Et stikk til solen


Bildet er tatt fra: pixabay.com

Nei, vet dere hva.. Jeg fatter ikke hva som liksom skal være så herlig med det sommerværet som såpass mange priser opp i skyene nå. Det er greit at det ikke trenger å være så veldig kaldt, men kom igjen da.. 23 grader er det nok en gang nå som denne linja blir lagt – 23 grader!! Og dette synes folk og fe altså er så flott, dette synes folk er deilig. Nei, jeg sitter her bare jeg og tenker: er det rart at jeg ikke kommer helt overens med “folk flest”? Er det rart at jeg stort sett velger å legge meg i min kiste om dagen, og heller velger å stå opp igjen når månen og det hellige nattemørket titter frem? Jeg synes ikke det. Neida, sommeren er flott den. Det syns jeg helt oppriktig, og i løpet av det siste året har jeg faktisk skiftet fra å være vintermenneske til å bli mer et sommermenneske. Men det er først og fremst når mørket har senket seg, og “folk flest” har gått i hi.


Bildet er tatt fra: pixabay.com

Til syvende og sist er jeg jo en vampyr. Jeg er en kreativ ildsjel som rett og slett ikke fungerer optimalt når det er så varmt som det er nå. Jeg er ikke nødt til å være i bevegelse hele tiden, men jeg HATER å nærmest sitte stille og fokusere på “ingenting”. For meg er det rett og slett selvmord. Jeg kunne foreksempel aldri dratt til syden i flere dager og bare ligget på en solseng og “nytt livet”. Hadde jeg prøvd meg på det hadde hele meg rett og slett brent opp – kropp som sjel. Da kunne jeg like gjerne latt meg arrestere for så å bli innesperret på en glattcelle i helvete i et par døgn. For psyken min hadde det ihvertfall gjort samme nytten. Nei, nå tror jeg jammen at jeg har sagt det jeg hadde å si, for denne gangen. Nå skal dere som liker sol og varme få lov til å dyrke de perverse greiene deres i fred, så kan jeg heller gå og legge meg. “God natt” alle sammen! ^^

HYLL NATTEN!


#sol #sommer #varme #temperatur #yr #vær #klima #syden #vampyr #natteravn #psyke #psykiskhelse #natt #dag #hverdag #ferie #mai #juni #helse #kreativitet #produktivitet #liv

6 kommentarer
    1. Ja, denne sommervarmen kan være en skikkelig tortur! Her i Oslo har det vært nesten 30 grader i går, og over 30 også!!! Så du er nesten heldig som bare har 23, selv om det også er meget ille. Svetter ihjel. Måtte kaste meg i Frognerbadet igår… var så varmt.. Stappfullt basseng som jeg hater at det er men jeg måtte bare kjøle meg ned! Men hjalp nesten ikke det engang for vannet var ganske varmt og ble litt solbrent. Ja pleier også å unngå å gå mye ut midt på dagen, og er mer oppe om natten, sommernettene er ganske fine. Ikke så varmt og lukter godt ute da!

    2. Sol og varm kan være digg det også da, din tulling! Jeg har alltid hatet det. Virkelig, virkelig, intenst hatet solen haha. Den er fortsatt ubehagelig, men når man deler det med en person man er glad i som også faktisk er positiv rundt hele greia med sol, varme og glede og hele den pakka. Jeg har ikke fått farge på kroppen på kanskje 5 år, og har ikke badet i sjøen på 4 år. Nå har jeg gjort begge deler! Faen jeg har blitt brun XD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg