TIL INGEBORG, JEG STØTTER DEG FULT UT! (MOBBING)

Tidligere i år ville jeg gratulere min gode venninne Ingeborg med dagen hennes.
I kveld har jeg veldig lyst til å igjen gi denne skjønne jenta litt oppmerksomhet og kjærlighet igjen.


(et “gammelt” bilde fra arkivet: tatt tidligere i vår)

Hun er ikke gammel overhode, hun er bare 13 år og har blitt kalt for bitch, fet, dum og det som verre er siden hun var enda en del yngre enn hun er nå. Jeg har et stort ønske, og jeg ber alle mine lesere og venner om å være med å fortelle denne fantastiske personen at hun er et godt menneske. Jeg vet at dere ikke kjenner henne, i hvertfall ikke som jeg har lært meg å kjenne henne i det siste året. Men tro meg, Ingeborg er verdens beste 13åring!
Hun er en av de mest trofaste og beste personene jeg har hatt, og til å være så ung så er hun veldig moden for alderen. Hun er ikke av de ungjentene som prøver å være mer voksen enn hun er, og det syns jeg er utrolig fint med denne jenta.

Det er ikke noen spessielle bilder av henne ute på bloggen, av diversje årsaker. Men drit i det! Alt dere trenger å gjøre er å stole på meg når jeg sier at dette er et medmenneske som er fylt av kjærlighet og mange gode egenskaper! Hver et godt menneske å gi denne personen et hjertevarmt innlegg! Hun forteller all oppmuntring og ros hun kan få! Hun er som sagt bare 13 år, og har alerede i min verden en del triste tanker og syn på ting som jeg som hennes venn skal gjøre alt som står i min makt for å gjøre noe med! Jeg bryr meg for faen om henne, og vil veldig gjerne at hun skal vokse opp, og få igjen selvtilliten og selvbilde.
Ja, mobbing og den slags gjør at mange blir bedre mennesker og enda mer oppmerksom på andre, men det kan også føre til selvskading foreksempel i tillegg! Og jeg vil virkelig ikke at denne mirakelvennen jeg er så heldig å kjenne skal leve sine unge år med frykt, depresjon, redsel, svekket selvbilde, ensomhet og mangel på kjærlighet og forståelse!

Her er en video som hun har lagt ut i dag, hvor hun forteller en liten brøkdel av situasjonen sin:

Ingeborg, selv om vi aldri har møttes! Så skal du vite at jeg er veldig glad i deg, og du har blitt som en søster for meg. Jeg setter stor pris på alle msn-samtalene og facebook-samtalene vi har hatt det lille året vi har kjent hverandre. Og jeg er her alltid for deg, og det får du ikke tvile på et eneste minutt i døgnet!

Gå inn på bloggen hennes, ved å klikke her!
Selv om det er stygge folk på skolen og der hun bor som mobber henne daglig, så vil jeg i hvertfall at hun skal finne noe kjærlighet og vennlighet på nettet! For hun fortjener virkelig ikke å bli mobbet som hun blir nå!

Til slutt vil jeg også dele en video som dere fleste muligens har sett før, dette er en fyr jeg aldri har hatt kontakt med, men som også fortjener all oppmerksomhet, kjærlighet og støtte han kan få. Hans navn er Jonah Mowry, og her er videoen han har lagt ut om seg selv:

Til slutt vil jeg komme med en advarsel til alle som driver med mobbing, baksnakking, vold, trusler mot andre, erting og andre ting som ikke er bra:
Jeg håper dere har det jævlig med dere selv, jeg vet dere har det jævlig med dere selv. Og jeg bryr meg ikke om dere! Så lenge dere lar skitten deres gå utover andre i så alvorlige grader, så er det eneste dere fortjener en langsom vei inn i helvete. Alle dere som mobber, erter og plager andre er stygge i hode, og jeg driter i bakgrunnen deres, dere er patetiske, ynkelige krek som jeg håper får en real omgang juling, dere fortjener en gammeldags hard voldekt i rumpa som ødelegger anusen deres. Dere fortjener så mye bank at dere blir sittende i en rullestol resten av livet, lam fra topp til tå! Håper at dere faller ned i mentalhelvete og begynner på dop, og om noen år passerer deres nåværende ofre forbi dere mens dere ligger skjelven, alene og ødelagt i ei bakgate full av dop, samtidlig som dere ser at dere har feilet. Og de dere kalte stygg og det som verre er; de har fått et perfekt liv, mens dere lider deres siste dager i et mentalt helvete!

Jeg er på lag til alle som blir mobbet, trakkasert, truet, baksnakket, ertet, offer for vold og tvang! Mens de som står bak den faenskapen ønsker jeg alt det jævlige dere bare kan forestille dere!

Ingen fortjener å bli mobbet, ikke egentlig de som mobber heller! Og ja, jeg har mulig virket litt overdreven brutal på slutten nå, men det er for å vise hva jeg mener om folk som plager andre! Jeg er på lag til de som lider, uansett størrelse, legning, religion, hudfarge, bakgrunn, utseende, livstil og hveremåte!

Vi blogges!

25 kommentarer
    1. Jonah Mowry var faktisk inspirasjonen min til videoen. Det at han hadde mot nok til å legge ut den videoen, ga meg mot til å legge ut min egen.
      Jeg er UTROLIG glad i deg, Andreas. Og det håper jeg faen meg at du vet..!
      Jeg har ikke mer å skrive, beklager.. jeg er målløs.
      – Ingeborg.

    2. Ingeborg.: Glem virkelig aldri at jeg er her, du har både telefonnummer, msn-adresse og også meg her på bloggen. Har som du vet ikke facebook-lenger, men uansett; vi har snakket sammen så mye før, og glad for at jeg endelig hører litt mer fra deg igjen! <3 Du betyr mye for meg!

    3. Jeg støtter ingrid fullt og helt, vet hvordan det føles å bli mobbet, men du må vere sterk. Hold ut. Og for kjærlighetssorgen hør Cher – Strong enough.. Sick bra, og funker med det du går gjennom. Jeg ble veldig rørt av filmen, tåler ikke at folk gjør slikt mot sine medmennesker. Stay strong <3

    4. Du betyr utrolig mye for meg også Andreas!
      Helt Ærlig – Han sa aldri at han løy i videoen, gjorde han vel? Videoen er postet av en annen bruker, som SIER at han lyver. I videoen sier han at han har det bedre. Han kom i ny klasse, med nye folk.. og alt forandret seg til det positive. Han har fått venner, og et bedre liv. Så pell deg før du i det hele tatt kommer med noe falskt. Takk. 🙂

    5. Helt Ærlig: Hm, så den nå… Men syns uansett at den videoen han laget først var en veldig vekkende video, og uansett om Jonahs historie er sann eller fake så syns ikke jeg det skal være så stort tema!

      Uansett fortjener alle hyggelige meldinger uansett om de “spiller” eller ikke! Også “fake” mobbeofre! Den videoen har uansett fått en del til å vise at de tar avstand fra mobbing, så UANSETT har det kommet noe godt ut av det! Om videoen er ekte eller fake… Uansett; han fortjener som alle mennesker å vise at folk bryr seg om han uansett om han alerede har et godt liv, ELLER ikke!

      Det er min mening!
      Det jeg i hvertfall kan forsikre om er at min venninne Ingeborg ikke lyver!

    6. Helt ærlig: Det har vel egentlig ikke noe med det å gjøre, det er budskapet som teller, og det er folk som har det sånn. Og mange finner stor hjjelp i det, så det har vel sånn i det lange løp ikke så mye å si ^^

    7. Å lyve er faen det siste jeg ville gjort.. eller, jeg ville kanskje ha gjort det til det positive.. for andres skyld.. men jeg ville aldri ha gjort det ovenfor meg selv. For da er det bare meg selv det går utover, og ingen andre. Ville nok ikke klart å leve på en slik bløff engang. Hehe.

    8. Mobbing er lavmål og uvitenhet,å JÆVLIG VONDT for dem som opplever det!!!
      Uinterresant om videoen er fake eller ei..det er realistisk at folk opplever dette HVER JÆVLA DAG!!!!!Å om dette er en tankevekker og inspirasjon er jo det en GOD ting!!
      JEG ER PÅ LAG MED DE SOM BLIR PLAGET!!!

    9. Det er du og!!!Det er ingenting som gjør meg mer engasjert,provosert ,forbanna og trist enn andre mennesker som blir krenket og ødelagt, av andre menneskers uvitenhet og idioti….

    10. Whiro: Har nettopp sett på deg. Og jeg er enig med deg! Det er tragisk blant annet med det at folk prøver å fucke det enda mer til for han med å lage rykter om at han faker!

      Den gutten og jenta i den fakevideoen har jeg så lyst til å… Ja, skal ikke skrive om det siden det er barn som kan lese dette…

    11. Hahaha, nettopp sett på meg, ja. 😉 😉 😉 😉
      Videoen er ikke fake, det er han og bestevenninna hans, men folk har misforstått hva han sa. De fikk ikke med seg at den er ny, og at han har det bedre nå enn for 4 måneder siden. Livet kan endre seg fort!

    12. Whiro: Ah, da har jeg missforstått. Har ikke lest så mye rundt saken, bare sett de to videoene. Og trodde den siste videoen var lagt ut av en som hacket bloggen hans, en skitunge som bare lignet på han litt.

      Men nå forstår jeg litt bedre. 🙂

    13. All min støtte til Ingeborg, og alle andre 🙂 Jeg tror på det beste i enhver sjel, måtte dere være sterke , vær åpne, vær det du vil andre skal være mot deg , elsk hverandre 🙂
      Ingeborg , stå på , jeg har selv vært der når jeg var på din alder, fra hele barneskolen og ungdomskolen..Men på Videregående var det andre boller..Elsket skolen 🙂
      Stå på, det BLIR bedre ! ^^ DU er unik, DU er elsket. Min Gud elsker deg ..:)
      Klem fra Merethe , ikke la noen trykke deg ned, du er så mye bedre 🙂

    14. Takk ! Det håper jeg og ^^
      Rett fra hjertet, som alltid 🙂
      Jeg har skrevet ett innlegg på hennes blogg også,og ønsker henne det beste, ungdom i den alderen er ikke bare enkel, mye følelser , mye tanker og nytt miljø skaper ofte surr i den nye tillværelsen .:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg