Krype til korset

– Mens jeg kravler meg opp
Rastløs og utemmelig ville jeg seire deg
Ville så fryktelig kapre deg og dine venner
Jeg stormet med mitt og stormen kom tilbake
Det ble kjølig en periode, så stilnet det igjen
Stormen blåste bort noen, ikke alle står igjen

Noen nye vant veien til meg i stormen
Skulle kanskje ikke gjort det
Men gjort er og blir gjort
Vokteren dens vakter fant meg til slutt
Min straff måtte jeg ta
Den svidde, og jeg kjenner kløen fremdeles

Ordene kom så alt for brått
For noen ble det alt for rått
Ikke alle tålte det
Noen ville ikke høre det igjen
Nye handycap ble jeg iført
Nå har utfordringen blitt større

Kanskje, og bare kanskje skal jeg seire
Jeg trenger at du tror på meg
Og at du ikke går din vei
Jeg kan rope høyt og bråke fælt
Bare ikke løp din vei
Ikke la meg sitte igjen forjeves

Vi lever ikke i en verden ment for behag
Ubehag er noe vi alle må takle
Du som jeg, jeg som deg, du som alle andre
La oss ikke tre bein på oss selv
Jeg vil ikke miste enda et lem
Desto færre hender, desto tyngre blir konkurransen
Men en gang ligger jeg der, høyt oppe
Det er bare snakk om tid
Det er bare snakk om tid..
Det er bare snakk om tid…

Aylar Von Kuklinski, 27. april 2012

8 kommentarer
    1. så hvis jeg skal fatte deg i enkelthet fokuserer du på hva vi gjør og hvordan vi oppfører oss eller bare handlinger ?

    2. Den setning “Det er bare snakk om tid” var det ironisk eller at ting tar ting tar tid og at ting ikke kommer med engang ?

    3. tomas: Setningen “Det er bare snakk om tid” var ikke ironisk, nei.
      Angående det andre spørsmålet du stilte først så fokuserer jeg egentlig ikke på “dere” i hele tatt sånn sett. Store deler av diktet er egentlig en stor metafor, og mye med vitsene med diktene mine er rett og slett at dere som leser det skal gjøre dere opp noen meninger selv, det finnes egentlig ingen fasit 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg