TOPPBLOGG-SØPPEL ;-)

TOPPBLOGGERE! JIHUUU! YEAH! JIPPI! KUUULT!

Okey, kanskje det holder nå…
Jeg går rett på sak: Tcmn, andreabadendyck, Linni Meister, Karoline Berget……….. STOPP, DET HOLDER!
Kort sagt, jeg forstår ikke hvorfor mange av de som ligger på toppen på blogglisten, ligger der.


(la oss innse og innrømme det en gang for alle. De fleste toppbloggerne er endt opp som modeller for butikker som vil vise frem produktene sine, reklame kort sagt.
Bilde tatt fra: milano.webby.no)

Jeg har en stund lest en del av mine venners blogger, som har skrevet hvor mange unødvendige innlegg de fleste toppbloggerne har, eller kjedelige om du vil. Sist ute var min veldig gode venninne Mira, bloggen hennes kan dere forresten se her! 🙂

Har flere ganger tenkt; “det er da vel ikke sååå ille”. Men så bruker jeg noen timer på å sjekke de fleste som ligger på toppen, leser flere innlegg hos flere på topplisten, leser, ser på bildene, leser, ser på bildene….
Og jeg skjønner fort hvorfor de er på topp!
Min fasit er: Mange i Norge sliter med søvnproblemer og døgnrytme akkurat som meg, TOPPBLOGGERNE ER JO DEN PERFEKTE SOVEMEDISIN! GENIALT!

For hva er det de aller fleste på topp 100-listen som regel blogger om?: Klær, klær, sminke, klær, klær, hår, hår, shopping, “beklager for at det har vært lite blogging”, klær, frokost, spørsmålsrunder, spørsmålsrunder, konkurranser,  mat, middag, mat klær, klær, sminke, hudpleie, frokost, frokost, sminke, klær, sminke, hår… Noe så genialt og, ehm, originalt! For det er det jo “ingen andre som gjør”! For ikke å snakke om spennende stoff! Ehm, håper dere føler ironien? 🙂


(minst 80 prosent av bloggerne på topplisten, blogger gjerne en del om mat, og hva de nettopp har laget, spist, eller skal spise, samt at de tilføyer en oppskrift, og nyttig med mat og nye ideer, innrømmer det. Men likevel…
Foto tatt fra: ungdomsperioden.blogg.no)

Jeg ser på enkelte av spørrevideoene til flere av toppbloggerne, og må si jeg er innponert over spørsmåla dere sender inn:
“Hva heter dine beste venner” – akkurat som om vi fleste vet hvem de er uansett…….
“Hvem er ditt største forbilde”, “hm, vanskelig å si, men tror det er mamma” – JODA, ORIGINALT!…..
“Hvor mange katter har du?” – Noe verden trenger å vite, så er det det.
“Hva er ditt favorittplagg?” – GENIALT SPØRSMÅL!
“Hva synes du om bloggen min?”, “Fin blogg”…. GRATULERER MED FIN OG UTFYLDIG OMTALE”
“Hva spiser du helst på brødskiven?” – Enda et samfunnsproblem er løst om man får svar der!

Jeg må virkelig si, at jeg DØR etter å vite hva andre spiser til middag, frokost, og jeg bare MÅ vite hvordan andre klær meg, mest fordi jeg ikke er i stand til å vite hva jeg skal kle på meg selv, så da er det jo flott å få tips fra folk som ligger litt høyt oppe om hva jeg kan kle meg i. Hehe, som dere sikkert ser at jeg alerede har gjort! IRONIALARM.

Ok, skal nå snart stoppe dette innlegget, for dette innlegget er heller ikke så veldig spennende. Litt interesangt er det jo hvorfor de som ligger på topp gjør det, fordi jeg syns ikke de fortjener det, og med det så sier ikke at JEG er bedre enn de, på ingen måte, det er det opp til andre å bestemme, fordi dere skal vite at jeg først og fremst ikke henger ut toppbloggerne, for som Andrea Badendyck har skrevet på sin blogg:
“Haha, noe jeg har tenkt over som er utrolig teit, er folk som kommenterer på topplisteblogger “Du fortjener ikke plassen din/hvis du ikke blogger mer fortjener du ikke å ligge på * plass. Det handler ikke om å fortjene, altså ingen topplistebloggere har valgt å ligge der de ligger, det er de som klikker som gjør at vi ligger der vi gjør. Agree? Ingen bestemmer jo lesertallet sitt.”

KORREKT! Jeg bare skjønner ikke hvorfor så mange av de som ligger der, ligger der. Hva som er så vanvittig spennende med de bloggene? De fleste der blogger jo nesten bare om klær, sminke, hva de spiser og litt om vennene, kjæledyra eller familien? KORT SAGT; JÆVLIG HVERDAGSLIGE TING, KJEMPESPENNENDE!Ironi, igjen for dere som ikke skjønte den.


(hehe, et bilde sier mer enn tusen ord…
bilde tatt fra bergmegheim.blogspot.com)

Og for dere som føler dere provosert, at jeg mobber eller noe. Jeg er IMOT mobbing som dere kan se på headeren, jeg er STERKT i mot mobbing, og at folk bruker tiden på å være negativ, krenke andre også videre…
Men det er en stor forskjell på det å være negativ og/eller skeptisk for å krenke andre, og det å være negativ og/eller krenkende for å stille noen samfunnspørsmål på en måte jegselv i hvertfall føler jeg har gjort nå på en nokså snill, saklig og grei måte, i motsetning til hva jeg vet at enkelte av dere vil gjøre som nå føler dere støtt eller noe og kommer til å kommentere tilbake, noe krast 😉

Da ønsker jeg dere alle en god og fin tirsdag! 🙂 VI BLOGGES!

43 kommentarer
    1. fin blogg! kommentere tilbake??
      hehehehe amen..til alt du skriver….makan til kjedelig stoff skal du leite lenge etter …heldigvis finnes det motstykker til det….det var nok en grunn til at familien bundy ble så populære etter år med idyll fra familien Cosby;)
      hadde tenkt å skrive mye mer ….men nå MÅ jeg bare gå i gang med og finne dagens antrekk;)

    2. Jeg har ikke tenkt på det før jeg leste dette innlegget, men det er jo nesten alle som er på topp 100 som blogger om klær og sminke + at de er så utrolig opptatte av hva de spiser .. Du har helt rett;)
      -Sigge

    3. Folk+meg skriver jo om sminke for en alleraend grunn kanskje for og hjelpe folk?
      Mat er det jo nyttig og lese om, fordi andre folk sliter kanskje og finne på noe og spise til middag ( Da pleier de som regel og ta en tur til byen og kjøpe en hamburger på Mac`en? + Alt det de blogger om er mye “Tips” ( Synes JEG ) Men en del av det du sa er veldig sant og jeg gjør det selv også så “Takk for tipset” 😀

    4. Du har jo litt rett, det er vanskelig å skjønne seg på hvorfor folk leser blogger som i bunn og grunn er ganske kjedelige. Men jeg synes det er fint at noen er på topplisten, det kunne jo vært mye mye værre. De jobber jo en del med bloggen, og som du selv sa, bestemmer de ikke lesertallet sitt selv. Så det må jo være noe der, som folk liker. Uansett synes jeg at 12000kr måneden blir litt mye og urettferdig at toppbloggerne skal få, når mange bloggere jobber hardere eller like mye for bloggen sin. Jaja, eneste måten å støtte din sak på er jo bare å unngå bloggen deres 🙂

    5. FLOTT INNLEGG:)
      Jeg er så enig i alt du skriver…meninger om noe er ikke mobbing, kunne man ikke ha meninger hadde vi levd under samme styret som Hitler!!
      Og at man skriver krasst og sterkt er bare for at man vil understreke meningene sine skikkelig!
      Og litt av svaret på at de som er på toppen er der er nettopp pga at unge jenter er usikre, de må ha noen å kopiere for da “ser jeg bra ut og blir ikke mobbet”.
      De tenker ikke på at de går rundt som kloner av alle andre uten snev av egne meninger og klær.
      Det de gjør er faktisk å gjøre seg avhengig av andre og det kommer til å slå tilbake engang..
      Bloggen blir som en gud, en veileder å følge..
      Lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg la ut et slikt innlegg??
      Skryte litt av alt jeg eier, alle klærne mine og hva de koster, alle reisene jeg har vært på, for ikke å snakke om hvordan jeg vet alt som skal til for å bli slank??
      Gud det hadde vært gøy!!
      Men da hadde jeg vel mistet alle vennene jeg har her på bloggen tenker jeg…:)
      Ha en fortsatt kjempeflott dag min gode venn:)
      Klem Mira:)

    6. Nåja, at de ligger på topplisten, sier mer om hva de aller fleste unge er opptatt av!! Topplistebloggerne kan ikke hjelpe for at de ligger på topp, -men det kan alle de 30 000 ++ som leser bloggene hver dag. Hm, hvordan skal verden ende opp…

    7. haha, sannt det du skriver 🙂 Bloggen min er kanskje en smule sånn som topplistene sin, men samtidig blogger jeg om viktige ting også i tilegg til at jeg er interessert i foto og legger ut bilder av natur osv. Men du har rett, egentlig er det ikke så spennende det de skriver for min del blir det mer at jeg bare klikker meg innom.

    8. Det var som jeg skrev på bloggen til Mira,jeg kan ikke fordra disse rosabloggerne det er rett og slett gørr kjedelig,sminka deres er fæl og klestilen dems nei fysj aner ikke engang hva jeg skal si om det..stå på Aylar og få det ut jeg støtter deg 110 prosent all the way;) god klem til deg

    9. nå er det nå en gang slik at flertallet liker denne type underholdning, og for dem er det antakelig ganske morsomt å lese disse bloggene, og inspirerende..
      for meg blir jo ikke dette så veldig interessant, mote og sminke og produkter og outfit og slike ting og alt dette hypermoderne interesserer meg ikke, jeg klarer ikke føle noen fascinasjon overfor noen av disse tingene.
      men heldigvis har jeg ingen problemer med å finne frem til de bloggene jeg liker som innerholder veldig mye bra, med bilder som gir meg en forbindelse til en annen tid, og straks blir hverdagen fylt med litt mer magi 🙂

    10. topplisten gjenspeiler nok bare de fleste brukerene her på blogg.no dessverre. tenåringer og småjenter som ennå ikke har funnet evnen til å tenke og utvikle seg selv, og dessverre kan noe forumer som dette bidra til at de følger strømmen ennå mer.

    11. Veldig bra skrevet, virkelig. Jeg har tenkt på det selv.. og gått innom noen få av topp-bloggene. Du kunne ha ligget øverst spør du meg. Du skriver hva du mener, og skriver om nyttige ting. Du har også respekt. Du sier ikke hva noen skal ha på seg, eller hvordan de skal oppføre seg.
      Virkelig. Respekt yter det av bloggen din, Andreas.
      Ja, uansett. Er ikke i det beste humøret til å skrive akkurat nå, så blir ikke så langt dette her.
      Men enda en gang; Veldig bra skrevet, jeg er enig med deg.

    12. Enig! Jeg skjønner ikke at folk leser de bloggene. Søstera mi leser Andreabadendyck eller hva faen hun heter, og jeg blir helt kvalm av kjedsomhet hver gang jeg ser det. Jeg har ofte tenkt på hva det er som gjør at folk faktisk leser dem hver eneste dag, og har kommet fram til at det kanskje er fordi de prøver å bli som toppbloggerne? Jeg leser blogger kun for underholdning, og da er toppbloggerne helt ufattelig kjedelige, for meg blir det like kjedelig som å lese et A4-ark med en rekke navn som var vanlige i Kasakhstan i 1763.

    13. Nei, det er ikke så mye interessant å lese på toppbloggene akkurat 😛 Med mindre du liker å lese hva Tone Damli spiste til middag o.l. ; )
      Godt skrevet forresten 🙂

    14. Jeg måtte smile, et bredt smil når jeg leste dette. Min venninne, som også blogger, kan bekfrefte det utallet med ganger jeg har sagt: “Jeg skjønner faen ikke hvorfor så mange med de samme temaene kan ligge på topp, dag inn dag ut, måned etter måned!” Jeg har gjort som deg, skjekket alle bloggene som ligger på toppen med de samme kjedelige temaene. Jeg skjønner det heller ikke. Jeg kjente meg så godt igjen i dine ord, at jeg bare kan si: “Jeg er helt enig med deg!” 😀

    15. Forskjellige folk har forskjellig smak. Fordi du og din vennekrets og kanskje hubdre eller tusen andre bloggere synes at sånne blogger er kjedelige og unødvendige, synes ikke alle det. Jeg må innrømme at frokostbloggerne er litt over the top “..så spiste jeg to brødskiver med syltetøy før jeg og bestispusen gikk ut en tur og snakket om noe som sikkert var kjedelig, etter det gikk jeg inn og spiste fiskeboller til middag..” men så blogger ikke alle for at alt skal ha en mening. Alle blogger ikke om naturkatastrofer eller politiske ståsteder, eller om den nyeste oppfinnelsen sin. Folk vil lese “rosa”-bloggernes blogger. Folk vil ikke ha dårlige nyheter, eller folk som skriver at livet er fært. Folk vil ha en blogg med et ryddig, pastellfarget design (derav rosa), med fine bilder. Jeg innrømmer at TCMN ser ut som Lene aleksandra med fregner før hun tok ut silikonen. Og at hun overdriver, og jeg skjønner ikke hvorfor hun er på topplista. Men Tone Damli har fans som følger henne, en stund var jo alle VOE-wannabeer/roboter her, og jeg er sikker på at om du klarer å finne minst én rosablogg du kan holde ut å lese, kanskje til og med like. Ja, det tror jeg, selv når jeg leser at det teite du skriver om dem. Ikke døm noen på om bloggen deres er rosa.

    16. Sant. Jeg går aldri inn på “toppbloggene” noen gang. De kjeder meg. Det må jeg si, at jeg er heller ikke noe god til å blogge, men jeg blogger ihvertfall ikke om sminke, klær og mat. Det går an å utdype seg litt mer i hverdagen.

    17. Helene Winge Einbu: Dømmer ikke noen, jeg kjenner nesten ingen bloggere personlig, så det hadde blitt feil av meg.

      Jeg skjønner godt at folk heller vil lese om hyggelige og lyse ting, fremfor mørke ting, slik er jeg selv også.

      Men frokost til andre, hvordan andre klær seg og lignende… Er det virkelig så spennende? Må da finnes noe som er både litt mer kreativt og samtidlig lyst! 😉

      Ikke mange av de på toppen i Norge er spessielt kreativ etter min mening, de fleste er bare blåkopier av veldig mange andre, og det syns jeg personlig er tragisk 🙂

      Ha en god dag! 🙂

    18. Tragisk du er, bli VOKSEN A! Slutt å kritiser andre! Du er bare misunnelig! Bloggen din suger!
      Hater du mobbing? Du mobber jo selv!

    19. dette innlegget likte jeg. seff skal man ha sine meninger, og man har full rett til å ytre dem. og jeg styrer godt og fint unna boblene, men at de får penger for å være der….? dæven, så godt følger jeg med 😛
      jeg har nok ikke verdens mest spennende blogg, og enkelte ganger legger tar jeg meg selv i å legge ut et bilde her og der av en matrett eller noe klær, men å sitte å legge ut slik hele tida, er vanvittig tåpelig. det finnes så mye mer å blogge om en klær, sminke og sko dag ut og dag inn.
      likte bloggen din, var mye bra å lese her og du sier det fra levra. *thumbs up!*

    20. du trenger jo kanskje ikke lese de bloggene som ligger på topp listen da vettu:)
      Og du blogger jo også mye om svart sminke og klærne du kjøper på nettet, så det blir nesten det samme. Du legger også ofte ut bilder av hva du drikker og spiser mens du ser film eller når du skal kose deg, det blir også nesten det samme;-)
      pluss at alle har forskjellige interesser, og det er jo en grunn til at de som er på topplisten ligger på topplisten, fordi folk liker å lese om det de gjør og det de skriver om:-)
      Ha en flott dag videre:D

    21. Hei igjen , jeg skjønner hva du mener.. det er mange som ikke har noe særlig å skrive om.. men jeg føler jeg kjenner meg fort igjen , siden jeg er ikke en flilnk blogger, og har mye å lære. men jeg blogger mye om faget jeg har på skolen , og om mine egene tanker , ( dikt , mobbing , abort, Opplevelser. og div . Jeg har planer om å ha en uke der man skriver om mobbing , sån at folk som sliter kan dele det med meg.
      men utrolig fint det du skriver..

    22. Jeg er enig i det du skriver, og du er veldig direkte. Men det kan skjule seg noe bak fasaden også. (-:
      No one is what they appear (: Selv vil jeg vel kalle meg en sånn blogger, men jeg føler ikke at jeg tenker og kan kjenne meg veldig igjen i det tcmn eller linni meister skriver. (:

    23. så du vil heller at folk skal lese bloggen din? at du skulle vært på topplisten over de som er nevnt ?! du blogger jo akkurat som dem, bare at du har en annerledes klesstil etc…

    24. Du sier at du misliker mobbere også driver du å mobber toppbloggere! skam deg du er liksom voksen!, skulle tro du var en liten jente som bare er sjalu! skaff deg et liv, og slutt å hver frekk mot andre mennesker som er mindre enn deg! det er utrolig frekt! Hold det for deg selv, hvis du ikke har noe bra å si om andre, det skaper bare missnøye! du er bare patetisk!

    25. Fanny: Kjære venn, jeg skulle likt å tatt deg på alvor, men når en person skriver fra samme person, med to forskjellige navn “fanny” og “karoline”, og i tillegg blir anonym, så kan jeg i hvertfall ikke ta deg på alvor 🙂

      Kyss på kinnet 😉 Forresten, hvordan er været i Ålesund? 🙂

    26. For det første…dritbra skrevet. Har nettopp lest igjennom alle kommentarerene Mira fikk, og både jeg og Tjommi satt og måpet. (leste høyt alle 208 kommentarene til han). De kommentarene viser jo bare hvilken intelligens de fleste tilhengere av toppbloggerene har, og da forstår jeg jo at det kan bli litt for avansert for dem å faktisk lese en blogg som inneholder mer enn to linjer med tekst. Tjommi skrev en blogg utelukkende basert på ting som ble lest på en liten kveld…og den er dritbra. Anbefaler deg å lese den…viktig å lese hele…….ofte er jo poenget helt til slutt 😀 http://jars.blogg.no/1309313908_29jun2011.html
      Er foresten ofte innom og leser både din og Mira sin blogg, og synes det dere skriver er bra, men jeg er ikke alltid like flink å legge fra meg kommentarer.

    27. Hei igjen.
      Du sitter faktiskt og sier noe, men gjør det andre. Du sier flere ganger at du er imot mobbing og trakassering. Hva er det du egentlig gjør på dette innlegget? Kan også slenge inn at du sier at du er meget imot fordommer og rasisme. Det første innlegget som du skrev da Utøya-terroren skjedde… Da mente du at det var nok en utlending, en stereotype som gjorde angrep. Det var jo ikke tilfellet i det hele tatt. Har full respekt for mennesker som står for hva de mener, men du er ikke tilfellet… Ser nå at jeg faktiskt kommer til å bli en fast leser på bloggen din. Men desverre så må jeg nok si at meningene mine kommer ikke til å bli like likt av deg, hvis jeg kommenter. Men er det ikke det blogging handler om? 🙂 Hvis du ønsker diskusjon (du virker som en fyr som like rå si din mening), så kan vi jo alltids ha en diskusjon på mail? [email protected] Bare send 🙂

    28. Du har ikke tenkt på at folk har forskjellige interesser da? Jeg er interessert i nettopp sminke og klær, og derfor er ikke bloggene deres kjedelige for meg(og mange med meg)! At de er kjedelige for deg (og mange andre) er helt ok. men hvorfor henge seg opp i, og skrive om noe man synes er kjedelig? Jeg synes det blir å rakke ned på både de som skriver disse bloggene og de som leser dem. La folk være som de er, og være interessert i det de er interessert i, vis litt respekt for oss som er interessert i “kjedelige” ting. Slik at vi har en grunn til å respektere deg tilbake! 🙂

    29. Ida: Det er heller ikke poenget! 🙂 For jeg lever av å skrive en blogg som basserer seg på at jeg skriver totalt usensurert om det jeg mener, og bare så det er sagt; jeg setter ting på spissen og ikke alt bør taes 100 prosent bokstavelig! 🙂

    30. å skrive useriøst, og å sette ting på spissen er helt ok. 🙂 Men å såre andre er derimot aldri ok. Uansett. Bare pass på så det ikke skjer 🙂 Jeg sier ikke at akkurat dette innlegget sårer noen heller. Men vi som liker å styre litt med utseende og klær får ganske mye hets mot oss.. Bare pass på så du ikke slenger deg på den trenden 🙂 for å dømme andre for klær stil og interesser er aldri ok(samme om stilen er løsvipper og rosa, eller nagler og svart) Så akkurat det burde man ikke skrive så useriøst og “På spissen” om, for det KAN såre. Jeg sier ikke at du GJØR det, men du nærmer deg i dette innlegget. Jeg vil bare ikke at du skal gå over den grensen. Jeg leser bloggen din, og jeg liker å se på deg som en person som greier å se litt personlighet, isteden for å dømme folk etter stil og utseende. Jeg vil helst fortsette å lese bloggen din med den oppfatningen der! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg