PERFEKSJONISME SLITER PÅ

På ingen slags måte finnes jeg 100% perfekt. Det er mulig jeg i noens øyne er perfekt som en venn eller noe annet, men det er ikke det jeg skal skrive og skryte om nå, eventuelt.

Saken begynner med et faktum: Jeg får i utgangspunktet ikke sove.
I går, altså tirsdag sto jeg vel opp sånn i 12-tiden, cirka. Så jeg har ikke sovet hele dagen om det er noen som lurer på det.
Det første jeg startet dagen med var å gå rett til min kontaktperson i Vekst, snakke med henne en stund om arbeidssituasjon på Opp-avisa, og hvordan det har gått med meg og går siden sist samtale. Litt før jeg skulle dra ringte min nye venninne Siri meg, og lurte på om skulle møtes da, slik som mandag. Selvfølgelig ville jeg det, så det ble til at jeg gikk til henne etterpå, snakket litt sammen, samtidlig som en felles venn av oss var der, og også en valpehund, som IKKE er liten!

Litt etter at han felles kompisen vår, som også er en kjempeknall og god venn, etter at han gikk ble det så vi satte på en film, “Beetlejuice” av Tim Burton. Har ikke sett den filmen før, og jeg forsto fort at dette er en film jeg SKAL ha selv også, for den var jævlig forpult bra! 🙂

Etter at filmen ble ferdig, tok jeg og snudde meg hjemover, gikk riktignok innpå Kiwi-butikken en snartur først, blant annet for å kjøpe Zalo med sitronlukt, samt to nye oppvaskkoster til å vaske kopper, talerkner og annet oppvaksutstyr med.
Jaja… Nå har jeg fortalt nok om gårsdagen..

Da jeg la meg, fikk jeg irriterendes nok ikke til å sove. Satt av lyset og alt det der… Men jeg bare lå og tenkte på enkelte ting jeg helst ikke vil skrive om og lufte nå. Det er egentlig ikke så relavant heller akkurat nå. Etter litt om og, men sto jeg opp igjen etter en stund, uten å sovet i hele tatt. Satte i gang vaskemaskinen for å ei spessiell bukse (som bør vaskes for seg selv, fra Dragenshule.no), og gikk så ut til sentrum hvor det står noen felleskontainere, som jeg kastet noe søppel i. På veien til containerne gjorde jeg noe jeg ikke husker jeg har gjort før. Jeg plukket opp noe søppel som jeg fant liggende på veien, blant annet en rosineske og et plastikkbeger til å drikke med… Jeg tok bare noe sånne ting forsiktig opp på veien og sørget for å kaste det på rett sted. Da jeg hadde kastet min egen søppel så jeg to større sorte sekker med flere gjennknyttete bæreposer med søppel i… Jeg blir småirritert av slik, så jeg tok alle posene ut fra de to sorte plastikkposene og gjorde det noen andre skulle gjort selv; kastet de i containerne og kastet de sorte sekkene etterpå.

Når jeg går hjemover igjen, så klarer jeg å irritere meg over en simpel liten ølboks som ligger på bakken. Jeg berørte ikke den da, bare gikk forbi den… Men saken er… Jeg syns mennesker som legger og kaster fra seg søppel, flasker og bokser generelt er så utrolig stygge i hodet! Det koster folk så lite å gjøre det de skal, og likevel gjør mange som “alle andre”! Jaja, har ikke tenkt veldig mye på det, for jeg ser søppel hver eneste dag som late jævler har lagt eller kastet fra seg, og det er ikke veldig forsøplet i Oppdal sånn egentlig, veldig lite i forhold til mange andre steder i Norge… Men uansett, det er ikke poenget!

Om to og en halvtime fra nå, altså klokken 09.00 skal jeg på møte med Nav og Vekst, husker ikke helt hvorfor… Men poenget mitt med det er at jeg tørr i hvertfall ikke prøve å slappe for mye av nå, for da er jeg redd for å forsove meg.. Møtet skal visstnok bare vare en liten time, kanskje kortere, men litt før tre igjen før jeg besøk av lillesøstra mi Sigrid (trykk på navnet for å besøke bloggen hennes), så da vet jeg heller ikke om jeg tør å sove mellom de to avtalene heller, hehe.
Jeg er småperfeksjonistisk og henger meg fort opp i småe bagateller som gnikker og gnuer og brenner seg fast til hjernen min, litt som en tatovering innimellom uten at jeg skal skrive mer om tatoveringer, siden jeg blir fort uvell og svimmel av det.

Men nå skal jeg enten ta oppvaska, eller gjøre noe random og ikke så viktig. Skal i hvertfall ikke sove. Heldigvis er jeg ikke supertrett nå uansett, bare litt irritert.

Ønsker alle sammen en god onsdag
Vi reblogges! 🙂


Ps: Sjekket for noen dager siden bloggarkivet mitt for Desember 2011. Da så jeg at det nederste innlegget som lå der var fra 6. desember. Mens alle innleggene fra 1-5. Desember ikke ligger der, og det er heller ingen “Vis side 2”-knapp i arkivet. Noen som vet om jeg har mulighet til å gjøre om på grensen for hvor mange innlegg som skal vises i et arkiv eller under en kategori samtidlig? 🙂 Innleggene fra 1-5.desember er ikke borte, for de finner jeg i kategoriene jeg har lagt de i, men altså; noen som har noen koder for å fikse dette?

8 kommentarer
    1. Åh, jeg og irriterer meg over folk som slenger boss fra seg alle veier enn bosspannet,knust glass i veien, hundebais i veien, og hundeposer på bakken..Hva er poenget, det koster veldig lite å hive det i konteineren.
      Sist irritasjonsmoment : LOADS of batterier til fyverkeri fyllte hele rundkjøringen ,og konteineren var 2 meter unna, hva er poenget med det ? Noen folk trenger folkeskikkurs..
      Det er veldig fint av deg og rydde opp, god holdning, me likes..Men det burde være unødvendig å plukke opp andres boss, lærte man ikke å kaste boss i bosset på barneskolen ?

    2. ..da var det jammen på tide du så Beetlejuice,den er veldig morsom og bra-bare ikke rop på han;))..du burde sjekke ut alle Tim Burtons filmer-de er veldig bra alle sammen:))Jeg har jo seff hele sammlingen,men du får dem sikkert på cdon.
      Ellers er det fint å høre dine sosiale erfaringer blomstre:))Å veldig fint at du har en slik moral når det kommer til søppel..eller gjennvinning..har dere det forresten??
      Er det noe av d værste jeg og vet,svina,skulle vært bøter for forsøpling,som dem gjør andre steder i verden!!

    3. Skal du øke grensen får hvor mange linker i arkivet som skl vises mener jeg du skal inn på design/rediger/katoregi – bla deg nedover der så finner du det kanskje 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg