KAN DU TRYLLE?; 1 TRETTI GANGER VS. 20 OG 10 EN GANG!

50-øringer, enere, femere, tiere, tjueere, 50-lapper, 100-lapper, 200-lapper, 500-lapper, 1000-lapper, de er alle sammen penger.

Mindre man er, desto mer misslikt og hatet er man. Jeg snakker fortsatt om penger!
For hvem vil vel ha 50 50-øringer i lommeboka? Eller 100 enerkroner?
Ikke denne karen. Visa-kort er som regel det jeg bruker, betaler 99% med kort, og 1 lite % med kontant.
I dag har jeg ikke brukt noen penger, jeg har gitt en sum, og fått akkurat samme summen tilbake, i vekslende hell!

I en liten te-lys-holder har jeg lagt så og si alle småkronene jeg har. I dag samlet jeg en knyttneve med 30 enerkroner, som jeg håndterte og la trygt ned i en lomme på veien til byttevekslinga.

Snøen faller bløtt og tilpasser seg bakken, jeg lar stegene gå, og for hvert steg jeg tar, jo nærmere er jeg Aunasenteret (Rema 1000). Omsider er jeg vel fremme, og som den flotte kunden jeg er, stiger jeg inn og gjennom inngangen, med full guffe av død rock på begge øreflippene.

Når jeg kommer inn gjør jeg den klassiske innbilnings-uvanen min, jeg sier “hei” til noen jeg tror snakker til meg, men finner ut at vedkommende som jobber i kassa på Narvesen, egentlig snakker med hun i kassa på Rema 1000. Fantastisk jeg er!

Vel, jeg går inn inngangen til Rema, og til kassa.

Meg: Kan du trylle?
Hun i Rema-kassa: Hæ?
Meg: Kan du gjøre tretti enere om til en tjuger og en tier?
*Jeg tar frem min håndfulle venstre hånd (som har blitt brukt til litt av hvert), og viser henne alle enerne*

Hun i Rema-kassa (med litt skeptisk tone): Har du 30 enere der nå da?
Meg: Ja, jeg har regnet dem to ganger.
*Jeg gir henne hånda mi… Det vil si, pengene i hånda. Hånda har jeg tatt med hjem igjen:-)*
Meg: Du kan få telle dem hvis du vil.

Det er ikke spessielt mange i butikken av verken kunder eller andre.. Litt øde, så hun teller.
Jepp, det stemte! Og jeg får beholde den tieren og tjueeren som jeg har fått, og hun legger sine nye enervenner ned i kassa! Byttehandel er handel det å!

TOTAL MAKEOVER-CHANGE!!!
Før:

Og etter:

Så ble det en råd med deg også! 😉
Får forresten litt perversje Hotel Cæsar-feelings av designet på 10eren..


Ok, first mission – Status completed!
Second mission – Status, just started!

Jeg rusler meg videre til Domus. For det er den eneste butikken jeg vet som selger lekevåpen i Oppdal Saken er at de to lekepistolene jeg har perr dags dato er rimelig oppbrukt i en god del filmer som undertegnende har spilt i, regissert, produsert og laget de siste 6 åra.

Det blir gjerne en del vold i min filmserie kalt “Ken og Morten”, og gjerne våpenbruk i noen scener. I 6 år nå har nesten de samme pistolene blitt brukt i snart 58 episoder, på tide å oppgradere og bytte ut!
Vel, jeg gikk da innpå Domus for å sjekke om det var noe, og det var en del lekevåpen som frista meg, men ingen for den kontantsummen jeg hadde i lommene; 55 kroner!

Så jeg får heller rusle tilbake på våpenhandelen i morgen med kort! 😉

På veien ut av Domus, så jeg for tusende gang en ting til jeg ønsker meg. Eller, litt søtt er det da, selv om den ikke har mye nytte hjemme hos meg, unntatt kanskje i fremtiden da jeg får noen ønskede barn på tilfeldig sex:

Ikke sant at den er… Nei, den er ikke søt!
Vi reblogges!

Ps: I tilfelle noen kluter og tøfler i Barnevakten og Moralvoktertårnet leser dette, dette med unønskede barn var tull, tøys og jeg mente ikke noe spessielt med det.

4 kommentarer

Siste innlegg