JEG SKAL BLI FAR!!

Så, rett på sak: Hva er det du egentlig kommenterer når du er innom en blogg? Som jeg nevnte for et par innlegg siden har jeg i en større grad nå blitt han som kommenterer et viss antall blogger i uken, i håp om å få noe tilbake. Gudene skal vite at jeg har forandret meg, for bare tanken på å bli en sånn blogger ville nok fått den 5 år yngre utgaven av meg selv til å lete etter en mørk og forlatt garasje å henge seg i.

Og jeg skal også innrømme at jeg ikke alltid leser ALT. Men jeg forholder meg likevel for god til å scrolle rett ned og bare svare på det ene spørsmålet som måtte finnes helt nederst, og jeg passer også på å ikke BARE lese overskriften, i tilfelle teit clickbait-felle.. Jeg syns rett og slett folk fortjener bedre enn det. Okei, jeg kan nok ha gjort det et par ganger når jeg tenker meg om, men i de aller fleste tilfellene har jeg ihvertfall lest 50% av innlegget det er snakk om, minimum.

Også syns jeg det er greit å vise litt respekt. Hvis jeg foreksempel ikke føler at jeg har NOE som helst på det innlegget å gjøre, så legger jeg ikke igjen noe heller. Hvis jeg ikke har noe positivt eller i det minste konstruktivt å si som jeg kan stå for og faktisk mene, så holder jeg kjeft, og går heller videre til et annet sted. For en ting er at jeg nok har blitt en litt mer “billig” blogger i det siste, men falsk eller ufin har jeg ihvertfall ingen planer om å bli, ihvertfall ikke med vilje.

En annen ting som har litt å si er selvfølgelig innleggenes lengde. Eller, antar at det ikke er noe selvfølge for alle, men for meg er det det. Desto lengre et innlegg er, desto større er sjansen for at jeg ikke orker å lese, med mindre det er om noe som jeg virkelig interesserer meg for. Ja, også har det litt å si om det jeg leser er skrevet på bokmål eller ikke da sjansen for at jeg bare dropper det hele også øker litt om noe foreksempel er skrevet på nynorsk.

Alle gratulasjoner taes i mot med stor takk!

Stay goregeous!

11 kommentarer
    1. Gratulerer…………………………………………. HA HA HA… Neida….
      Enig i mye av det du skriver. Jeg leser som regel innlegget- hvis det siste spørsmålet ikke har så mye med innlegget å gjøre (det hender på min egen blogg- ha ha) så er det ikke alltid jeg svarer på det siden jeg da svarer på selve innlegget og ikke får det til å bli naturlig sammen 😛 ha ha.. Men ja, ukjente blogger for meg, som jeg kanskje bare tilfeldig er innom, og som har skrevet en helt stil (kan også forekomme på min egen blogg), så er det ikke alltid jeg orker å lese alt, med mindre det er et veldig engasjerende tema- da skumleser jeg litt og prøver å legge igjen en kommentar ut i fra det, hvis ikke bare sniker jeg meg ut igjen 🙂 Det må være en ærlig sak 😛
      Jeg er slik at jeg alltid går inn på bloggen til de som kommenterer hos meg, finner jeg et innlegg som treffer meg så kommenterer jeg på det, hvis jeg ikke finner noe som interesserer meg er jeg hyggelig nok til å “takke for kommentaren på min blogg og ønsker vedkommende en fin dag videre”, for eks. En ærlig sak det også 🙂

    2. Elevele: Takk! ^^…………………………. Hihi.

      Skjønner 🙂 Jeg har også vært borti et par innlegg hos andre hvor spørsmålet og innlegget ikke nødvendigvis passer helt sammen. Da går jeg stort sett for å svare på begge deler, mye fordi da har ingen av delene vært helt forgjeves fra bloggeren sin side. Og siden jeg selv ikke liker å føle at ting er gjort forgjeves, såå, ja! ^^

      Oki-dokki! ^^ – Ser ut som vi er ganske like på det med ukjente blogger med lengre innlegg. Lengre innlegg skal det gjerne en til uansett for at jeg leser, men det øker helt klart muligheten litt ihvertfall dersom vedkommende er noen jeg kjenner til fra i går, eller gjerne litt lengre enn det også.

      Og på det siste der så var jeg ikke så flink før, men etter at jeg har blitt litt eldre og forstått litt mer hvordan folk flest fungerer, og hva jeg bør gjøre for at ting skal lønne seg enda mer, – ja så har jeg begynt med det også! xD

    3. He he he!
      Eg likar poenget ditt, verkeleg! Lengde og sånn har mykje å seie! Det einaste eg slitt litt med å vere einig i er det med nynorsk. Eg bytta hovudmål 3.året på VGS. Altså frå bokmål til nynorsk. På våren var eg med i russeavisa, og skulle skrive 2 artiklar, som eg sjølvsagt då skreiv på nynorsk. Då vart eg fortalt at ingen kom til å lese det eg hadde skrive, fordi det var på nynorsk. Eg må berre seie at den innstillinga til det eine av våre to skriftspråk er veldig, veldig negativ. Eg synes derfor også det er litt trist om eg skal ha mindre sjanse til å verte ein god bloggar berre fordi eg skriv på nynorsk. Men om det verkeleg er slik at folk ikkje les noko berre på grunn av skriftspråket, så må eg berre seie at det er trist.
      Det er ikkje meininga å vere ei sur og tverr kjerring som på daud og liv skal forsvare nynorsk. Men det er trass alt skriftspråket mitt, og eg vil også bli høyrt. For eg reknar jo med at dei fleste forstår det eg skriv uansett?

    4. Johanne: Hehe, ingen sure miner altså! 🙂

      Først vil jeg bare få sagt at jeg på ingen måte har noe i mot nynorsk, overhode. Hun bestevenninna mi som antageligvis kommer på besøk denne helgen skriver blant annet en del nynorsk da hun kommer fra og er oppvokst i Sogn og Fjordane, og det går kjempegreit 🙂

      Og det er ikke sånn at jeg ikke leser nynorsk andre steder enn når jeg chatter med henne heller. Men greia er at jeg i utgangspunktet har litt konsentrasjonsvansker da jeg blant annet er diagnostisert med add, så lengre tekster er egentlig noe jeg generelt sliter litt med å komme meg gjennom, uansett om den er skrevet på nynorsk eller ikke.

      Så for mitt vedkommende er det først og fremst det som spiller inn for min del. Men innlegg med en middels lengde går stort sett helt greit. ^^

      Kan forresten også legge til at jeg ihvertfall mener å huske at jeg hadde et innlegg for noen år siden hvor jeg faktisk blogget FOR nettopp nynorsken, et innlegg som gikk ut at jeg forsto de som ikke ønsket å ha nynorsk på skolen selv, men at jeg samtidig var FOR at de som vil ha det skal få lov til det, altså så lenge det er frivillig! 🙂

    5. Lillian: Vil vel ikke helt si det er rettet mot noen ting. Men når det igjen er sagt så fikk den ene kommentaren din meg til å tenke litt over nettopp det med moral og oppførsel når det kommer til å kommentere hos andre. Så, litt “inspirert” fra den ene ikke fult så heldige kommentaren, ja.. 🙂

    6. Noen er fæle på d der….blogga om dødsfall i min nærmeste familie for ett par år sia…da kommemtaren “ha en fin kveld videre!” Kom ….kasta tlf i veggen!!!

    7. wenchepia: Nettopp slike ting er en av flere grunner til at jeg ihvertfall leser NOE av den faktiske teksten og ikke bare overskriften og avslutningen.

      Tror dessverre det er en del folk som ikke tenker så langt som at de faktisk kan komme med en ganske upassende kommentar til et innlegg de egentlig ikke har anelse om hva faktisk dreier seg om. Ikke alle som er født med like mye mellom øra, for å si det sånn..

    8. Gratulere så masse hehe. Dette er første bloggen jeg kommenterer på. Jeg har bare vært i gamet i 3 uker og ikke helt skjønt at man må lese og kommentere andres blogger før nå :p TTT! bedre sent en aldri hehe

    9. liksomfruen: Hehe, takk xD
      Ah, men du. Hvis det er noe trøst så tok det en stund før jeg skjønte det også altså. Eller, må og må. Det hjelper ihvertfall noe om man vil ha kommentarer på sin egen blogg også, har jeg funnet ut.

      Men hvis man først og fremst bare vil skrive for å få ut tanker og den slags, og ikke bryr seg så mye om besøk og kommentarer, så derimot er det ikke så “farlig” hvor flink man er med å besøke og kommentere andre.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg