Looking through the Black Widow – Interview!

Innimellom alt påskekaoset er det flott å fremdeles ha en gothepose å kose seg med. I høst ble jeg den heldige eieren av et par fantastiske plattåsko i lakk. De handlet jeg hos min venninne Lisa som driver nettbutikken Black Widow. En klesbutikk som strekker seg lengre enn butikker flest, for at kunden skal bli absolutt fornøyd. Der kan du også få spessialbestilt design på foreksempel sko, eller spessialbestillinger innen hair extensions, bare for å nevne noe.
Lisa har siden 18-årsalderen interessert seg spessielt for det mer mørke og gjerne gothiske, og det har også vært med på å prege det fantastiske resultatet av en nettbutikk hun har fått til i dag. Som kunde av Black Widow, og som eier av mine sko vil jeg på det helligste og varmeste råde alle til å sjekke ut butikken og gå for et kjøp eller to om du finner noe som interesserer deg. Black-Widow.org, der altså! 🙂
Det er også opprettet en egen facebook-side for Black-Widow som kan joines og besøkes her!

Jeg har vært så heldig at jeg har fått fråtset litt i Lisas tidsur, og resultatet av det ble et splitter pine nytt intervju, som dere skal få her!


Hvor lenge har du vært opptatt av sko, korsetter og andre klær? Hvordan fikk du ideen til å starte denne Black Widow?
Jeg er jo jente så så det ligger i genene, hehe, men den mer mørke stilen begynte jeg å utvikle da jeg begynte å designe klær som 18 åring.
Det å starte Black Widow har vært en drøm så lenge jeg kan huske, selv før jeg visste hva jeg skulle selge. Jeg har noen papirer der jeg rabla ned at butikken skal hete Black Widow og jeg var overlykkelig da jeg fant ut at mange år senere så var navnet fremdeles ledig.

Jeg jobbet som butikk ansvarlig på Duo Shop da jeg kastet meg uti det å startet firmaet.

Jeg vet ikke hvordan det er nå, men i alle fall før kunne du ta i mot spessialbestillinger hvor du kunne dekorere på spessielle mønster og lignende på enkelte produkter, foreksempel sko. Gjør du det fremdeles?
Det gjør jeg, jeg strekker meg langt for at mine kunder skal være fornøyde.


© Bildet tilhører Lisa/black-widow.org

Er det mange av sånne bestillinger du får perr dags dato. Og hva får de fleste spessiallbestillingene ut på? Har du foreksempel noen gang måtte sagt nei fordi det var noe med ønsket som ikke var gjennomførbart der og da?
Jeg har faktisk ennå ikke fått den type bestilling og det jeg selger mest av for tiden er mine hair extensions.

Når du lager noe til deg selv, hvor kommer inspirasjonen fra?
Det kan være alt og ingenting, filmer, noe jeg har drømt, plutselige innfall, jeg er rar sånn, hehe.

Har du noen spessielle moteforbilder?
Hmm.. Jeg tror ikke det, altså jeg liker mange stiler jeg har sett/ser, men jeg jeg ser ikke på de som forbilder.

Hvordan føler du at konkurransen fra andre nettbutikker er i forhånd til din egen? Har du mange faste kunder?
Og hvorfor skal folk velge Black Widow fremfor en annen butikk?
Jeg ser ikke andre nettbutikker som noe konkurranse i det hele tatt da jeg tilbyr så mye mer og jeg gir faktisk mine kunder mye for pengene. Min nettbutikk er ikke kun for de som har god råd, men også for de som meg selv, som synes at det er drøyt å betale 1.000,- for en plain skjorte du kan finne på H & M.

Jeg har ikke mange kunder da det er fremdeles mange som ikke kjenner til nettbutikken min, men jeg brenner for det jeg gjør og jeg kjører for fullt hver dag for å spre ordet.

Hvorfor velge Black Widow? Fordi den er unik, med rikige priser i forhold til produktet og her finner du min egne kles kolleksjon/tilbehør samt costum made hair extensions, er INGEN andre som tilbyr det.
Mesteparten av klærne er laget av gode stretch-materialer slik at de føles komfortable og størrelsene er svært nøyaktige, verken større eller mindre enn hva størrelses etiketten oppgir. Mange som tilbyr XXL er for små for meg å jeg er en XL jente! Jeg jukser ikke med størrelsene.

Så og si alle som har handlet har gjort noen bommerter oppover åra, hva er det verste angrekjøpet du har begått selv hos en annen butikkkjede? (Trenger ikke nødvendigvis være klær, kan også være generellt)
Verste kjøpet ever var faktisk på Manillusion, jeg betalte 1.300,- spenn for en bukse som hadde større utskjæring bak enn foran så halve ræva mi hang ut når jeg bøyde meg haha (nei jeg satte den ikke på feil vei) det var masse penger rett i dass.

Dette er noe som aldri vil skje med Black Widow kleskolleksjon da jeg tester de på meg selv først for å finne alle mulige feil.

Hvis vi nå skal bevege oss litt utenfor klær og mote-seksjonen. Døden, for mange et tabulagt tema, for andre ikke. Hvordan stiller du deg til døden som snakkeemne, og er døden noe du frykter?

Jeg tror alle tenker på døden gjennom livet, men samtidig så tenker jeg at kommer den så kommer den. Hvis jeg skal være opptatt av den så går jeg glipp av selve livet, så jeg foretrekker å tenke på de jeg heller vil skal dæve før meg, hø hø. Nav, x`er..

Det finnes en rekke snåle sjeler som har fått sine ønsker om etter døden oppfylt. Tegneserieskaper Mark Gruenewald ble foreksempel blandet med blekk og brukt til å trykke hans første oppslag av tegneserien Squadron Supreme. Mens en del andre har valgt å bli begravd med noe i stede. Har du noen mer eller mindre sære tanker om noe lignende?

Må bli mine halsbrann tabletter, jeg er sikker på at halsbrannen vil følge meg, selv i døden.
Og et leopard-teppe, jeg har en besettelse for leopard-mønster.


Har du en utbredt musikksmak? Hva spilles det mest av?
Når vi snakker om sær.. Jeg hører på veldig mye, en del vil jeg ikke andre skal vite at jeg hører på engang, hehe.
Er lettere å si hva jeg IKKE hører på; jazz, country, boybands, opera, blues, hip hop, Abba og Jahn Teigen, som er naboen min sin favoritt… På repeat…

Og hvordan er du når det kommer til film og tv?
Slave! Elsker alt av film og kunne ikke klart meg rn hel dag uten, men tv har jeg slutta å se på for tre måneder siden, reklamene begynte å gi meg tvangstanker som inneholdt våpen.


© Bildet tilhører Lisa/black-widow.org

Uten for stor sikkerhet vil jeg påstå at absolutt alle har minst en fobi eller frykt. Hva frykter du mest av alt i verden?
At moren min skal leve for evig, å bli spist levende, og at jeg skulle gi opp min daglige kamp mot urettferdighet og fordommer.

Gud eller ikke Gud er for mange et stort spørsmål, hvordan stiller du deg til religion? Tror du på noen guder?

Jeg ser på bibelen som verdens best selgende eventyrbok og jeg ser på religion som en hjernevaska sekt hvor folk dreper i “Guds” navn. Men jeg bryr meg ikke sånn generelt om hva slags guder folk tror på så lenge de holder kjeft om det i nærheten av meg og ikke prakker sine tro på meg.
Jeg mener at mennesket selv er i stand til ren onskap og ren godhet. Men alltids greit å ha noen skylde på, hehe.

Jeg er helt fordomsfri når det gjelder sexuelle legninger og jeg digger Drag Queens, crossdressere, homser og lesber, ingen “gud” skal nekte meg det

.

Mange mener at dagens vampyrer er en skam mot de originale? Som foreksempel glittervampyren Edward i Twillight som blomstrer i solskinn. Hva er ditt forhold til vampyrer, og hva mener du?
Hahahaha… Jeg er såå enig der. Det har blitt helt lattelig! Disse gutta smelter hjertene til alle wannabe-goth-fjortiser, men en ordentlig goter faller ikke for sånt piss!
En vampyr som glitrer? Really??!

Helt til slutt. Er du noen bloggperson, leser du noen blogger? Og; har du vært innom fullstendigkaos.blogg.no noen ganger, og skapt deg noen meninger om bloggen min?
Jeg blogger når jeg kommer på at jeg har en blogg, leser noen blogger dersom overskriften intresserer meg og jeg har vært på bloggen din flere ganger, hehe. Den er ganske underholdende og informativ, sånt liker jeg!


Til slutt vil jeg for dere som enda ikke har sett det igjen legge ut reklamefilmen for bloggen min som ble laget tidligere i vår, med Jan Dalchow (fortelleren av blant annet Robinsonekspedisjonen på Tv3) som forteller. Saken er nemlig at skoene jeg bestilte fra Black Widow i høst hadde en betydelig rolle der, la oss ta et lite tilbakeblikk:

Sååå, vil dere ha akkurat eksakt samme sko som jeg brukte i denne filmen? Finn de på Black Widow! 😉
Ønsker alle sammen en strålende god fredag, håper alle sammen har det bra, og at dere ikke har forsvunnet helt i påskestemningen!

Vi reblogges!

17 kommentarer
    1. Bare man ikke kritiserer nettbutikken hennes for da blir man ledd av på hennes personlige facebookprofil.

    2. Såvidt jeg skjønte gikk det på at noen hadde vanskeligheter med å finne frem i butikken og det skjønner jeg godt. Har selv en 3-årig utdannelse på området universell utforming/design og kunne skrevet en oppgave om alle forbedringene man kunne gjort i nettbutikken. Det er uansett ikke poenget. Butikken fungerer greit men den er nok ikke så perfekt som eieren tror den er og når hun da sitter å henger ut folk som opplever vanskeligheter så virker det uproffesjonelt og smålig.

    3. Nissen: Vel, for meg så høres det ut som om du og vedkommende er litt fin på det, og dermed kan jeg nesten forstå Lisa for det. Selv opplever jeg henne som en høyst ærlig og en dame man ikke skal kødde meg! Kritiserer man noen må man regne å få noe tilbake.

    4. De fleste butikker er stadig ute etter å forbedre seg (= flere kunder og mer penger i kassa) og tar imot konstruktiv kritikk med glede, men skjønner at dette kanskje ikke virker logisk for dere og det kan jeg ikke gjøre stort med. Sier ikke nettbutikken er dårlige greier, men at man kanskje burde stille seg litt åpen for tips til forbedringer istedenfor og le av og henge ut kundene sine for å gjøre dette. Kan ikke se at det kan være en fornuftig måte å drive butikk på..

    5. Var innpå nettbutikken. Det var veldig lite klær der, og ikke alle hadde bilde.. Jeg kjøper bare kjoler og skjørt over nettet omtrent, det var en kjole der og den var ikke noe for meg engang..XD Kanskje gå inn flere ting tenker jeg..

    6. Det skal selvfølgelig sies at jeg ikke kjenner situasjonen så det kan jo hende at personen det er snakk om har slengt dritt eller vært veldig lite konstruktiv. Dog fra utsiden så virka det på kommentaren som at det kun var snakk om en vanlig kunde som hadde problemer med nettstedet og dermed bare ble arrogant ledd av og det oser jo ikke akkurat av profesjonalitet.
      Det beste er isåfall kanskje å legge det frem på et annet vis sånn at folk skjønner at dette var en faktisk idiot og ikke en vanlig kunde eller ikke legge det ut i det hele tatt 🙂
      Uansett, sikkert en helt knall dame og et bra intervju 🙂

    7. Hun driver og får inn sitt eget design nå, imotsettning til manillusion og naughty shadows som bestiller andre sine ting og selger dem, designer hun sine egne, og sånt tar gjerne litt tid. Ettersom jeg har skjønt skal det komme inn noe i vår/sommer. Jeg har stått modell for henne og det jeg prøvde var jeg veldig fornøyd med, behagelig og enkelt å ta av og på.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg