OPPDAL-PEOPLE SMELLS LIKE DOGPOO

Yoeæ!
Førsteordet i dette innlegget var bare fordi jeg er lei av innlegg som begynner med ord som “Det”, “jeg”, “Sånn”, “En”, “Så”, “Da”, “Nå”, “Når” og slike veldig oppbrukte, kjedelige ord som jeg som regel starter et hvert innlegg med.

Folkeskikk skal jeg kanskje trå litt varsomt i, når det gjelder meg å utale meg om temaet.
Men, vet dere hva, jeg gjør det likevel! For, helt ærlig, hva slags bygd er Oppdal egentlig blitt? Eller hva slags land er Norge egentlig blitt?

Vel, jeg skal forholde meg til Oppdal i dette innlegget. For fy faen, overlegenhet, trøtte typer, surpumper, bedrevitere og feiginger skal man ikke lete lenge etter. I mitt tilfelle kan det holde med å se ut av vinduet mitt så er det 70% sjanse for at jeg kommer til å se en som godt passer min beskrivelse. Nærmeste naboen min Tare Teksum, kjent fra Nrk-serien “Ingen grenser” med Lars Monsen er så og si eneste unntaket, siden han er nesten blind og i tillegg døv.

Men, de jeg holder pekefingeren på nå, er folk jeg engang har pratet litt mer med og som jeg vet er veldig oppegående folk med godt syn og god hørsel. Med det mener jeg IKKE at Teksum ikke er oppegående!
Ok, tilbake til flertallet som faktisk godt kunne hilst og vært litt mer høfflig!
På ingen måte vil jeg si at jeg tar meg selv svært selvhøytidlig, og de som virkelig kjenner meg tror jeg kan holde en lengre tale om at jeg setter andre forran meg selv som oftest! Faktisk, og det er ikke noe jeg innbiller meg og skryter på meg. Jeg prioriterer de nærmeste vennene som regel forran meg selv, med enkelte unntak som basseres på situasjoner.


Tilfeldig bilde av “Domus-trappa” som er så skinnende, tilfredstillende vakker..

Til de prosentene av leserne av dette innlegget som bor i bygda mi, som dette innlegget gjelder; Koster det så mye å si “hei” tilbake, eller å vinke, eller i hvertfall gi et lite smil?
Jeg kjenner til unge jenter i bygda som dette gjelder, og også voksne menn for den saks skyld, og omvendt!

Den mest populære og best likte personen i Oppdal vet jeg selv at jeg langt i fra er, og det driter jeg i. Om dere vil bruke meg til hverdagsprat, og slarv for å dekke sosiale samtaler med andre, så er det greit. Men, når du helt overtydelig har sett meg, noe som veldig mange ganger er tilfelle hos en del i denne bygda; hvorfor har du så problemer med å hilse tilbake!

Med hånden på hjertet, og lilletåa godt plantet i navlen kan jeg bekrefte at de absolutt, absolutt fleste dette gjelder er mennesker jeg ikke har gjort noe vondt! Jeg kan selvfølgelig foreksempel ha fornærmet enkelte med å skrive noe som oppfattes nedsettende om foreksempel et idol, en religion, eller ytret en mening som mange har fått med seg foreksempel på bloggen, og gjerne vil ta avstand fordi vi er forskjellige der! Men seriøst!

Hehe, det beste med dette er at jeg kan få bekreftet daglig at det finnes flere enn meg i Oppdal og resten av verden med småpatetiske sider og “uvaner”. For når man velger å ikke hilse tilbake, uten at noen har gjort deg eller dine noe vondt, blir en patetisk uvane i mitt syn. Kanskje jeg er alene om å mene nettopp dette, men jeg mener det fortsatt like sterkt uavhengig av hvor mange jeg har i ryggen, eller i hælene for den saks skyld når jeg er ute og lufter lakkskoa mine! Hey, kanskje er det de som tar vekk fokus! For jeg har merket meg at veldig mange faktisk fester blikket på skoene mine når jeg en sjelden gang våger å gå ut døren!


Tilfeldig bilde av Røtveivegen i Oppdal – Her holder jeg til et sted! 😉

I såfall skal jeg neste gang hive skoene mine etter dere! Pass dere Oppdal! Jeg er klin gæern!
Vi reblogges!

1 kommentar
    1. dette var virkelig bra skrevet ! jeg bor ikke i Oppdal men fy så enig jeg er! Er ikke bare i Oppdal det er sånn… men er dem det er noe feil med og ikke oss;)
      haha må le litt for kom på noe når jeg leste dette med skoa. Jeg har opplevd samma selv. Jeg gikk på en skole som har det på seg å være litt bertete og fine på ting også jeg vettu som er “anderledes” hadde på meg bootz , elsker dem 🙂 men var to bertet som gapa over heile kjeften og pekte på meg mens dem prata med hverandre hahah noe av det morsomste jeg har sett xD fikk en del blikk ja men brydde meg ikke 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg