Følelser utfordrer fornuften – Noen ganger er det best å gi faen!

Ord sier ikke alltid det følelsene forteller deg.
Følelser og kropp kan innimellom si mer om ord, enn ord kan si om seg selv.
Til tider er det så mange ord og følelser som flyver i èn,
at man ikke kan se det store sannhetsordet som ligger nederst i grunnen.

Etter en stund vil det bli lettere å spille på andre følelser,
enn de du egentlig føler der og da.
Man kan alltid late som noe helt annet, eller ikke noe.
Og noen ganger er det bare best slik.

For det er ikke alltid at følelsene nødvendig bør presenteres,
uannsett hvor ærlig de måtte være.
Det er ikke alltid det passer seg, eller lønnsomt i lengden.
For livet er ikke lett, det er hva man gjør det til selv.

Jeg vil heller være mer i andres liv, enn i mitt eget.
Hos meg er det alt for mye smerte, orker ikke brenne inne lenger.
Det er vondt å leve blant andre, men vondest hos seg selv.
Ikke for alle andre kanskje, men for meg er det slik.

Det er ikke andres problemer at ting er som jeg føler.
Derfor er det bare jeg som skal lide i mine følelser.
Derfor er det sånn, og derfor er denne teksten skrevet.
Fordi, jeg kan bare ikke la følelsen komme i veien for fornuften.
Slik den har gjort 1000 ganger før.

Jeg ønsker gjerne å bli sett, men før jeg kan bli sett,
må jeg selv se lyset som fører meg til rett sted.
Og jeg vet ikke om jeg ser det enda.
(Aylar Von Kuklinski, 21. januar 2012)

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg