INGEN RESPEKT FOR FOLK SOM…

Fikk nettopp lyst til å lage en liste over hva slags mennesker jeg har enten lite respekt for eller absolutt ikke noe respekt for i hele tatt. Skulle du beklageligvis være en kombinasjon mellom alle de 15 punktene jeg har skrevet, beklager jeg på dine foreldres vegne.

* Folk som må drikke eller være ruset på noe for å være sosial med andre.
* Folk som må være sminket for å være blant andre.
* Folk som ikke tørr å si hva de mener, og jatter med omgivelsene de er i der og da.
* Folk som mener at vold eller frykt er en måte å få respekt på.
* Folk som skader andre fysisk eller psykisk.
* Folk som tror at meningen med alt finnes i en enkel bok.
* Folk som blir sure/masete/dramatisk om noen ikke svarer/snakker like mye/fort som de skulle ønske.
* Folk som er bortskjemte.
* Folk som mener at alt og alle kan kjøpes for en pris.
* Folk som bare er i stand til å se ting fra sine egne vinkler.
* Folk som drikker og fester hver uke, og blir irritable hvis det ikke lar seg gjøre en uke.
* Folk som blir smått eller helt fanatisk når folk de ikke engang personlig kjenner (en eller flere kjendiser) er i nærheten.
* Folk som både er en tilhenger av Justin Bieber, Tokio Hotel, One Direction og Kurt Nilsen.
* Folk som støtter pelsindustrien.
* Folk som er trangsynte og drar alle i en gruppe under samme kam. (Et unntak: Hvis det er snakk om Islam!)

Hva slags type folk har du enten veldig lite respekt for eller ingen respekt for i hele tatt?

Vi reblogges!

 

37 kommentarer
    1. Meningene våres er ganske så like leser jeg. Jeg kan ikke fordra mennesker som er egoistiske. Og folk som er satt ned på denne jorden uten hjerte og med ett mål for øyet -ødelegge mest mulig for andre.

    2. Linn Jeanette: Yeah! Når det gjelder egoisme så er nok jeg veldig egoistisk på en del måter.

      Men tror ikke jeg er helt uten hjerte, bare nesten.
      Jeg er i hvertfall ikke ute etter å ødelegge noe for andre med vilje, så lenge noen ikke har gjort meg noe først.

    3. Enig i det du skriver bortsett fra at jeg ikke har mye imot islam bortsett fra at jeg har problemer med å respekter deres syn på kvinner etc. 🙂 Fin blogg du har fått utarbeidet ochså! Husker da du blogget i starten 🙂

    4. Ellen Alexandra: Da har jeg kanskje ikke vært flink nok på å treffe deg da? ^^ Jeg er en som kommenterer hos andre relativt sjeldent, og det skal virkelig være noe som opptar meg for at jeg skal ta meg bryet.

      Så, jeg antar at jeg sikkert ikke har vært flink nok til å skrive om noe du har vært interessert nok i. Dermed er vi begge veldig unnskyldt ^^ Tror jeg.

    5. Tror kanskje jeg ligger på 2 og 7 xD
      Men jeg kan gå usminka blant folk og, bare føler meg ikke helt komfortabel , og er i grunn ikke så ille på nr 7, men blir litt sur, om noen ikke svarer (A)

    6. Guilty! Jeg kan nok være nokså brutal psykisk, men det er grunnet problemer selv – jeg oppsøker ikke folk med intensjonen å såre dem. Jeg synes også frykt er fascinerende, men også her er bildet nokså nyansert, og det i retninger jeg tror unnviker fra hva du egentlig mente. Jeg tror også at de aller fleste kan ‘kjøpes’ for noe, hvilket er grunnen til at jeg sjeldent stoler på andre, om det så måtte være fra en indirekte vinkling som en kjæreste som plutselig opptar all tid eller ren og skjær korrupsjon. Tenker det er veldig nyansert (men selvsagt, det er begrenset hvor mye man kan utdype i listeform uten at det ender opp med hundre digresjoner) men ellers er jeg veldig, veldig enig med deg.

    7. Kristina: Om noen absolutt ikke svarer deg noen steds i hele tatt kan jeg smått forstå det, men det at folk har andre ting å gjøre enn å svare umiddelbart selv om de er online, synes jeg er noe ALLE burde finne seg i uten å lage sånn forbanna fjortisspetakel.

    8. Spinderella: Er enig i deg i at frykt er fasinerende. Men mindre kult hvis situasjonen foreksempel er at du vet at noen på skoleområdet ditt har planer om å banke deg sønder og sammen eller noe sånn.

      Men frykt for andre ting, foreksempel sånne ting man tester i Fear Factor, der er jeg veldig PÅ 🙂

    9. Hater folk som må mobbe og rakke ned på andre for å føle seg bedre.
      Folk som tror de er bedre enn alle andre og stenger ute andre for de er ikke bra nok for di. (Kan ikke alle bare være venner ?? )
      Folk som tror de kjenner deg og dømmer deg for en person du ikke er..
      Folk som misshandler dyr…. ( sku slått dem alle )
      Folk som lyver som er for feige til å fortelle sannheten
      Detter er folk jeg har veldig liten respekt til 😛

    10. Haha, jeg lager ikke noe forbanna fjortisspetakkel, er bare unormalt utolmodig (a)
      Også begynner jeg å klage skikkelig om ikke typen svarer meg innen 15-30min, men sånn er jeg bare da :3

    11. Folk som må være sminket for å være med andre, eller ok jeg MÅ ikke, har gått ut døren uten, men missliker det sterkt og unngår det da jeg ikke føler meg som megselv og at jeg lyver for verden.
      For som blir sure om noen ikke svarer eller bruker lang tid på å svare. Det skjer hele tiden, og jeg føler meg ignorert, så blir forbanna.
      Alt og alle kan kjøpes for en pris, men det er ikke nødvendigvis snakk om penger.

    12. Oi loool, jeg leste ikke spørsmålet nederst. Jeg tenkte på hva JEG gjør av tingene på lista. Woops.
      Da er det kanskje 9 ting jeg er helt enig i ^^ hehe

    13. Noen av punktene er jeg enig i, mens noen synes jeg blir feil å måle opp i respekt, som for eksempel punktet hvor du skriver at noen må ruse seg på noe for å være sosial. Du har altså ingen respekt for disse menneskene, og tar derfor altså avstand fra dem, selv om de kanskje drikker alkohol pga psykiske problemer. Synes det var et uhyre snevert og trangsynt punkt, uten at du i det hele tatt nevner noe om det underliggende. Altså årsaken.
      Jeg ser også at du skriver noen lite lovende ord om islam. Jeg regner med at du har hentet din kunnskap fra koranen, og selvsagt ikke fra Norsk media som liker å fremstille ting i sitt eget lys. Jeg mener, slik at du ikke bare er en utrolig fordomsfull og generaliserende person.
      Jeg har ikke så mye respekt for mennesker som dømmer andre utifra usaklige, kosmetiske eller andre overfladiske ting.
      Ps! Hvorfor “ignorerer” du mine engasjerte kommentarer gang på gang? Jeg synes at når folk har tatt seg tid å lese, leve seg inn og kommentere artiklene dine, så kan du godt godkjenne kommentarene. Jeg har ikke vært over kanten jeg. Jeg synes noen av innleggene har vært interessante, og derfor kommentert.

    14. Jolle: Jeg kan forstå at du synes det blir feil å måle enkelte av punktene opp etter respekt. Men akkurat når det kommer til de som MÅ drikke for å være sosial og snakke med andre, så har jeg dessverre ikke noen respekt for de. Jeg kjenner flere med psykiske problemer, faktisk så ille at de har vært innlagt i lengre perioder også, men det har likevel vært folk som har klart å være blant andre uten å følt at de måtte drikke først. Så jeg har i hvertfall respekt for enkelte som sliter psykisk. Det vil uansett alltid finnes folk i en hver gruppe man ikke klarer å respektere hvis man hadde blitt kjent med de, både av de med og uten psykiske problemer. Altså uansett hvem og hva.

      Når det kommer til Islam, så er det ikke bare media. Jeg har flere veldig nære venner som har fått høre av muslimer ukentlig hva de synes om oss som ikke er som dem selv. Har flere venninner som har blitt trakkasert alt for ofte av både muslimske kvinner, og spesielt menn, fordi de ikke har kledd seg riktig også videre. Folk som trakkaserer og forteller at andre er mindreverdige fordi de kler seg sånn og sånn har jeg altså ingen respekt for. Heller hjelper det ikke mye at de fleste store terroristene jeg kommer på er tilhenger av Islam: Mulla Krekar, Osama Bin Laden, Saddam Hussein, Arfan Bhatti, også videre.

      Jeg vet også om en rekke ikke-islamistiske folk som også har gjort veldig ille ting, Breivik og Hitler foreksempel. Men likevel er de fleste terroristene eller umenneskene jeg kommer på under Islam.

      Jeg ignorerer forresten ikke deg med vilje. Jeg kan forresten kun komme på to innlegg her og nå jeg ikke har besvart. Den ene kommentaren var heller ikke rettet til meg, og den siste var såpass lang at den dagen du skrev den så hadde jeg nok med andre ting og var ikke i form til å svare, siden har jeg glemt det bare.

    15. Takk for utfyllende svar. Jeg synes dette med islam var veldig interessant blant annet. Men først vil jeg bare si et par ting ang punktet om rus og alkohol. Jeg forstår også hva du mener, men igjen føler jeg at begrepet “respekt” blir litt feil, når det gjelder akkurat dette punktet. Som tørrlagt alkoholiker kjente jeg meg igjen i det du skrev. I perioder jeg drakk mye, var psyken mer eller mindre ødelagt, og jeg måtte drikke før jeg kunne gjøre den minste ting. Jeg kunne drikke 20 halvlitere i døgnet, og har vært innlagt nærmere 30 ganger, pga alkohol direkte og indirekte. Og jeg er en kar på bare 30 år. Alkohol i seg selv, er egentlig noe jeg hater. Noen av de verste opplevelsene jeg har opplevd, har vært i forbindelse med alkohol og alkoholavrusning. Jeg ser på alkohol som en gift som ødelegger folk. Men jeg har også respekt for mange alkoholikere. Jeg føler det er mer en last, enn noe jeg ikke respekterer. Dette er nok litt avsporing i forhold til selve punktet.
      Når det gjelder islam, så kan man vel sette skille mellom selve koranen og religionen islam, og hvordan den blir tolket av tilhengerne. På samme måte som bibelen, blir denne boken tolket på så mange forskjellige vis. Noen velger å ta alt de leser helt bokstavlig, altså fundamentalistene, mens andre velger å tenke symbolsk. Utøvelsen av religionen blir selvsagt basert på dette, og det finnes mange forskjellige “varianter” av troende innunder de forskjellige religionene. Problemet mitt er personlig når andre som tror på Gud prøver å pirke på min måte å tro på Gud på. Det blir like dumt som at jeg skulle fortalt deg hvordan du skulle være glad i din mor.
      Global terror finnes i alle religiøse kledninger, samt på ytterste venstre-side, til ytterste høyre. Terror kommer i all form, fra alle retninger. De fleste terrorister du vet om er muslimer, sier du. Dette kan nok stemme. Men samtidig er disse ofte ekstremister, må du tenke på. De leser også koranen fundamentalistisk og “ekstremt”. De fleste muslimer er dog fredelige mennesker.
      Samtidig vil jeg igjen nevne dette med media. Når du ser på nyhetene om en eller annen krigssituasjon i landet, så er dette sett ufifra vår side. Media har nok en tendens til å gjøre det litt mer “behagelig” for våre øyne. Derfor gjør de våre folk om til “helter som kriger for fred”, og “fienden” blir samtidig mer fremmed, radikal og skremmende. Men tror du at disse nasjonene som blir invadert av Nato tenker det samme? In fact, tror du ikke at Nato blir kalt for terroristene, på den andre siden?
      Hvis du fremdeles ikke er bevisst på media og pressens makt, kan du jo se hvordan Nord-Korea holder på med sine landsmenn. Mange i Nord-Korea ser på USA som djevelen selv, og har et helt forvridd syn på omverdenen, fordi det blir fremstilt så utrolig manipulert og filtrert i media. Lang kommentar 🙂

    16. Jolle: Jeg kan legge til en ting når det kommer til folk med rusproblemer, jeg har STOR respekt for de som har kommet seg opp eller i det minste vil endre på det, så er det nevnt.

      En av bestevenninnene mine er rusavhengig, riktignok er hun en av de som kan møte andre uten å ruse seg først. Men ja, jeg har heller ikke noe i mot de som sliter med rus, så lenge de i hvertfall ikke driter helt i situasjonen og vil gjøre noe med det, selv hvor mørkt det er.

      Når det gjelder religion, Islam og media så forstår jeg dine ord, jeg gjør virkelig det. Men samtidig må jeg igjen påpeke at når det kommer til Islam så er det ikke bare media som har skylden for at jeg har såpass mørkt syn på koranen og Islam.

      Lang kommentar, ja. Det er flott. Er som regel de som dessverre for min fort kan være de jeg ikke svarer på. Har konsentrasjonsproblemer til en viss grad (aspergers og add), noe som gjør at jeg ikke klarer å konsentrere meg like godt om å lese og etterpå besvare alt jeg får om det går over en viss lengde, men jeg prøver.

    17. Mye av det samme… forstår at folk kan bli starstruck av å se kjendiser som de er fan av OSV… men det finnes grenser…
      – Folk som juger om ting som er J*** unødvendig…. selv om det er en hvit løgn, så er det ikke nødvendig. Det er jo så lett å la være.
      – Folk som går rundt og sier negative ting om seg selv for at folk skal si imot dem… såkaldte “attention seekers” (er jo tenåring, så ser mye til disse…)
      – Folk som dømmer deg på grunnlag av rykter og utseende… også kjent som “dømmende haters” (noe man også ser mye til som tenåring…)

    18. Karen ^_^: Jeg kan også forstå at folk blir starstruck, men til en viss grad, som du sier; Det finnes grenser!

      Når det kommer til løgner, så er en løgn en løgn, uansett! Så enig der også!

      Og, faktisk enig med de to andre punktene dine å! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg