En liten juletragedie

Julestemninga er kanskje ikke det beste vi har, men om litt, ja så er iskaffen klar. Akk nei, jul, det er ikke noe jeg har kjent så alt for meget mye på ei heller dette året verken med hat eller med kjærlighet. Men når det er sagt så har jeg jo inhalert et og annet julegodt. I går foreksempel kom omsider strømregninga på 1940 kroner. Jeg kunne selvfølgelig ønske at den var litt lavere, men samtidig så syns jeg ikke det er så veldig ille sånn med tanke på at jeg gamer (RED DEAD FOREVAH <3 <3) en hel del for tiden, og jeg bruker også en del strøm på å holde det varmt fordi jeg som nevnt i et tidligere innlegg er litt dårlig på å brenne veden jeg har fått uttelt.

Ah, ja og en annen ting som skjedde i går var at min far stakk innom en liten tur. Vanligvis når har vært på besøk de siste par ukene så har vi sett på en episode eller to av den danske dramaserien Rita. Men i går så hadde jeg plutselig andre planer. For misforstå meg rett, jeg ELSKER fremdeles Rita opp til halsen, men Rita er ikke akkurat så veldig “julete” at det gjør noe. Så derfor så bestemte jeg meg heller for at vi skulle se den kanskje ikke så superkoselige juletragedien av en film “Krampus“. En film min bror nok syntes ble litt too much på alle måter da jeg viste han den for typ 1-2 år siden, men som jeg ihvertfall TROR at pappa klarte å like, ja ihvertfall så lo han en del nå og da, og DET er ihvertfall noe.

Og dere! – sånn mens vi er inne på mislykket jul, ødelagte pakte, brent svor og fandens oldemor. Nå har også jeg hørt julelåta alle har snakket om dette året, nemlig “Juletragedien” med Linni Meister, Erik Follestad og Mads Hansen. Og helt ærlig – jeg liker den meget masse! Absolutt den beste julelåta fra årets “gi ut” som jeg har hørt hittil i år. Jeg har tidligere i høst også hørt “Nå er det jul” med blant annet Isabelle Eriksen og Agnetesh. En sang jeg egentlig mest likte bittelitt fordi jeg liker de to jeg nevnte for dere nå ganske greit (vært MYE inne på YT-kanalen til Agnete dette året for å si det sånn <3), ja også har jeg forsåvidt både sett og hørt den videoen til Frank Løke.. Og den fikk meg igrunn bare sint og oppgitt av grunner jeg føler er så åpenbare at de ikke er verdt å nevne en gang.

Men denne “Juletragedien” syns jeg faktisk er veldig bra. Den koker ikke opp til dårlig, mannsjåvenistisk drittstemning. “Juletragedien” ER faktisk både god, morsom og litt koselig, og ikke er den i nærheten av å være like klein som f.eks “Nå er det jul” med disse Isabelle Eriksen og kompani. Hvis dette hadde vært en seriøs anmeldelse, og jeg skulle rullet terning, ja så hadde jeg faktisk rullet 5, “Nå er det jul” hadde nok fått en svak firer, mens Frank “Mannegruppa Ottar” Drar Seg I Løke(n) For Ingen Andre Vil Sånn Egentlig Gjøre Det Fordi Jeg Er Slem Og Ekkel Som Få skulle ikke fått noe av meg i hele tatt!!

HO-HO-HO-HO – noen der ute som har julestemning nå?

Aylar Von Kuklinski

Følg gjerne bloggen min på Bloglovin!

7 kommentarer
    1. Jeg har ikke noen form for julestemming, det er første året jeg ikke feirer jul sammen med familien min! 🙁 Men skal prøve å høre på denne sangen, og se om jeg får litt julestemming av det. 🙂 God jul til deg når den tiden kommer.

      1. Håper at du vil komme til å få en god/ bedre tid nå fremover uansett, jul eller ikke. Også skal jeg gjøre et edelt forsøk på å ihvertfall bli litt mer på på Skype igjen i noen dager. 😅

    2. Er det “Jul Hos ActionFrank”-musikkvideoen du hater? Så den akkurat. Han prøver åpenbart alt for hardt å lage banale scener. Har fått over 2600 dislikes haha. Ja han kan være litt av en drittsekk noen ganger.

      1. Ganske forferdelig musikkvideo, men hun som synger er Farmen-utfordrer Karianne Amundsen. Dæven hun synger bra! Nydelig sangstemme! Hun skulle egentlig være anonym “ghost-artist” Men det ble lekket.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg