Evangelisten – Slipper du ikke inn Jesus så kommer du ikke til himmelen

Aylar Von Kuklinski (meg):

Evangelisten svarte (evangelisten.blogg.no):

Les mer om kristen musikk og andre meninger fra denne intresange mannen på:
http://evangelisten.blogg.no/1322966485_rer_vi_gud.html

Ps: Ikke hvem som helst som får godkjent sine kommentarer. Denne mannen er veldig klar på rett og galt og vil dere ha svar gjelder det å være ORDENTLIG og noen lunde saklig, akkurat like saklig som denne fyren!
Intresang mann der altså!

7 kommentarer
    1. Det er sikkert kaldt i himmelen uansett, og jeg liker varme 😉
      Nei, for å være litt seriøs, så stilte jeg det samme spørsmålet til en sjef jeg hadde for noen år siden, og han svarte omtrent det samme som du har fått til svar. Men han sa også at hvis man var kristen og gjorde noe galt, så kunne man be om tilgivelse, og da var alt greit. Jeg spurte han da rett ut om man for eksempel kunne drepe noen, og be om tilgivelse etterpå, og han sa at det kunne man, bare man angret. Mens jeg derimot, som var snill og grei, og gjorde alt det du sier, jeg hadde ikke sjans.
      Jeg tror faktisk at hvis Gud finnes, så ser han på hva folk gjør, og hva de tenker, ikke bare på hva de tror på. For hvis Gud virkelig har skapt folk i sitt bilde, så er det da tydeligvis sånn at hans bilde er at noen ikke tror på han. Kanskje han har skapt dem sånn, for å se om de klarer å være snille uten å støtte seg til religion, men bare i kraft av seg selv.
      Hvis Gud finnes, så er jeg helt sikker på at mennesker, enten de er religiøse eller ikke, aldri vil kunne VITE hvordan han tenker, og de som opphøyer seg selv ved å påstå at de har svarene har jeg liten sans for.
      Men dette med å være kristen, drepe, og be om tilgivelse, åpner jo uante muligheter for folk som f. eks. Breivik, for han er jo kristen. Så hvis han bare finner ut at han skal angre litt, og be om tilgivelse, så er jo veien til himmelen åpen. Og jeg, som det lille ubetydelige menneske jeg er, kan ikke helt forstå at Gud skulle tenke sånn. Så jeg har tenkt å fortsette å gjøre mitt beste jeg, så tar jeg heller sjansen på å fortsette å være IKKE-religiøs 😉

    2. ideatroll: Det kan godt hende at Jesus og Gud finnes, MEN jeg tror ikke de diskriminerer og stenger folk ute fra “himmelen” bare fordi man ikke tror på de eller “har tatt de i mot”. Hvorfor skal vi ta i mot Jesus egentlig, har han ikke råd til fallskjerm de gangene han skal ned på jorden? Hehe…

      Men seriøst, jeg syns det er tragisk og kaldt utsagt å si slik som slike antikkristne fanatikere kommer med. Men verden er for alle, selv kristne fanatikere med antikke og voldsomme meninger mot andre som ikke er som dem!

    3. Det heter ikke gud, buddha, jehova eller whatever… Det heter sjel, livskraft og kjærlighet.. og det har de fleste av oss i seg..uansett om de ber, skriker , smiler eller ser sure ut til vanlig. Og man blir gravd ned i jorda eller brent og man blir liggende der man blir lagt..ferdig med den saken.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg