Suck (2009)

The Winners, et ironisk navn på et band som suger!
Joda, de kunne trengt litt mer kvalitet, men det er når de virkelig suger på sitt verste at publikum omsider får de store øynene opp for dem. På en helt, helt annen måte!

Suck er en film som jeg kanskje ikke hadde kommet til å sett, hadde det ikke vært for at min bestevenninne er litt sånn småhypp på en viss gammel mann i filmen som heter for Alice Cooper, kanskje hørt om?

Alice Cooper er en av de store navnene som dekker rollelisten i Suck, han spiller en snåling av en bartender. Ikke seg selv.
Vel, til tross for at hans navn er det første som står på filmens cover, så er han bare så det er sagt; Han er ikke veldig mye med i filmen. Han har noen blodtørste dialogscener der og da, men de er ikke veldig mange av, og de er ikke grådig lange heller.

Uansett, historien om bandet The Winners utvikler seg fra gulv til tak når medvokalisten Jennifer (spilt av Jessica Paré) dør.
Hun klarer å skjule for hele bandet at hun er død, en stund, det vil si at hun har blitt en vampyr.
Hemmeligheten blir brått delt med bandets alt-mulig-mann, når han finner henne med et sugerør i munnen som stikker inn i halsen på et uskyldig offer spilt av Danny Smith.


© Bilde tatt fra brutalashell.com

Alt-mulig-mannen Hugo (spilt av Chris Ratz), tørr ikke annet enn å adlyde hennes ordre når han blir bedt om å kutte opp liket, forså i skjule det for allmenheten. Når han er tilbake til resten av bandet overbeviser han dem (med hjelp fra Jennifer) om at han har blødd neseblod..

Hemmeligheten faller til slutt som fot i bærepose, og plutselig vet hele bandet om Jennifers tilstand som vampyr.
Det er også vampyrtingen som gjør at Jennifer hittil er den eneste populære i bandet. Til tross for mange kommentarer på bandets hjemmeside, så går alle ut, ene og alene på Jennifer. Bandet i seg selv er enda ikke stort for folket! Vil resten av bandet dø for å suge mest mulig oppmerksomhet og gale fans? Jeg skal ikke fortelle stort mer om filmens historie og slutt. Resten etterlater jeg til dere å finne ut!

Filmen i seg selv suger midt på kaktusen. Den er blitt ikke en av mine nye favorittfilmer, men den suger heller ikke så veldig at det er helt utenkelig å se den igjen. Eller jo, den suger, masse, men på den blodige måten. Den gode, blodige, vampyrmåten.


© Bilde tatt fradiamonddynamite.wordpress.com

Uansett, filmen har sugd til seg en del rekke navn, den har noen morsomme replikker, og den kan faktisk fenge til tross for at den suger.
Den har en god del sanger, med sære sangtekster. Og den tørker støv av gammel, god rock. Ikke helt min type rockesjanger, da plata går litt i treigeste tempoet for min del, men likevel god nok.

Alt i alt angrer jeg ikke på at jeg ga den en titt. Og det er ikke den verste vampyrfilmen av dårligere tid. Den slår lett Twillight-tragedien og en del annet fjortissmøl ned under kosteskaftet. Men jeg bruker også det kosteskaftet til å sørge for at terningen ikke er helt på topp.

Terningkast

Vi reblogges!

5 kommentarer
    1. Stort sett enig i alt du skriver. Den er ikke en av mine favoritter heller, selv om jeg jeg liker den gaanske godt. Mest på grunn av Alice (som jeg ser du har tatt med i begrunnelsen på at du så den in the first place, mihi. ), men også på grunn av musikken. Jeg liker litt sånn treig rock jeg ^^ Og så liker jeg at de mixer inn litt David Bowie, Iggie Pop, Burning Brides etc.. La du foresten merke til at datteren til Alice også er med i den? Hun spiller den kvinnelige bartenderen ;3
      Meeeen vet du hva, i motsetning til deg, så synes jeg faktisk Twilight er bedre.. 😉 hihi
      “Something wicked this way comes.”

    2. Sara Helene: Jeg hadde nok litt problemer med å se at datteren hans var med i og med at jeg ikke en gang visste at han har en datter, i alle fall har jeg glemt det. Hehe.

      Jeg liker noe treigrock-sanger, men ikke mye. Running To The Edge Of The World er en av få 🙂 Manson <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg