Kan bare ikke forstå det! Kan du?

Det er ikke alltid man skal forstå alt. Eller, man SKAL ALDRI komme til å forstå alt!
Så tenkte jeg, hva med å gjøre et blogginnlegg om ting jeg bare ikke kan forstå?

Hva meningen skulle være med det, vet jeg ikke.
Kanskje jeg kan få svar på noe? Eller kanskje jeg bare vil forstå enda mindre av de svarene jeg får?
Uansett, jeg vet ikke før jeg har prøvd.

Her er 5 ting jeg ikke helt klarer å bli klok på:

I. Hvorfor folk må hakke på hverandre?
Jeg kan bare ikke begripe hva behovet enkelte mennesker har for å henge ut, nedverge, trakkasere, udmyke, og tråkke på andre skal være godt for. Hvorfor bruker så mange individer så mye tid på slikt? Jeg har selv blitt mobbet på, og jeg har også mobbet andre… Hvorfor forstår jeg ikke i dag. Jeg sier som den sangen.. Why can`t we be friends?

II. Hvorfor folk legger ut bilder de selv ikke forstår hvorfor de legger ut?
Jepp, det finnes slike mennesker også. Mennesker som legger ut bilder de ikke forstår hvorfor de har publisert. Det er klart, det går ann å velge feil bilde, men da er det jo bare å slette det igjen om det er for ille.

III. Hvorfor folk må drikke seg drita?
Jeg syns rett og slett at dette er et punkt som for meg beskriver en eneste ting: Idioti!
Selv om jeg personlig ikke er noe særlig begeistret for alkohol, så kan jeg forstå de som drikker litt for å kose seg og sånn… Men når folk drikker seg drita… Da kommer det store, fortvilte spørsmålstegnet fra meg. Hvorfor verden, hvorfor????

IV. Hvorfor superlim ikke stivner i tuben?
Når man klemmer lim ut av “hjemstedet sitt”, så stivner det etter hvert. Hvor fort kommer selvsagt an på mengde og (sikkert) litt andre ting. Er det mengden i en tube som gjør at det ikke stivner, eller er det noe mer som hindrer limet fra å stivne inni tuben? Det er ikke så mye lim i de minste tubene man kan finne, og jeg tror man skal vente en stund før limet eventuelt hadde stivnet i tuben uten at den hadde vært åpen. Eller er det bare jeg som tenker og tror nå?

V. Hva er greie med deppemusikk når man er deppa?
Helt ok, jeg hører noe på triste og depressive sanger selv i vanskelige perioder. For selv jeg forstår jo at det kan hjelpe å høre på musikk som forteller at det er flere som har hatt det tøft. Men når det BARE skal spilles depressiv musikk i eningen… Forstår ikke folk at dette er en ting som gjør at man mest sannsynlig vil deppe enda lengre enn “nødvendig”? Igjen, det hjelper med depressiv musikk man kan kjenne seg igjen i der og da, men når det PLUTSELIG er BARE det som skal spilles i ukesvis/årevis??? Har man da i hele tatt prøvd å finne noe mer oppmuntrende? Vil enkelte virkelig ha det vondt?

Helt til slutt vil jeg legge til en video som jeg filmet i ettermiddag.
En stund siden rottene mine har fått noe oppmerksomhet av dere nå.

Her har dere som vil se, en liten, fersk videoblogg med rottene mine som hovedfokus:

Ellers folkens. Hva har dere bedrivet tiden deres med?
Eller bedre; har noen av dere opplevd noe spesielt dere føler er verdt å dele med meg uten at dere tror jeg kommer til å gjespe av å lese om det?

Personlig driter jeg faktisk i det. Tenkte en stund at jeg skulle spørre for å være hyggelig, men den stunden ble kortvarig.
Går utifra at dette blir en sjette ting jeg ikke forstår.. Altså, hvorfor jeg spurte om hva dere har gjort i dag.

Jaja, seks mysteriumer fra meg i kveld!

Vi reblogges!

7 kommentarer
    1. Nei, si det… Noen spørsmpl veit folk best selv hvorfor, selv om de kanskje ikke alltid har et svart 😉
      Og superlim trur jeg tørker fordi det kommer i “kontakt” med luft.. Det er i alle fall den mest logiske forklaringen oppe i mitt hode 😉
      Ellers har jeg ikke gjort noe av interesse, verken for meg eller for deg 😉 Jeg har vondt i beina etter dagens tur i alt for mye snø- og det er ikke en gang gøy- i så fall mest for deg (jeg tar utgangspunkt i at jeg selv syns det er litt gøy når andre slår seg, eller bare lider litt- uten at det er noe alvorlig så klart) 😛

    2. Elin Slåen: Ja, siden noen folk best vet hvorfor så spør jeg hvorfor, så kanskje jeg får svar. Hehe! ^^

      Det med luft og superlim høres naturlig ut, og logisk. Så jeg har en tommel opp for den teorien.

      Nja, syntes ikke det er gøt at du har vondt i bena. Hvorfor jeg ikke syns det, aner jeg ikke. God bedring! ^^

    3. Ja, poenget var bare at jeg ikke kunne svare på akkurat de spørsmålene, for jeg følte ikke at jeg hørte hjemme i de kategoriene 😛 He he…
      Det er jo hyggelig at du ikke syns det er noe gøy 😉

    4. Sier meg bare enig, jeg. Angående deppemusikk forstår jeg det til en viss grad, men igjen, folk burde tenke mer over hva man utsetter underbevisstheten for. Selvsagt skal ikke depresjoner og lignende tas lett på, det er greit å ikke være OK til enhver tid, men å grave seg ned i driten og å nekte å gi fra seg offerrollen er bare negativt, både for en selv og andre, uansett om det er bevisst eller ei.
      Og så herlige rotter! 8D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg