Fanatiske tilhengere/fans

Å være opphengt i noe, å være fanatisk opptatt av noe er sjeldent veldig bra.
All respekt til de som virkelig klarer å finne en interesse eller en hobby som de brenner for. Jeg synes det er flott at folk lager fansider, blogger og klubber for det man liker. Enten det er en idrett, en kjendis, en film, en type hobby, et land, en organisasjon, dyr eller noe helt annet.

Jeg er glad for at det finnes foreksempel så trofaste fans av horrorfilmer at det er laget en facebook-gruppe som samler det beste av det beste, da det er fremdeles veldig mange filmer jeg ikek har sett, og som jeg setter pris på at jeg kan få tipset om i slike grupper. Jeg skal absolutt være blant de siste som rakker ned på noen som lager en fanside eller fanklubb for noe(n) de liker eller brenner for. Alle skal få lage en fanklubb for det de vil, så lenge det selvfølgelig ikke er noe som støtter voldtekt, rasisme, hat, kriminallitet også videre.

Da jeg var noe yngre drev jeg en fanside for Hotel Cæsar.
Jeg hadde en gjestebok blant annet som jeg var veldig stolt av etterhvert som flere og flere skrev i den. Jeg brukte timer daglig på å skrive karakterbeskrivelser om skikkelser som var med da, og som var med før. Kort fortalt har jeg i min fortid brukt veldig lang tid på en nettside for tv-serien Hotel Cæsar. Eller rett skal være rett, jeg har hatt flere – Da spesiellt en var større enn de andre.


Noen har sikkert sett dette veset på Youtube før?
© Bildet tatt fra i-am-bored.com

I dag har jeg blitt noe eldre og vokst litt mer fra å lage sånne fanklubber. I hvertfall for det jeg laget klubber og sider for den gang. Kan godt hende jeg lager en fanside for noen eller noe igjen, dersom jeg kommer over noe som jeg synes fortjener det. Men mest sannsynlig blir det ikke noe av, i og med at jeg for tiden er opptatt nok av å dyrke meg selv, fremfor å dyrke noe annet.

Nå skal jeg komme til poenget.
Til tross for at det er supert med mennesker med sterkt og brennende engasjemang for noe, så finnes det alltid en grense for alt. Jeg kom over en videoblogg for noen dager siden som bare var trist, rett og slett. Ironisk nok var det en Hotel Cæsar-blogg hvor eieren av bloggen var klin hakke forbannet på Tv2 fordi han mente at det var noe stort tull at Hotel Cæsar tar 2 måneder sommerferie, han var også veldig opprørt over at han der og da hadde problemer med å få igang sumoen (nett-tv). Han uttalte i sinne at Tv2 ikke tenker, da han sikter til at reprisene på de gamle episodene blir sendt på dagtid når han enda sover..
Fyren ser ut til å sprekke, og han har selvfølgelig fått en rekke kommentarer, blant annet fra andre Hotel Cæsar-bloggere som var mer eller mindre flau på hans vegne!

Med tanke på at jeg selv har asperger syndrom som er en form for autisme så vet jeg hvordan det er å være så angasjert i noe at man nesten ikke ser noe annet enn det man er suget inn i, heldigvis har jeg vokst litt siden da – og jeg håper også at vedkommende vokser opp en dag, da det er håp om det siden hans alder ser ut til å være 16 år..


© Bildet tatt fra etiennehacquin.com

Det er ikke en menneskerett å se Hotel Cæsar hver dag. Det er lov å være interessert i hva man vil, og det er heller ikke forbudt å være fanatisk. Men jeg vil oppfordre alle sammen til å forstå at det finnes så mye i denne verden, mer enn “bare” den ene kjendisen, tv-serien, filmen, hobbyen eller hva det skal være. Når man blir såpass opphengt i noe at man foreksempel velger å drite seg ut for en hel verden for at en såpeserie tar 2 måneder sommerferie, da er det noe galt.. Mener jeg.

Har også funnet en del verre eksempler av fanatiske fans (sikter ikke nå til Hotel Cæsar, men helt andre ting) som foreksempel unge mennesker som klikker og raserer rommet sitt dersom pcen med favoritttspillet låser seg…
Ja, budskapet mitt er egentlig bare at det er lov å suge inn en interesse, men ikke la interessen din suge inn deg!

Ps: Dersom noen vil ta en titt på hva jeg sikter til ovenfor kan dere se på DETTE innlegget laget av Cæsar-bloggeren hotelcaesar1996)..
Og en ting til, er jeg ikke flink som har laget et innlegg om fanatiske fans uten å nevne Justin Bieber-fansen før nå? ^^

Vi reblogges

2 kommentarer
    1. Haha, du fikk vel egentlig bare spam ser jeg..XD Eller jeg vil si det var litt spam.. men i hvert fall..
      Jeg har vel egentlig aldri vært særlig fan av noe som helst. Det nærmeste må vel være fornøyelsesparker som jeg har skrevet mye om tidligere, og meg selv. Jeg brenner for at jeg skal skal ha bra bilder og vise til, og brenner for at folk skal bry seg kind of.. Hehe=P
      Det nærmeste jeg kommer noe nå som jeg egentlig er no fan av, er vel avgn som jeg gleder meg masse til lager en film. Han traff spikeren på hodetXD Lol

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg