GOD HATE GOTH!

Som dere sikkert vet så er jeg en stor gothelsker både innen klær, musikk, film og alt annet.
Fikk nettopp en link til en side på engelsk som absolutt ikke deler samme synspunkt som blant annet jeg gjør om gothere og det gothiske.

Klikk her for å se hva jeg sikter til!


(et bilde fra “gothategoth” sin hjemmeside)

Denne siden skal blant ha det til at gothere er syke og voldelige som driver med voldtekter, selvmord, død, horror og andre ting, min engelsk er ikke alt for god, så håper dere som bryr dere gidder å lese på linken selv, i stede for at jeg skal prøve å oversette noe 😛

Altså, det finnes gothere som har begått selvmord, drap, voldtekter også verre, men hvorfor skyve alle under en og samme kam?

I mitt syn er dette VEEEELDIG trangsynt, er som å mene at ALLE her i Norge som IKKE kommer herfra er kriminelle fordi NOEN er det…  Eller som at alle MC-gjenger er voldelige, eller som at ALLE kristne og religiøse er dømmende ovenfor andre, bare fordi NOEN er det….

Eller for å sette det på spissen; som at alle barn er noen djevelunger, bare fordi at noen få barn er det. Jeg syns barn flest er greie og gode, men nå sklei jeg litt ut her.


(bilde tatt fra: anime.desktopnexus.com)

Hehe, eller som at ALLE i Kvinnegruppa Ottar hater alle menn bare fordi noen kanskje gjør det 😛

Men uansett, tilbake til “Godhategoth”, en gruppe som vistnok er ledet og laget av foreldre som jeg har fått en forståelsefor er tungt religiøse. Hva synes dere om dette?

Og når jeg først er innom temaet; hva synes dere om goth, gothere og det gothiske? Da er det fint å kanskje ikke ta meg som det første eksempelet innen temaet, da jeg kanskje er noe mer ekstrem, men likevel 😉


(bilde av meg, tatt i vinter)


(enda et bilde av meg, tatt for noen måneder siden. :P)

Jeg liker/elsker det gothiske, alt innen musikk, film, klær, stil, bilder og lignende, men liker IKKE selvmord, voldtekter drap og slike ting. På film og i låter kan det være greit, MEN IKKE I DEN VIRKELIGE VERDEN!

Ønsker alle en god og fin ettermiddag videre! 🙂

13 kommentarer
    1. Du veit jo hvordan mennesker fra U.S.A er. Så en dokumentar på folk som var kristne og som hatet mennesker som gikk i krig for U.S.A. De stod utenfor begravelsene til soldater som hadde død med skilt som det stod masse stygt på og sang hånende sanger. Og de hatet mennesker som likte det samme skjønn. Verden er syk, men sånn går det når man får lov til å gjøre nesten hva de vil.

    2. Jeg synes det er tøft å vise så tydelig hvem du er, men ville ikke tatt meg veldig nær ut av disse overkristne idiotene. Jeg er langt i fra kristen, så derfor blir alt som er nevnt om gud useriøst for meg.

    3. liker goth stilen! 😀 kjører ikke stilen selv,men har mange gode venner som kjører stilen…herligste menneskene jeg noen gang har møtt faktisk <3 syns det er synd at noen tenker sånn om dere 🙁

    4. hvor skal jeg begynne liksom??jo kan begynne med OH JESUS CHRIST ON A FUCKING SKATEBOARD!! er i seriøse eller?kristne folk skal bare holde kjeften sin for det finnes faan ikke mere vold,tortur,seksuelt misbruk av barn,polygami osv osvenn de har sjøl?stadig vekk kommer det dokumentarer og folk som er kristne som holder på slik!!du er klar over det at hadde det ikke vært for at kristendommen drepte norske folk for og tru på det så hadde vi fortsatt hatt thor og odin som våre guder?nei fysj ass..har halveis en slik stil selv og mange av mine venner er gothere og jeg elsker de,de er helrige mennesker med en knall kul personlighet man bare forelsker seg fullstenindig i..nei nå kjenner jeg at det kommer røyk ut av øra mine så velge og gi meg nå før jeg skriver noe jeg kommer til og angre på!!Amen!!

    5. Jeg skjønner ikke hvorfor folk tror sånn om gothe folk, jeg har venner som er goth, og de er de snilleste fokene jeg noen gang har møtt. Det er greit, noen er kanskje idioter, men det er ikke mange! Gothere tørr i alle fall å være seg selv! ^-^
      Ooog, jeg elsker goth stilen! 😀

    6. Hehe, om disse folka kan finne ett eneste sted i Bibelen som viser at Gud ikke liker “slikt”, -!
      Mange kristne er dømmende, de sitter der oppe på en vaklevoren gren, og tror de er nærmere Gud da. Men Gud ser etter hjertet, og dets tilstand, -ikke det ytre. Han kan se det fine i hjertet til en som har begått ugjerninger, også (om vedkommende har det, da).
      Jeg kan godt ønske meg at du forklarer mer om hva som gjør at du liker det gotiske! Tror det er mye uforstand og mangel på kunnskap ute og går!

    7. Skjønner ikke hvorfor alle de som har kommentert tar siden seriøst. Siden er laget for kødd. Altså hele siden er bare ironisk ment. Akkurat som http://www.howtotouchgod.com/ og mange andre sider.
      Men så er jo den gothiske stilen missforstått. Og jeg har aldri skjøt det med å lage en label (merkelapp) på seg selv om hva man er. Er man ikke bare seg selv?

    8. Jeg har heller inntrykket av at gothere er folk som tør å stå ut, og er følsomme og fantasifulle mennesker 🙂

    9. Sant som du sier, stryk aldri alle under en kamm! 🙂
      Men en ting jeg bare vil si deg, God DOESN’T hate goths!
      Gud elsker nemlig alle, han skapte hver enkelt av oss, akkurat som han ville og elsker oss alle! 🙂

    10. alle gamle mennesker er pedofile, for noen er det. selvfølgelig er alle prester mordere og, slik som presten i knutby var. nei, seriøst, jeg synes det er så innmari teit å dømme noen for hvordan de velger å fremstå utseendemessig. en person som er heavy fan av gothicstilen og kjører den fullt ut, kan da være like kristen som en søt pike i blomsterkjole. nei, stå på du, synes det er flott du tør å vise og stå for hvem du er! selv er jeg kristen, men jeg har ikke et problem i det hele tatt med folk som ikke er som andre. å være seg selv står det respekt av!

    11. Tja. En halv milliarder mennesker tenker ikke likt.

      Hatet mot denne livsstilen finner man ikke bare i USA, men her også.

      Og samtidig:

      Disse Columbine- gutta hadde jo ingenting med goth og å gjøre. Det er mer eller mindre et rykte som ikke stemmer.

      Jeg studerer denne massakren av og på, og faktisk så er de enige om at

      Ene var psykopat

      Den andre var alvorlig suicidal og deprimert og gikk muligvis med på massakren for og å begå selvmord.

      De kan ha likt diverse band som også var populære innenfor subkulturen( som NIN og Rammstein), men det gjør dem ikke automatisk til goth, da det er en egen livsstil.

      Mao: Enten så er det en tulleside, eller så har de ikke peiling. Eller begge.

      1. Må først her nå bare innrømme at det er mange år siden hjernen min var noe særlig inni denne saken her (dette blogginnlegget er blant annet fra 2011), men er ihvertfall veldig enig i at det blir veldig feil å gi diverse artister/band (eller filmer, bøker, spill, tv-serier for den saks skyld) skylden for at folk gjør såpass fucked up ting som å meie ned klasse”kameratene” sine, for å si det sånn.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg