THE ORIGINAL VERSION OF THE NEW (S)HIT

Marilyn Manson er kongen av coverlåter! Etter min mening er nesten alle coverlåtene av Manson BEDRE enn originalene, eneste sang jeg syns er best original er “Rock N` roll nigger”.
Her kan dere høre noen originale låter, samt den coverversionen som Marilyn Manson har laget og gjort til noe helt eget!

GLORIA JONES – TAINTED LOVE (1964)

Marilyn Manson – Tainted love (2001)


Eurythmics – Sweet dreams (are made of this) (1983)

Marilyn Manson – Sweet dreams (are made of this) (1995)


Depeche Mode – Personal Jesus (1989)

Marilyn Manson – Personal Jesus (2004)


Fra Tim Burton-filmen “Nightmare before christmas”
This is Halloween (1993)

Marilyn Manson – This is Halloween


Fra tv serien M.A.S.H
Suicide is painless (1970)

Marilyn Manson – Suicide is painless


Screaming Jay Hawkins – I put a spell on you (1965)

Marilyn Manson – I put a spell on you (1995)


John Lennon – Working class hero (1970)

Marilyn Manson – Working class hero


Patti Smith – Rock N` roll nigger (1978)

Marilyn Manson – Rock N` Roll nigger (1995)

Vet ikke om dette er alle, men tror de fleste er disse!
Ønsker alle en god natt! 🙂
Vi blogges

7 kommentarer
    1. enig med at hans ofte er bedre enn orginalene, men ut av de der må jeg si jeg liker best orginalen til This is Halloween, og Working Class Hero 🙂 tenker på deg i jula, og håper du får noen fine dager, selv om julen ikke er favorittiden på året for deg.

    2. Jeg har ikke hørt så mye på M.M, annet enn hans versjon av “This is Halloween,” hvilket er en versjon som er så metallisk, at jeg nesten hoppet i taket av ren glede. Så dette bekrefter jo at jeg burde høre mer på denne karen med sekk og lue på, han ligner litt på nissen i grunn, det er ikke han, det er Jon Blund….. and so on.

    3. åå, gøy å se de samlet 😀 hmm vanskelig å si hvem jeg liker best, siden de er så totalt forskjellige. Han er i hvert fall sykt flink til å gjøre sangene til sine egne.
      Tror jeg liker Personal Jesus, Suicide Is Painless, I Put A Spell On You og Working Class Hero best som originalene. Resten foretrekker jeg Marilyn Manson sine versjoner. Bortsett fra This Is Halloween, greier ikke bestemme meg der.
      Sweet Dreams synes jeg i hvert fall er den beste av alle coverlåtene hans.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg