MORALPUS OG JANTEFITTER KAN DRA TIL MOSS!!!

Ok, bare å pese det ut; Jeg synes sunnhet er skikkelig usunt vettbruk!
Ved å proppe i seg masse sunne og ambefalte produkter, og ved å trene, trene, trene risikerer man enten:
A. Å leve så lenge at man opplever at de fleste rundt seg før før seg selv.
B. Man risikerer også å uansett få kreft noe alle kan få, og da fint angre på at man ikke hadde mindre strenge regler.
C. Haha, man risikerer rett og slett å bli det man spiser: Grønnsak!

Nemmen, sier du..
Man trenger ikke nødvendigvis spise grønnsaker eller frukt bare heller, finnes så mye annet som også er sunnere enn en god del ting, legger du til.

Jeg skal si deg en liten ting. Man kan grønnsakere seg selv så mye man vil, man kan leve på de riktige fullkorn-produktene, drikke de rette drikkevarene, og spise de sunnere matproduktene til det renner ut av nesen.

Men nå er det din tur til å merke deg noen anmerkninger!
For det første vil jeg komme med den anmodningen at det å leve mot sine innerste fristelser og følelser er jævlig dumt.
Og nå snakker jeg ikke til alle sunnisser!

Dette innlegget er først og fremst dedikert til de som har en del av hjernen som handler på vegne av det sunne som samfunnet har fortalt er bra for deg, fremfor det som “offeret” egentlig har mest lyst på selv.
Hvis faktumet er at de største fristelsene og de største behovene faktisk er å trene, leve sunt og sånn – Og hjernen ikke kommer med andre signaler, da er det greit!

Men nå snakker jeg faktisk om de gangene alt for mange finner ut at de skal prioritere noe annet fremfor det de egentlig vil selv, innerst inne!
Kjære alle sammen, ikke bekymer dere så masse! Alle kan ikke alltid få og bli det man har lyst til!
Vet dere GRUNNEN TIL nettopp det? Det er nettopp fordi alt for mange har for mange sperrer som har akkurat den holdningen.

Uten holdning kommer man heller ikke gjennom porten som inneholder det man drømmer om.
Ytterst få er det som har tatt til vettet og som handler etter det man kun gidder og vil selv.
Har to venner jeg som faktisk har funnet ut at de ikke skal gjøre det som de kanskje burde, fremfor det de har endt opp med å gjøre!

Det kanskje ikke alle tenker på er at man også sparer mye mer tid på å kun tråkke dit man vil.
Her har dere en problemstilling:

Noen står på butikk og har to alternativer. For å spare seg selv for penger har vedkommende bestemt å velge, fremfor å ta begge deler.
Den ene tingen er en sunn drikkevare, den andre er en mindre sunn drikkevare. Begge drikkevarene er på noe lik pris, og mengden er også den samme.
Du vil velge det usunne, men du vurderer å ta det andre alternativet fordi det bare er sunnere.

VELG ETTER HJERTET, IKKE HODET!
Hodet bare forvirrer deg! I mange tilfeller er det mest å la resten av kroppen handle, fremfor hodet!

Kan komme frem til grunnen til at jeg har funnet frem til dette!
Jeg har prøvd å leve som en sunn person som ser lysere filmer enn jeg liker. Jeg har prøvd å kjøpte sunne matvarer fremfor de jeg egentlig har lyst på.
Jeg også KJØPT en del sunn mat i det siste. Det har bare ført til at den har blitt stående! Jeg kan ikke leve sunt slik som dere deffinerer som sunt! For det er usunt for meg!

Får jeg ikke i meg det jeg vil ha blir jeg et jævlig dårlig menneske å ha med å gjøre. Får jeg ikke den dosen mørk rock, sadistiske filmer, og den dosen som er på grensen av junk-food så blir jeg faen meg rene katastrofemaskina. Det er ikke bra for sjela mi, rett og slett! Det finnes en person som har skjønt dette for lenge siden, han oppfant LaVey-Satanismen, og er en av de mest intelligente menneskene som er skapt på denne jord.

Og nå sitter det en del pripme, bedrevitere fra peanøtthjerne-bransjen og tenker at jeg er en jævla egoistisk idiot!
Vel, dere er noen jævla selvbedragere!

Sånn!
Da skal jeg kose meg resten av kvelden. Måtte nemlig bare følge et BEHOV om å skrive ut noe til alle dere skallene som ikke klarer å ta livene deres seriøst med å nettopp ta det JÆVLA SERIØST! Man skal ikke ta NOE seriøst. Ikke annet enn det som egentlig betyr noe.

For meg er det eneste som betyr noe meg selv og mine følelser, og mine venner!
Og nei, det betyr ikke at jeg sitter og passer meg for å ikke såre noen av mine venner ved å foreksempel holde tilbake det jeg egentlig mener, bare fordi jeg vet at noen er uenig! Det er alt for mye forsiktighet i verden i dag.

Norge er blitt et veldig ironisk, jantete, putesnilt land. Vi er noen pusefanter av tøffelhelter, vi skal ikke kunne si at vi er bedre enn andre i noe, og vi fleste er alt for opptatt av moral, folkeskikk og normer fremfor å leve ut livets kall om det faktisk behovene skriker mest etter!

Vi reblogges!

6 kommentarer
    1. Holy shait 😀 He he, jeg liker min egen leveregel jeg… Jeg spiser akkurat hva jeg har lyst på, og trener akkurat den mengden jeg gidder, og er generellt fornøyd med livet 🙂
      Den der helse-skremsels-propagandaen som norske medier driver med er helt rævva. Hvis en skulle hørt på alt det vaset så kunne vi jo faan ikke spist noenting, og heller ikke drukket noe. For alt vi vet er det kvikksølv og dritt i vannet også (og det er det helt sikkert) 😉
      nattaklem til deg zøte blodsbror <3

    2. Vel, hva man velger å gjøre med livet sitt og hvilken livsstil man velger å ha er helt opp til hver enkelt.
      Jeg velger å leve et sunt liv, med sunn mat og trening. Jeg trives kjempefint med det og lever et kjempelykkelig liv. Om jeg har lyst på et kakestykke unner jeg meg selvsagt det også.
      Jeg lever akkurat det livet jeg vil leve, og det er bra du gjør det også! 🙂
      Lykke er vel det viktigste, sant?
      God natt til deg! ^^

    3. Jeg begynte å trene fordi jeg har høyt blodtrykk, men jaggu fikk jeg mer energi på kjøpet som ikke er dumt. Men jeg sitter ikke å sikler på en pizza eller godis og vrir meg i smerte, nei da eter jeg det fordi jeg har lyst på (har man lyst har man lov – noe å leve etter). Og jeg spyr av sånne folk som klager på at de må ut og trene bare for å få trent. Hva med å trene fordi man synes det er gøy? Eller for helse da som sagt, som kan være viktig.
      Og man skal jo ikke spise noe man ikke liker, det er bare greit for de av oss som har planer om å leve lenge å variere 😉

    4. Vel – jeg er noe enig men mest uenig 😉 Jeg synes det er helt idioti at ALLE plutselig skal kutte nesten alt av usunne produkter, for utelukkende proppe i seg grønt og frukt. Ikke unne seg noe, noengang. Det blir kjedelig. MEN, det er uten tvil bedre å leve livet uten å få hjerte/karsykdommer, slag osv (som OGSÅ kan komme i ung alder – har mange tilfeller i familien), enn å MÅTTE proppe i seg dritt, og bli en krøpling med dårlig helse.
      Jeg har samme leveregel som Nemi, omtrent. Jeg spiser ALT jeg har lyst på – men med måte. Og jeg ønsker selv, å spise med måte. Ikke fordi samfunnet ber meg om det. Jeg føler meg rett og slett ikke bra i kroppen, om jeg propper i meg stoore mengder av drittmat. Jeg kjenner jeg ikke har godt av det. Jeg blir tung, sløv og dvask. Da føler ikke jeg det bra med egen kropp og sjel, heller. Men om jeg lever på normal husmannskost med litt frukt og grønt innimellom, så merker jeg at jeg setter større pris på å kose meg med usunne varer da, når jeg først gjør det 🙂
      Jeg ELSKER mat, og spesielt junk-food og brus, så aldri om jeg kommer slutte. Det handler bare om at man ikke trenger den mengden man tror man gjør, for junk-food og annen drittmat, den gjør deg faktisk avhengig pga det høye nivået av sukker og annet snusk.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg