KREFT – Sykdomsterroristen

Hva skiller egentlig kreft fra terrorister?
Jo, det er som følger – Terroristene har gjerne et mål eller en “mening” med sine operasjoner, da kreft som regel dukker opp enda mer grunnløst og meningsløst enn en terroraksjon.
Og nå støtter jeg slettes ikke terror!!

På en annen side, kreft er en type terror det også. Eller skal vi bare bli ferdig med det, og faktisk si at kreft ER terror!
Kreft er noe alle kan få. Jepp, til og med de friskeste helsejævlene i verden kan rammes.
Jeg personlig er redd for veldig lite. Jeg er ikke redd for å dø, så lenge det får skje på en rask og smertefri måte.. Jeg er ikke redd for mørket, jeg er ikke spessielt redd for en eventuell krig, eller at det skal skje noe forferdelig akkurat der jeg bor, selv ikke etter 22. juli. Jeg er ikke redd for rotter, taranteller (skulle tatt seg ut ettersom jeg har ei), mus, insekter eller andre dyr. Bare enkelte hunder i såfall. De to fryktene som preger meg mest i livet er.

1. At noen av mine nærmeste venner skal bli syk og dø.
2. At jeg selv skal få kreft.

Igjen, det er ikke det eventuelle dødsresultatet for min egen del jeg frykter. Det er heller lidelsene jeg skulle gå gjennom fysisk og psykisk FØR jeg sendes inn i en helvetes varm ovn og kremeres til sot.
Som nevnt ovenfor, så og si alle kan få kreft, nesten uavhengig av hvor mye du sitter i sofaen, eller hvor mye du er i skogen og løper spurt.
Er du vegetariener eller kjøtteter, samme fuck: Kreften kan komme og tre seg utover kroppen din og banke sjela di ut likevel.

Kreft er noe som har rammet flere nære personer av meg enn hva som kan telles på en hånd. Enda flere vet jeg av som har hatt kreft.
Av de jeg har visst om eller enda vet om så er det “bare” to stykker som har tapt kampen mot faenskapet. Men det er ikke helt beroligende det heller.
Kreft er ikke noe jeg tenker på så veldig ofte, men det hender. Går man rundt og tenker for mye på sånne ting hele tiden så blir man jo i hvertfall syk på en eller annen måte.

Jeg håper at jeg er en av de i samfunnet som aldri rammes av kreft, og jeg håper også at mine nærmeste perr dags dato også ALDRI, ALDRI blir rammet, og i verste fall forsvinner som resultat av det. Men man vet aldri.

Et av mine største ønsker for samfunnet er at det skal bli funnet opp en eller annen medisin som masseutrydder ALL kreft i hele verden, enkelt og smertefritt. Så lenge det er liv er det håp, og vi må aldri gi opp håpet om en kreftfri planet.

Til alle som eventuelt skulle være rammet av kreften, eller kjenne noen som har blitt rammet av det vil jeg gjerne si;
Jeg føler med deg, og jeg håper virkelig at du blir frisk igjen, for ingen fortjener kreft!

Til slutt vil jeg dele My Chemical Romance sin sang Cancer med dere<3:

Ønsker alle sammen en riktig god fredagskveld.

Vi reblogges!

20 kommentarer
    1. Hei;)
      Jeg ble selv utskrevet fra radiumen 28 nov 2011 etter 6 uker med cellegift og stråling .
      Utrolig tøffe og harde uker og noe som jeg ikke unner noen !
      Jeg et heldigvis frisk nå, prøvene er bra;) men skal fortsatt ha kontroll hver 3 Mnd de neste to åra . Om du vil lese min historie kan du kikke på bloggen min, innlegg i oktober og november er det oppdateringer de dagene jeg klarte å få ned noen ord! Jeg er sjeleglad for å være tilbake til hverdagen og begynt å jobbe igjen;)

    2. Kreft er min værste fiende…. den gjorde meg i deprimert og livredd for å bry meg om andre, med tanke på å miste dem gjør helvettes vondt!

    3. Kreft er fæle greier, morne min hadde det da hun var liten 8 år eller noe og fikk vite at hun skulle dø, men det gikk bra siden de byttet lege(han de hadde gjorde det værre enn det trengt eå være), skal vite hvor glad jeg ble nå jeg fikk for noen år sidne finne ut at morfaren min slo til legen fordi han ble så sinna haha.
      ellers har jo mormoren min hatt brystkreft og går på cellegift for øyeblikket :/

    4. Charlotte Sortgrim: Det hender at man får beskjed om at man skal dø, mens man faktisk ikke gjør det likevel. Glad for at det gikk bra med moren til til slutt, og sporty gjort av morfaren din, vel fortjent!!! 🙂

      Trist at mormoren din har hatt brystkreft, og jeg håper at det går bra med henne til slutt. Sender deg en varm klem jeg <3

    5. Kreft er noe skikkelig helvettesmakt :C Lille gubbe hadde kreft for 3 år siden, det var helt pyton og se hva den gifta gjorde med den sterke mannen min… Det var en sommer jeg håper vi slipper flere av! Flere av mine som har hatt kreft, tanta mi tapte kampen for bare et par mnd siden, og sydenmamman min tapte kampen like før jul… Lille gubben er friskmeldt, og hurra for det! Mulig en av grunnene er at det ble oppdaga her nede, og ikke i Norge… for pipp-pippene skal vite om det hadde gått bra hvis han måtte i noen fåkkings helsekø 🙁

    6. søtese bloggen jeg har sett på lenge!! du virker som en bra gutt!! min mor har bryst kreft nåå så jeg vet hvordan du har hatt det!!! eller har det også daa!! håper du har det bra!! klem fra meg! 🙂

    7. nemi113: Glad for at din lille gubbe er frisk igjen nå i alle fall, og jeg håper også at den sommeren er en sommer du/dere slipper å oppleve igjen.

      Hvordan det står til med utland vs. Norge på helsevern vet jeg lite om, så der kan jeg ikke legge inn mye gitt..
      Stor klem fra meg.

    8. Ana Holm: Det var vel å ta litt hardt i, hehe.

      Hm, jeg tror ikke jeg har hatt det som deg.. For jeg har aldri opplevd at noen som er så nær som en mor har hatt kreft. Er veldig sikker på at du har det en del verre enn jeg har, siden det tross alt er moren din. Håper at moren din blir frisk igjen, vit at jeg ønsker dere det beste. Selv om jeg ikke kjenner dere..

      Klem tilbake.

    9. Kreft… det er én av få ting jeg virkelig hater her i verden. Kreft og folk som mishandler/voldtar/dreper uskyldige mennesker. Begge bestemødrene mine døde av faenskapen. På tirsdagen som kommer er det akkurat to år siden den siste gangen jeg så Mommor. Det var rett og slett tortur å sitte der ved sengen og ikke vite hva man kan si eller gjøre for en døende person.
      Utrolig leit at du har hatt så mange krefttilfeller blant de du bryr deg om. Det er forferdelig å bli rammet, både som pårørende og pasient. 🙁
      Om du har fulgt med på bloggen min, så vet du at jeg går radiograf-studiet. Hvorfor? Jo, av den enkle grunn som at jeg vil jobbe innenfor kreftdiagnostisering/behandling. Diagnostisering skjer jo gjerne via bildediagnostikk, og blir jeg stråleterapeut… ja, da står jeg rett oppi behandlingen. Tøft er det, men åh! Det er verdt det!

    10. Hylja: Mange som har kreft som det mest forhatte på lista si tror jeg..

      Kan se for meg at det kanskje blir litt spessielt på tirsdag når det da har gått to år siden. Jeg har ikke fulgt bloggen din så veldig tett, jeg slliter med konsentrasjonsproblemer når det kommer til lesing, spessielt lange tekster. Er så vidt jeg leser tegneserier, og leser kun Nemi..

      Står stor respekt av deg og det du har skrevet her og nå. Jeg hadde ikke taklet å stå rett oppi behandling sånn.

      Stor klem fra meg!

    11. Kreft er min store frykt her i verden. At jeg eller mine kjære kan få kreft er bare for vondt å tenke på.
      Over til noe annet.. Hvilken tella har du? 🙂

    12. å sorry:)
      trodde du bare kunne klikke deg inn på navnet mitt jeg, men blogg adressen er
      snuppine29.blogg.no

    13. Kreft er noe av det jeg hater mest her i verden og som jeg er redd for å få selv. Jeg har så lyst at det skal finnes en redning. Jeg har familie og nære som kjemper mot denne fæle sjukdommen nå :`( det må bare gå bra.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg