DEN MENTALE JUL

Mitt mentale julehelvete
Ja, den nærmer seg med stormskritt. Julentiden brer seg over oss.
For meg tar jeg ingen glede forgitt. Ensomheten er en druknende foss.

Jeg ser rundt meg, og oppserverer andres glede. Julebord, familie og venner, det føles fint!
For meg kjenner jeg vel ingen vrede. Men tomheten og sorgen sitter likevel som limt.

Jeg kan ikke for deg, jeg gruer meg til jul. Skal ikke plage noen med meg selv.
Men vil heller ikke male meg selv helt gul. Ikke alle ord skal stenges inne i et velv.

For meg er alt dere liker, veldig trist. Og det er fordi jeg har ingen der jeg bor nå.
Jo, familie har jeg, de står der til sist. Men vil heller være alene enn på familiemiddag gå.

Jeg håper alle får en bra jul, og at alle koser dere. Jeg unner dere alle, alt godt.
Spre deres kjærlighet, til hundre, ja kanskje flere. God natt, fra tidenes største dott.
(Aylar Von Kuklinski, 14. desember 2011)

3 kommentarer
    1. Jul alene trenger ikke å være ensom eller trist. Lag deg noe skikkelig god mat, ignorer at julen er her, kos deg selv og gi deg selv noe du har hatt lyst på lenge. Kanskje din nye tradisjon til jul er å kose deg litt ekstra i forhold til vanlig?

    2. Var redd du skulle skrive noe slikt. Vel, det finnes håp. I mange år har jeg skydd julen som pesten grunnet assosiasjoner med sykehus. I år har jeg derimot klart å finne en nøytral plass oppi det hele. Jeg er innlagt, ja, men jeg driter i å se julekalender på TV. Jeg har kjøpt min egen kalender heller. Den er fin og fjong. Jeg kommer til å være innlagt i julen, og det er ekstra spesielt i år, siden jeg har vært to måneder på lukket avdeling, så jeg er stolt av at jeg takler det så bra.
      Jeg håper en dag at du kan klare å, om ikke nyte julen, så nøytralisere den litt.
      Klem fra Jenny <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg