Nytt fotokamera – Rollei Powerflex 210 HD

Mitt nye fotokamera fra Tyskland
Helt siden onsdag forrige uke har jeg vært i en noe fortvilet situasjon. Kameraet mitt, lommekameraet mitt fra Canon er sporløst forsvunnet..
Jeg har sjekket så og si over alt, x antall ganger.

Tatt ut og inn igjen alt som er i filmhyllene, sjekket rundt tven, bordet, under bordet, bak og under sofaen, i bukse og jakke-kommene… Kameraet er forsvunnet… Og jeg er redd for at noen som har vært her kan ha tatt det, uten at jeg skal gå noe mer innpå min teori der…

Eller så har jeg tatt det med meg ut og mistet det, men jeg kan virkelig ikke komme på at jeg har tatt med det kameraet ut siden onsdag overhode…Uansett, jeg har fått meg nytt kamera, ikke et lommekamera som sist, og hittil savner jeg fortsatt det gamle Canon-kameraet… For det nye kameraet mitt har flotte anmeldelser i Tyskland hvor det er laget, men jeg sliter med det… Mitt nye kamera er et Rollei Powerflex 210 HD-kamera. Jeg synes det er noe treigt og det er ikke veldig mange bilder jeg kan ta, før jeg har kjøpt minnekort til det i tillegg til den plassen det er på kamera fra før. Bildene er forsåvidt skarpe nok til min bruk, men ikke helt rene i den forstand at det er litt kornete, om jeg kan si det sånn.

Kort fortalt syns jeg hittil det er noe uvant og komplisert for min del, har sendt sms til pappa i dag, i håp om at han kan komme å hjelpe meg, er jeg heldig er det bare instillingene som er litt ute på helvetesmarka nå.
Her er to bilder jeg har tatt med det nye kameraet nå nettopp, bare for å vise hvordan det ser ut.

Hadde kanskje vært en fordel om jeg hadde vasket speilet først ser jeg, hehe.. Joda, bildene her er greie de. Men det er først og fremst treigheten, tiden det bruker på å fokusere og sånne ting som plager meg mest. Samtidlig som jeg ikke har satt meg helt inn i hvordan man tar bedre bilder i mørket enda. Og ja, jeg har hørt om blits, men vet enda ikke hvordan jeg får brukt den, best mulig uten at det blir for hvitt eller noe annet upassende.


Skatt og pengebrenning
Fikk forresten skattepenger i går!
Nærmest 12 000, og det er jeg fornøyd med, nesten alt er brukt opp alerede..

5636 kroner av pengene brukte jeg foreksempel på bestilling på ny pc fra komplett.no. Pcen jeg har nå er treig, og derfor er jeg glad jeg nå har bestilt ny strømforsyning, nytt og større minne, ny hardisk, også videre, også videre. Ny stasjonær pc kommer altså forhåpentligvis enten i morgen eller torsdag, og da der det takk og farvel til den treigheten jeg har i dag, gleder meg også til å skifte ut Windows XP med Windows 7. Ok, akkurat det med ny pc er ikke noe jeg har dårlig samvittighet over i hele tatt, for det er virkelig noe jeg trenger. Og jeg har også fått hjelp til å bestille de rette delene jeg må ha av min aktivitetskontakt, samtidlig som også min far har sett gjennom handlekurven før bestilling. Og min far har jobbet i flere 10-år med elektronikk!

Ok, nå er det mulig jeg får litt bank her inne av de mest sparsomme og fornuftige medmenneskene her inne. I tillegg pengene jeg brukte på ny pc så brukte jeg også… Hold dere fast; 2682 kroner på ting fra Dragens Hule, to nye bukser (som jeg egentlig trenger), to nye t-skjorter, en dørmatte og tre mindre talerkner.

I tillegg klarte jeg fint å sende en bestilling til cdon.com1277 kroner, en god del horrorfilmer er på vei. Blir nok noen innlegg senere når jeg har fått alle pakkene så derfor gidder jeg ikke liste opp hvilken filmer og produkter jeg venter meg.

Og sist, men ikke minst, 1126 kroner ble brukt på allposters.no, på et innrammet bilde i størrelsen 34×45 cm, det skal henge på det nye soverommet mitt på mitt nye sted når jeg flytter innen 1. august.

Merk at de fire prisene jeg betalte i går er totalsummene på hver enkelt bestilng, da også frakt er regnet med, just saying!
Men nå skal jeg se ferdig Sin City-filmen som jeg handlet på Kiwi i går, og ja, jeg er håpløs.

Vi reblogges!

7 kommentarer
    1. Charlotte Sortgrim: Både bildet fra Allposters.no, filmene fra cdon (som sikkert blir sendt i flere pakker siden ikke alt ser ut til å være på lager nå), tingene fra Dragens Hule og pcdelene blir sikkert egne innlegg, med bilder og det som er! Blir mye nytt på meg, får også en egen engangsum fra Nav snart for innkjøp av nye møbler og ting jeg trenger til der jeg flytter! ^^ This is my new life!

    2. Ja den ser jeg.. Men med noe så tar det vel litt tid før man blir heeelt fornøyd? 😉 Lykke til med kameraet og håper selvfølgelig du blir mer fornøyd etterhvert 🙂

    3. Kamera tok nå brae bilder, tror nok det har en del med instillingene å gjøre at det er treigt + du ikke har minnekort i. Merket med mitt eget speilrefleks at det går tregere når jeg ikke bruker minnekortet eller om minnekortet begynner å bli fult.
      Jeg vedder på at kamera ditt ligger på en veldig lur plass, og den dukke opp på den mest teiteste plassen om noen uker. Slik bruker det å være med meg. Eks, rota bort nøkkelen, fant den 2 år seinere i sekken min. ( jeg letet hundre ganger i den da jeg mistet den .__.)
      Hohoho jeg kunne ønske jeg kunne bruke så mye penger på en gang uten at det skulle gått utover andre utgifter jeg har *.* SJAAAALUUU! Gleder meg til å se hvilken horror filmer du har bestilt, vedder på jeg har sett de fleste 😀 hehe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg