113 MILLIONER TIL SLOTTET!

Jepp, nå jobbes det og bankes det med å få pusset opp “Norges stolthet”, slottet… Tada!
Dette er egentlig ikke den ferskeste saken i kurven, siden oppussingen startet i mai, men så leser jeg rimelig lite nyheter fordi jeg synes det bare er dritt og faenskap å lese stort sett uansett.

Men, det at slottet pusses opp, det driter jeg egentlig i. Det jeg derimot ikke driter i er at de pengene til oppussing er VÅRE SKATTEPENGER… Våre skattepenger som heller kunne blitt brukt til å gjøre en stor forbedrelse med sykehjem, aldershjem i Norge, foreksempel. Eller bedre rehabiliteringshjem for folk som sliter… Listen er lang, og at 113 millioner kroner er prioritert til slotten nå i 2011, syns jeg er urettferdig.

Og fortsatt betaler vi også skattepenger for PELS i Norge.
Hva mener dere om dette. Jeg vet at det ikke er så mange andre penger å bruke på denne oppussingen, men la oss være ærlige, vi trenger strengt talt IKKE slottet lenger, sånn egentlig. Kongen bestemmer jo egentlig ikke noe særlig lenger likevel, hadde vært litt mer riktig om de heller pynta mer på stortingen, enn slottet, foreksempel.

Hvorfor ikke heller bruke noen kroner på RIVNING av slottet? Er jeg helt alene om disse meningene, I dont think so…

Vi blogges!

9 kommentarer
    1. oida, 113 millioner, skal de dekorere bygget med gull? Synes det er helt okei at de vedlikeholder slottet, fordi det er jo et vakkert bygg med mye histore, men at de skal bruke så mye penger er jo ikke nødvendig

    2. “og at 113 kroner er prioritert til slotten nå i 2011, syns jeg er urettferdig.” sist jeg sjekka var ikke 113 kr så mye men.. hmm.. hihih.
      jeg har helleri kke fått med meg dette 😮 for i likhet med deg ser/leser jeg ikke nyheter! men 113 mill? omg. HVAFAEN!? Det her er jo helt på trynet! Jeg betaler skatt selv, og synes de penga er sinnssykt sure. også brukes de til å bygge slott? nei vettu hva. nå for de skjerpe seg altså! DETHERERHELTPÅTRYNET! *frese* enig med Sabrina forresten. og det at de bruker 113 mill av VÅRE penger er det verste. til å pynte på noe JEG personlig driter i inntil det begynner å forfalle. -.- huff.

    3. For så vidt greit nok at vi har en kongefamilie som representerer landet vårt, men det brukes litt vel mye penger på deres luksus. Som den brygga de skulle bygge for kronprinsparet, og oppussingen av slottet. Er jo ikke så lenge siden dronningen fikk løveføtter i gull til badekaret sitt. De får lønn av staten..hva med å bruke den på slike ting……ta opp et lån i banken som alle andre må når de skal pusse opp. Jeg har ikke noe i mot at vi beholder kongefamilien i landet…..men luksus kan de holde seg selv med…… og så kan staten spytte i litt mer penger der det virkelig trengs…alders og sykehjem (gi dem skikkelig middag), skoler, sykehus-særlig på småsteder hvor mange avdelinger blir lagt ned. Ja du skjønner sikkert tegninga 😀

    4. SV: heheh 😛 bagatell, jeg er bare sånn om “MÅ” kommentere sånt 😛 tror folk skjønte at du mente millioner 😉
      Ja.. slottet er jo et viktig symbol. Det står for mye bra og sånn, MEN det betyr ikke at de skal få bruke MINE penger på det! JEG bryr meg ikke! Dessuten synes jeg forfalne minnesmerker er stilig. De forteller en historie liksom.. så når de skal pusse det opp blir det jo noe helt nytt. hvor blir det av historien? jo, langt inni muren en plass, usynlig for de som går forbi 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg