Gutter VS. jenter

Har for tiden sett meg utrolig lei på jenter som snakker nedsettende om guttekjønnet og omvendt.
I følge mange jenter (ikke alle, heldigvis) er menn ufølsomme, ubrukelige og gratise! Og dette går like mye en vei, som den andre veien. Dagens innlegg handler om kjønnsfordommer!

5 ufølsomme/negative/fæle/falske sider ved jenter:
1 – OVERDREVEN BRUK AV SØTE, GODE ORD!
Mange jenter/kvinner har en stor tenndens til å bruke en god del overdreven bruk av gode, søte og snille ord om veldig mange. Foreksempel kan en jente eller kvinne fint si “jeg elsker deg” til en venn som hun ikke nødvendigvis har følser for. Kort fortalt; mange ganger en jente bruker ordet “elsker” til noen så betyr det enten at hun bryr seg om vedkommende, men kun som en vanlig venn, eller så kan mange jenter også fint si at hun er glad i noen for at hun egentlig bare synes synd i noen! Og hvor sårende er det ikke å eventuelt finne ut at du har fått falske forhåpninger, vist du foreksempel har forelsket deg i denne jenten eller kvinnen som har sagt disse type replikker en del ganger?

Vist du syns synd i noen og ikke vil såre noen, så tenk på at det kan fort være mer sårende å finne ut at mann har missforstått og fått falske forhåpninger og tanker fremfor enn om du bare hadde vært mer ærlig, men selvsagt på en human og høffelig måte. POENGET ER: IKKE OVERDRIV MED FØLSESMESSIGE ORD!

2 – LIKE MANGE JENTER SOM GUTTER ER OGSÅ GRATIS/BILLIGE!
Jepp, det er veldig mange menn og gutter som flørter, kliner, kysser og har seg med flere kvinner. Men det finnes også i dag veldig mange JENTER OG KVINNER også som flørter, har seg, kliner og kysser på nesten hvem som helst. Så det finnes faktisk utrolig mange gratise/billige jenter også! Så tygg på denne dere jenter når dere en dag sitter og depper og syns at vi gutta er noen ufølsomme dyr!

3 – BAKSNAKKING!
Jenter er utrolig flinke til å baksnakke, spessielt hverandre. Tro meg, jeg har gått i blant annet en klasse på videregående et helt år, hvor jeg var den eneste gutten. Og jeg kan love at nesten alle jentene i klassen på ca. 10 baksnakket nesten alle. Jenter kan være SINNSYKT sjalue, og kan finne på å si de mest grusomme ting om hverandre; “Hun ligger med alle, til og med han nerden i 10B”, “jeg er helt sikker på at om hun hadde vært litt mindre pen så hadde hun hatt de samme karakterene som oss i matte”, “fy faen så du hvordan hun så ser ut eller, hun ser da ut som et maleri”, “hun tror at hun er noe, bare fordi at hun er venn med Mathias, og fordi hun har de nye lakkskoene fra H&M”… OGSÅ VIDERE!!!! Hvorfor kan ikke dere jenter bare slåss som vi gutta og bli ferdig med det i stede for å ødelegge hverandre helt over lengre tid?
4 – FÅR ANDRE TIL Å SLÅ OPP!
Si meg at du ikke har hørt om en eneste jente som har fått en venn av seg til å slå opp for henne, og jeg tror deg ikke! Uansett hvor vanskelig det er å slå opp med en du har vært sammen med så kan det fort bli verre vist du ikke slår opp med han/henne selv. Uansett hvor dust vedkommende du har tenkt å slå opp med er, slå opp selv, IKKE FÅ NOEN ANDRE TIL Å GJØRE DET!

5 – FORDOMMER MOT MOTSATTE KJØNN
Jepp, akkurat som dere jenter finnes det også ufølsomme gutter, gratise gutter, dyriske gutter også videre.
Og for all del lag en gruppe på facebook! Nei, LAG FLERE OM DU VIL!
“Vi som syns at gutter er noen ufølsomme dyr”, “Vi som hater at menn og gutter ikke har følser”, “Vi som hater menn”, “Hva er likheten mellom en skolisse og en mann? De benytter seg av flere hull samtidlig!”, “Gutter/menn er noen snodige dyr”… Også videre… Vist dere syns det er sårende at gutter snakker nedsettende om kvihnnen, hvorfor synke på samme nivå? Og det finnes faktisk mange gutter og menn som er mer normale også, som ikke flørter, sjekker opp eller kliner og ligger med andre. Jeg er sikker på jeg at det er minst like mange kalde, “ufølsomme”, billige (ogsåvidere) kvinner og jenter som gutter og menn! SÅ GROW UP!

Så var det gutta:
Alle disse 5 punktene for jentene gjelder også for oss. Rent bortsett fra at jeg føler jeg trygt kan si at spessielt punkt 1,3 og 4 er jentene litt mer ekstreme på, men når det kommer til punkt 5 (fordommer mot det motsatte kjønn), så er jeg nok redd for at vi guttene er (kanskje) verst på det punktet, selv om vi nok ikke skriver så mange statuser og grupper om hvor ufølsomme, ubrukelige, billige, dumme også videre jenter kan være (igjen; akkurat som menn)

Nå håper jeg ikke at noen føler seg tråkket på eller noe slik, for det er ikke meningen.
Mitt poeng og budskap TIL BEGGE KJØNN er at BEGGE KJØNNENE faktisk er AKKURAT LIKE ILLE eller; AKKURAT LIKE GODE! På hver sin måte, så slutt å sleng dritt om det andre kjønnet! Kjønnet ditt er ikke bedre, mindre feilfritt eller mindre sårende eller billig enn det andre! Begge kjønn har like mange feil og alvorlige uvaner! SÅ, FRED PÅ JORD?

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg