Sulten uten lyst

De aller siste dagene har jeg rett og slett ikke hatt matlyst. Jeg har fått i meg et og annet sånn der og da. Jeg klarte faktisk å få i meg en ganske stor bolle med pastaskruer, kjøttboller og saus for noen dager siden, noe som i seg selv egentlig er litt rart siden jeg stort sett har slitt ganske hardt med å få i meg langt mindre porsjoner den siste tiden.

I dag hadde jeg foreksempel knapt matlyst i hele tatt når jeg skulle bryne meg på denne såkalte frokosten. Brødmat? Huff, nei… Det var nesten så jeg droppet frokosten totalt i dag, men jeg klarte likevel SÅVIDT DET VAR å få i meg sånne kinesiske nudler man får i en frossen-pose fra Findus.

Og det at jeg såvidt fikk det i meg føler jeg er en veldig passende beskrivelse, for jeg mener… Det er ikke skrekkelig mye i en slik pose. 600 gram. Det tok meg nesten en og en halv time å fullføre, normalt sett ville det gått mye fortere..

Så hva er det egentlig som står på for tiden? Jeg vet sødermeg ikke. Med unntak av den pastabollen for noen dager siden har jeg virkelig slitt med denne såkalte etinga en stund nå. Det skal ikke så mye til før jeg rett og slett kjenner at jeg ikke orker mer, og ja, det har vært tilfelle et par ganger i det siste at jeg bare har gitt opp, blitt lei, og kastet det jeg har påbegynt.

Jeg håper virkelig at dette går over snart, for dette er ikke akkurat særlig bra på noen som helst annen måte annet enn for vekta. Men på en annen side – det er ikke akkurat sånn at jeg trenger å slanke meg, enda.. Såeh, nei.. Jeg orker rett og slett nesten ikke mat lengre. Det å drikke går heldigvis ganske okey, men spise.. Niks.

Så kommer det store spørsmålet. Er det noen som har noen ideer og tanker om hva som kan være årsaken til denne noe leie situasjonen jeg nå har havnet i? Eller kanskje enda bedre.. Er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan “lure” meg selv til å få i meg noe mer enn det bitte lille jeg nå klarer å orke på stående fot?

Alle mulige tips og råd taes i mot med stor takk!

Vi reblogges!

4 kommentarer
    1. Hege Kristin: Hmm, grove rundstykker skulle kanskje gå. Særlig de som er litt sånn avlange. Eggerøre har jeg faktisk aldri laget selv før. Altså, jeg har spist det en gang i tiden, men aldri etter at jeg flyttet hjemmefra for en del år siden. (når det kommer til mat så hender det ofte at jeg ikke helt tørr å prøve å lage ting selv, i frykt for å ikke få det til..) Tror faktisk jeg skal prøve det ut, jeg. Takk ihvertfall 🙂

    2. Nerdinnen: Hehe, ja det er i grunn og bunn stort sett det jeg har gjort litt i det siste også, uten at jeg akkurat nå vet om det likevel er hovedårsaken da det har vært en ekstra porsjon med nedturer den siste måneden når det kommer til diverse vennskap, død og sånn.. Men på en annen side er det ikke noe jeg har tenkt så mye på f.eks i dag, derimot så har det vært nok en varm dag i dag (skal prøve å ikke bruke uttrykket “i dag” stort flere ganger i denne kommentaren nå), så spørs om det rett og slett må være denne varmen som skal få svare for seg nok en gang likevel altså.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg