Oppdals-dikt <3


(Meg på allmannberget, bildet tatt i sommer, da jeg fremdeles hadde skjegg fremfor sminke :P)

Har nettopp tatt meg tid til å prøve å skrive et nytt dikt igjen, denne gangen ikke om mitt mørke, vonde liv for tiden, men heller et litt mer lysere dikt om Oppdal. Vennligst ikke kopier dette uten tillattelse fra meg!

Oppdal, du store, lille vakre bygd
for å leve med deg trenger jeg ingen trygd
Du er fylt av bedrevitere og sladrekjærringer, ja vell
likevel er du fylt av mye glede, faenskap og sprell

Så vakker du om sommeren er
fylt med deilige jenter, ja, nesten uten klær
En vakker og fargerik natur har du å
Og en sjarm, så stor som så

Om vinteren så kald og bløt
Ja, nok til å gi en hver faen et støt
Likevel jeg deg elsker så høyt
vi vikinger, vi tåler da en støyt

Takk for alle gleder du har gitt
ja, Oppdal, det er stedet mitt!

VI BLOGGES!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg