel å ta det videre, ta dritten de hadde om meg, forså å gjøre det om til noe, et dikt!

Man skal ikke se bare det negative i det negative, og man skal ikke alltid se bare det positive i det positive heller.
Desto flere sider man ser, og lærer av, desto mer vokser vi som mennesker.

Jeg lærte egentlig ikke noe konkret da jeg skrev det diktet, annet enn at det er flere som ikke mener jeg er stygg. Men noe jeg lærte var at det var to “venninner” som ikke var venninner av meg likevel!
Nok om fortiden. I denne beskjedne mai-natta, snart ett år senere har jeg nå valgt å filmatisere diktet “Jeg er stygg” som jeg skrev den 18. mai 2011.

Filmatiseringen er kanskje enkel, men den er likevel veldig meg!

Dersom noen ønsker å lese det diktet selv, kan dere klikke her!
Men da skal jeg se ferdig en Valentinspessiall-episode av “The Muppet Show”!

Vi reblogges!

13 kommentarer
    1. Synes slettes ikke at du er stygg! Og jeg vet at bak alle “de skummle” naglene og læret befinner det seg en vakker sjel 🙂
      Jeg håper at alle som slenger dritt om andre, våkner en dag, ser seg selv i speilet, og ser hvem de selv VIRKELIG er…

    2. Charlotte Sortgrim: Takk for det Charlotte.
      Du er slettes ikke stygg, og det mener jeg virkelig at du ikke er. Du er en utrolig sexy og flott kvinne som rett og slett ser fantastisk hærlig ut, noe du også er!

      Oppmerksom på godt og vondt er forresten bedre enn å bli totalt oversett ja! 🙂
      Klem fra en som fortsatt ikke synes du er stygg og som er glad i deg for den du er! 🙂

    3. Du har en mørk og dyster stil, Gothisk, som etter min mening er utrolig fett. Men for andre som er opptatt av hvilke klesplagg som er inn, kan dette virke skummelt. Og noen personer er så enkelt annlagt i hodet at hvis de ikke forstår seg på hvordan en annen kler seg eller oppfører seg, så stempler de den personen som rar, ekkel, psyko eller lignende, i steden for å sette seg inn i det den personen står for.
      Enkelt stillte mennesker dømmer, folk som har vett til å se en sak fra flere sider dømmer ikke, de blir heller fascinert.
      hehe, ble litt langt dette her, så vil avslutte med å si at diktet var kjempe fint og videoen passet godt til diktet og skapte en følelses ladd helhet.
      Og NEI du er ikke stygg ^^

    4. Tressytc: Er alt for mange som nærmest bare ser seg selv og sitt blant annet, og ikke er i stand til å se ting litt mer vidt. Har noen i nærmeste familie som er et skrekkeksempel på å bare se det h*n vil se selv, for å nevne eksempel.

      Jeg liker selv å skrive litt humoristiske tekster om f.eks rosabloggere og enkelte sossemiljø-tilhengere, men privat så har jeg egentlig ikke så mye mot noen som det til tider kan virke som på bloggen, hehe..

      Takk! 🙂

    5. Jeg har ett ønske om at vi mennesker en dag vil miste ord som kan beskrive hvert enkelts syn på andres ytre. Det ødelegger de fleste på godt og vondt. De som får negative tilbakemeldinger vil ofte bli mer tilbaketrukket og kan i værste tilfelle miste livslysten. Har hørt flere skumle historier der… De som får for mye positive tilbakemeldinger kan gå i motsatt retning og føle seg mer hevet enn andre mennesker igjen.
      Nei, hvordan hvert enkelt menneske ser ut forandrer ikke nødvendigvis personligheten, og det skulle jeg også ønske alle var klar over.
      Mennesker er kunstverk. Man dømmer ikke penselstrøket, man dømmer helheten.
      Og noe du bør tenke over:
      Om jeg vil fokusere på noe stygt ved deg, må jeg sitte lenge. Du finnes ikke stygg på noen som helst måte, og det håper jeg du er fullstendig klar over selv. Og disse “venninnene” dine. Prøv å tilgi dem hvem enn de er… Om arr skal forsvinne, må de leges;)
      Og vær stolt av deg selv! Som du også sier, så er du deg selv i en verden hvor de fleste flyter gjennom livet med ett mål om å bli noen andre… Du er fantastisk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg