FÅTT PROBLEMER MED Å STOLE PÅ ANDRE ETTER I DAG…

For 2-3 dager siden ble jeg “venn” med en av de andre bloggerne på denne siden.
Vi la til hverandre på msn og startet sjapt med videosamtale blant annet. Var nokså hyggelig i 2 dager fremtil hun det gjelder la meg til i en msn-samtale mellom henne og 2 andre gutter i dag som var virkelig stygg mot henne, hun spurte i samtalen hvorfor de rakker ned på henne, hun la også til at hun i går gråt, før hun så truet med å ta livet av seg om hun ikke får være i fred…

Jeg sa minst mulig i denne samtalen hun la meg til i, i og med at de to guttene som tøffet seg og truet med ene og det andre, blant annet grov vold… Har lagret logg av msn samtalen, samtidlig som jeg også har tatt bilde av pc-skjermen i håp om å anmelde de to guttene.

Senere i kveld, i en annen samtale mellom kun meg og henne nevnte jeg at jeg tenkte å anmelde de to guttene som var rimelig stygge mot henne i kjeften, og som også lurte på om jeg ville ha et slag etter at hun la meg til i samtalen.

Da hun fikk vite at jeg hadde lagret logg og tatt bilder av pc-skjermen, så skrev hun først at hun helt seriøst var fristet til å anmelde saken hun også…
Men; Plutselig skrev hun til meg at hun skal slette meg fordi jeg tenker på å anmelde “vennene” hennes, og “homsene” hennes som hun etterhvert kalte de på slutten, og at jeg var fettedom og barnslig som tenkte på å anmelde “vennene” hennes, selv etter at hun selv hadde fortalt at hun hadde grått i 3 timer i går, og at hun tenkte på å ta livet av selv. Hun la også fort til at alt bare var kødd, ikke det med at hun gråt i går og selvmordstankene, men alt annet, pluss at hun syns det er kult å si at folk skal henge seg.

Nå er jeg usikker på om de har truet henne siden hun plutselig ble så forandret, eller om alt bare var en veldig grov og dårlig spøk fra alle 3 sin side..

Nå sitter jeg igjen med tanker som at jeg ikke kan stole på noen lenger. Hadde snakket med denne jenten i 2-3 dager over blogg.no og msn, til og med sett henne over videocam, og virket som en normal 16, 17 år gammel jente… Hun nevnte alerede første dag, 2-3 dager siden at hun ikke har noen venner, at hun har blitt slått og at hun ikke går ut lenger, ikke mest fordi hun har sosial angst, men fordi hun sier hun ikke har noen venner… Vet ikke hva jeg skal tenke og tro om noe jeg nå…

Først legger hun meg til i en samtale mellom henne og 2 gutter jeg ikke kjenner i hele tatt i håp om at jeg skal være på laget hennes og beskytte henne… Når jeg senere sier til henne at de guttene bør anmeldes, så er hun først enig i det, før hun etter noen minutter kaller jeg det ene og det andre fordi jeg vil anmelde de som hun nå kaller “vennene” hennes, selv etter at de har kalt henne masse stygge ting og truet med en del ting i den msn-samtalen jeg var vitne til…

Noen som har lignende erfaringer? Vet jo ikke helt sikkert på om faktisk alle 3 bare hadde planlagt å kødde med huet mitt, og er derfor nå litt redd for å gå videre med de to msn-samtalene jeg har lagret på pcen… Kan hende at alt bare var ment for å skape tanker i hoder på meg fra alle 3 sin side, eller at hun rett og slett har fått skumle tanker om hva som vil skje med henne vist jeg anmelder de to guttene… Masse tanker nå, det jeg er sikker på er at jeg herved aldri kan være sikker på noen eller noe lenger…

28 kommentarer
    1. Idiotisk er alt jeg har å si, noen folk klarer virkelig ikke å oppføre seg. Tragisk rett og slett, unnskyld meg altså. Men det er min mening.

    2. Det der virket veldig merkelig… Men kan være at hun er redd for hva som kan skje om det blir anmeldt også.
      Nå skal ikke jeg uttale meg om du skal stole på folk eller ikke. Selv så stoler jeg minimalt på mennesker og jeg har mine grunner til det. Men hadde jeg vært deg ville jeg nok vurdert hvor vidt jeg ville ha stolt på henne eller de to andre der.

    3. Herregud da mann, slapp av! Om tilfellet er at hun ikke tuller med deg er hun selvfølgelig redd for hva som kommer til å skje om hun anmelder det. Jenta er 17 år. Det kan også være at de tuller med deg alle tre, en litt sær form for humor vel og merke. Men likevel. Ta vare på bevisene tilfelle hun ombestemmer seg en dag. Du har jo tydeligvis ikke kjent denne nettvennen din så lenge, så hvorfor snu ryggen til alt som har med tillitt å gjøre?

    4. Jeg vil bare si en ting deg, brutter’n. Noe positivt og på sett og vis går det ann å se på noe av det som negativt. Det er jo dårlig gjort uansett et eller annet i denne saken. Det er jo helt tydelig! Hva det er, er det bare hun og guttene som vet. Men, jeg anbefaller deg og ikke tro at nettvenner er til å stole på, så derfor skal ikke den ehm… utilliten gå ut over oss du VIRKELIG kjenner. Ikke at jeg mener det, men jeg sier bare en person som lyver for deg er ikke alle personer i hele verden. Det finnes mange fler! Vedkommende som lyver vet heller ikke hva han/hun mister. Du må bare tenke slik at de ikke er verdt å snakke med om de lyver. Du er ikke verdt dem, men MYE mer!!! Husk at du kan snakke med meg da om du får mer problem, jeg er vant med løgnhalser. PS: Jeg er i huset, så det er bare å komme å snakke. Men, ikke når jeg sover da x)

    5. Du burde drite i å anmelde. Du kommer ingen vei med det uansett.
      Du bør også kanskje vente med å stole på folk, før du virkelig kjenner de. I bunn og grunn har du kun deg selv å stole på.
      Lev livet og gi faen. Vær hyggelig mot de som er hyggelige, drit i hva folk sier og gjør, pass bare på hva du gjør.
      Her henger du egentlig ut 3 fjortiser, jeg kan tenke meg det ikke er for å være slem. Men du fremstår også selv som en fjortis i dette tilfellet.
      Ha en fin kveld 🙂

    6. Si at du vil vite hva som skjer om ikke så annmelder du det, mas en del og vær bestemt og pågånde. Tror egentlig de tuller jeg da, rart det og men merkligere om det er sant.
      Men er jo greit og få klarehet i slikt, ikke kjekt og sitte og lure..

    7. kåfan? onsjull meg men detta e ikje sånn mann skrive på blogg .. denna jenta som du præke om e utruli snill å alt sånt! e flere som he skreve akkoratt d du skreiv nå.. beklage men eg suns detta her e upassande !!

    8. så det du seie e at eg e fårstyrra i håve? fyfaen du må virkli feila noge får å konne sei sånn t ein person så du kje kjenne ei gång, eg he hatt kotakt me na i ei gooo stonn nå.. d du helle på me nå å kalle meg fårstyrra i håve e ‘kind of’ nettmobbing bare så du e klar lve det

    9. Sabrina Mydland: Siden bloggen du skriver fra ikke er på samme dialekt som du skriver nå, så skjønner jeg at det ikke er Sabrina som skriver i virkeligheten, og at det er du K.. La Sabrina og oss andre friske personer være i fred du 😉

    10. KÅ FAEN I HELLVETTE?! ONSJULL MEG MEN D E MEG SABRINA SOM SKRIVE , EG E FRÅ FLEKKEFJORD Å ME HAR DENNA HER DIALEKTA, EG SKRIVE BOKMÅL PÅ BLOGGEN FÅRDI DÅ E D FLER SOM FAKTISK KAN LESA BLOGGEN MIN ! MEN NÅR EG E SÅ PISSED OFF SOM EG E NÅ SÅ KLARE EG IKJE SKRIVA PÅ BOKMÅL FÅRDI DET HØRRES IKJE SERRIØST UT!!!! DU KAN ME GLEDE SENDA MEG EIN MAIL VISS DU IKJE TRU MEG SÅ SKA DU MED GLEDE FÅ BEVIS PÅ AT DET E MEG – SABRINA MYDLAND SOM FAKTISK SKRIVE DESSA KOMMENTARAN Å IKJE ‘K’ SÅ DU KALLE HU!

    11. Bare det at hun truer med selvmord og deretter sier det bare var fordi hun liker å true med selvmord, ville fått meg til å gå av hengslene. Sånt tuller man ikke med, iallfall ikke til personer man knapt kjenner. Høres ut som en dust, spør du meg.
      Og til personen bak kommentaren over: …så det høres mer seriøst ut å rage i vei på dialekt med Caps Lock?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg