SKRIVE, SKRIVE… MEN GIDDE Å LESE?

Skrive litt, kommentere til flere! Om å gjøre å utvide egoet litt. For du er tross alt bare en selvvisk, uviten blogger!
Du jobber hardt for å få opp statistikken. 0 unike lesere! Du har startet, nettopp opprettet en blogg, kanskje din femte blogg!
5 lesere… 10 lesere, 20 lesere, 40 lesere… Bloggshoute det siste innlegget, legge det ut på blogshout.no… Fortelle mest mulig på facebook om at du har blogget igjen.. Skrive et parr private meldinger for å dele budskapet; du har oppdatert bloggen din!

50 lesere… 60 lesere…. 80…
Opprette gruppe på facebook, invitere alle dine 888 venner, bare 88 av de kjenner du eller vet av i virkeligheten. Alle de 800 andre er folk som har godkjent deg ved flaks, eller som har samme egoisme som deg.
Du skriver nå et nytt innlegg, mest bare for at folk skal klikke innom når de ser din nye overskrift:
“Jeg holdt på å dø på meg”!
Du holdt på å dø fordi….. Du har bare ikke klart å være mer kreativ, så du legger ut et bilde hvor du ligger på gulvet og ler av… At du har hele munnen full av lakrissnører… Spennende!

Mens du ligger der, tar bilde, og legger ut på bloggen ser du på statistikken din… 10 minutter senere sjekker du den igjen… 5 minutter sjekker du den enda en gang! Du er hekta! Koster hva det koster vil… Du SKAL høyere opp. 100 unike lesere på en dag…

Du sender flere unike venneforespørsler i hytt og pine. Samtidlig skriver du en kommentar, som du skriver om igjen og om igjen, sender til flere og flere:
“Jeg elsker bloggen din. Innom hver dag, dagen blir ikke det samme uten! Aldri slutt å blogg”!

Koselig melding, hadde det ikke vært for det faktum at:
1. Du har aldri lest NOEN av de bloggene før…
2. Flere av de kommer du ALDRI til å besøke igjen… Fordi du bryr deg ikke!
3. Samtlige av bloggene du “følger hver dag”… De har blitt opprettet enten i går, eller faktisk på dagen!

Jaja, det ser ikke du… Du ser ikke overskriften en gang!
Det eneste du ser er… Din egen overskrift, din egen statistikk, som er hittil mest bassert på flaks.

Du blir enda mindre kreativ, enda mer respektløs. Enda mer unødvendig, og enda mer… Irriterende:
“Elsker bloggen din! Leser hver dag!”
Nå er kommentaren din enda kortere, for at du skal rekke å sende til enda flere i løpet av kortere tid, i håp om at de tilfeldigvis skal klikke på navnet ditt i kommentaren, forså å gi deg et tall høyere på statistikken!

Et frø er plantet… En plante gror opp i ditt hode. Egoismens plante. Dine vaner forblir en uvane, egoet ditt vokser… Dine falske venner blir flere, og dine ekte venner blir færre. De er lei av deg og ditt, men du er for blind. Du kjører på… Plutselig en dag er du lei, du er alene… Og må starte på nytt! Tenk om du bare kunne brukt tiden litt bedre, på noe mer betydelig. Så hadde du kanskje også klart å få lesere som fulgte deg i lengre tid også, ikke bare så midlertidlig…
Et virus har du blitt, og nå er du bitt!

Vi reblogges!

25 kommentarer
    1. Jeg kan ikke være mer enig med deg enn jeg er nå….joda…jeg legger ut blog shut jeg også, men det er fordi jeg skriver noe som jeg vil at flere skal se og da et innlegg jeg er fornøyd med. Jeg fikk slettet den andre bloggen min ved et komisk uhell, da gikk jeg flere runder med meg selv før jeg valgte å lage en ny (den historien står på bloggen min)…og jeg var heldig og fant igjen bloggvennene mine.
      På den bloggen da den var ny fikk jeg en artig kommentar av mange….”jeg er fast leser av bloggen din og har vært det lenge” stod det….da lo jeg godt for bloggen min var bare noen få timer gammel. Alle slike flåsekommentarer gidder jeg ikke svare på, bare legger de ut.

    2. Leser bloggen din hver dag, du må aldri slutte å blogge hehehe 😉 OK, men det er faktisk sant – i alle fall nesten. Det er INGEN blogger jeg er innom hver bidige dag, men de jeg leser fast, de leser jeg. Skulle jeg misse en dag, så leser jeg de innleggene jeg gikk glipp av neste dag.
      Jeg fikk en kommentar for noen dager siden, en som kun kommenterte ut fra overskriften. Men overskriften var ironisk, innlegget handlet om det stikk motsatte, og det ville vedkommende ha sett hvis de hadde lest så langt som til linje 4 i innlegget. Istedet fikk jeg slengt mot meg noen beskyldninger uten like… Men jeg bare flirte, det var egentlig ganske vittig.
      En annen gang fikk jeg sånne “fin blogg, kommentere tilbake”-kommentarer på et innlegg som blant annet handlet om at jeg hadde blit knivtruet, siktet på med pistol, og forsøkt kvalt. DA klikka jeg! Men jeg synes det sier mye om en del av dem som finnes der ute – man bør lese før man kommenterer, om ikke annet så av respekt for den som har lagt arbeid i innlegget!

    3. He he, er nok mye som er tatt på kornet her ja!
      Det irriterer meg at man (jeg!) blir så opphengt i antall lesere… men det ER hyggelig (og oppleves som viktig!) at noen faktisk gidder å lese det man skriver…. Når det er sagt, har jeg aldri falt i “fin blogg, kommentar tilbake”-fella, og de greiene der… Muligens fordi jeg rett og slett ikke forstår greia :-p
      whatwouldnemido.blogg.no

    4. Jeg må vel si jeg har fått inntrykk av at de fleste individer er sånn. Mer overraskende å møte noen som er uselviske og rett gjennom gode!
      Men man finner da heldigvis en par gullkorn gjennom livet 😉
      God helg forresten!

    5. ideatroll: Slik er rett og slett bare veldig, veldig respektløst og avslører hvor lite vett slike folk har i skallen på det veldig impulsive øyeblikket hvor de sprer spamen sin!

      Jeg sliter selv med å lese andres blogger, spessielt med lengre tekst. Hender jeg leser noe, men ikke alt, og likevel kommenterer. Sliter med spesifike konsentrasjons og tålmodighetsproblemer til å lese for mye. Men, hender jeg leser litt, og tar sjansen på å legge igjen en kommentar! Men da er det først og fremst IKKE for å få noe tilbake.

    6. Meget godt observert. Jeg hater spammer – bloggerene. Men innrømmer at jeg sjekker statistikken ofte når jeg bloggshouter, men det er fordi jeg vil ha valuta for pengene 😛

    7. Vel jeg leser mange flere blogger en dette hver dag for å få med meg litt av hvert. Det er mange bloggere der ute som er gode informasjonskanaler 🙂

    8. hehe skal ikke skryte at jeg er innom din blogg hver eneste dag..for det er jeg ikke, men ganske ofte likevel. Noen dager har jeg rett og slett ikke nerver til det, sorry 😉 Men selv skriver jeg mest for min egen skyld, og kommenter kun om jeg har noe å si. Ikke at det jeg skrev her nå kommer til å forandre verden men 😉 håper du får en fin helg hvertfall !

    9. Enig med deg i at lange innlegg kan være slitsomme for konsentrasjonen, jeg har heller ikke all verdens lesefokus… og det er mye av grunnen til at jeg velger å dele opp innleggene mine med bilder, for det blir et avbrekk 🙂

    10. regnet med at du husket meg, ellers hadde jeg aldri gjort det.
      men det hadde hvert genialt med noen ekte slike under, bare for å understreke poenget dit. jeg har ikke så mange lesere, men allikevel klarer det å lure seg slike meldinger ofte.

    11. Jeg også leser hvert eneste ord på alle dine innlegg. Men litt som ei annen over her sa: Jeg er stort sett innom bloggen din hver dag, ofte flere ganger om dagen. Jeg er ikke alltid like flink til å kommentere- fordi jeg ikke alltid har så mye å si (tru det eller ei). Og de gangene jeg er innom bloggen din og du har skrevet MYE, så er det ikke alltid jeg er på humør til å lese det, men da går jeg inn dagen etter, eller et par dager etter og så leser jeg det da 😉
      Alle er nok litt opptatt av statistikken, selv om de sier at de kun blogger for sin egen del (særlig). Jeg blogger om ting som passer meg- jeg er den jeg er. Om folk liker det eller ikke får nå være, men jeg syns det er veldig gøy når statistikken stiger 😉 Og så blir jeg veldig glad de gangene Fullstendigkaos kommenterer, for han har alltid en sånn veldig søt avslutting på kommentarene: Ønsker deg en kjempe fin helg videre- eller noe sånt. Du er verdens søteste alts 😉
      Og som ei annen over også sa: Det er irriterende med de som kun leser overskriften og kommenterer ut i fra det. Jeg hadde et innlegg om det i går, eller i dagen føre der- husker ikke helt :S He he.. Men det er irriterende 😛
      Håper du har hatt en kjempe fin dag i dag- vil ikke at du skal forsvinne i snøen :))

    12. Elin Slåen: Tusen takk for kosekos kommentar. Hyggelig å høre at du er så ofte innom min venn! 🙂 Prøver å kommentere der og da jeg også, for det skal du vite. Jeg har sansen for deg og ditt bloggunivers, Elin. Bloggen er deg, og du er bloggen din. Fullstendigkaos dukker opp der og da, som Fantomet. Nei, som seg selv! 🙂

      Skal forsøke å ikke la snøværet fordufte meg 🙂

    13. Jeg liker ikke sånn spamming jeg heller… jeg spammer aldri blogger… jeg leser hvert ord men ikke alltid jeg kommenterer. Jeg er forresten fast leser av din blogg og som andre her skrev så om jeg ikke får lest den hver dag leser jeg de innleggene jeg missa når jeg får tid neste gang:)
      enig i at sånne spam kommentarer kan virke respektløst sånn som ideatroll skriver, hun hadde jo skrivi et innlegg der det virkelig var repspektløs å skrive noe sånnt :S

    14. Nå har jeg ihvertfall funnet en blogg jeg vet det er verdt å titte innom i ny og ne 🙂
      Og jeg skal se etter innlegg fra deg på “siste innlegg”-lista 😀
      Nyt de siste timene med helg 🙂

    15. Jeg er ikke noen sånn “liker”-person, holder facebooken min ganske plain og med minst mulig applikasjoner og grupper, men jeg har deg som venn her og får oppdateringene på “siste-innlegg”-lista så skal nok klare å holde ett øye med deg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg