APPELL TIL DE VANLIGSTE IDIOTENE I SAMFUNNET – DE DUMSNILLE!

Snillhet kan være vel og bra, men det er ikke alltid at man kan bygge videre på det.
Snillhet er for mange å holde kjeft om en mening man har. En mening som kanskje egentlig burde vært sluppet ut, for en stund siden.

Jeg syns det er flott med snille mennesker, men til tider er det grenseløst idiotisk hvor snill enkelte kan felle seg selv ved å være.
Undertegnende er til tider blant de.

Skal man frem i verden, nytter det ikke å være snill all the time. Glem det! Bare glem det!
Det er som i ordtaket; “Snille jenter kommer til himmelen, vi andre kommer så langt vi vil”!

Et par eksempel fra mitt eget liv er selvfølgelig på sin plass å dra frem.
Og jeg tror forresten de fleste eksemplene er noe dere vil kjenne dere igjen i også.
For det har seg sånn, et par ganger har det hendt at jeg har avtalt at noen skal komme og besøke meg…
“Jeg vet ikke helt når jeg kommer, men jeg kommer i morgen ettermiddag en gang…”
For dere som er oppegående, så kan en ettermiddag være så mangt!

Det er da jeg skulle vært flinkere på å si:
“Unnskyld meg, men jeg har faktisk et jævla liv jeg også”!
For det har jeg, tro det eller ei, selv om mye av livet mitt brukes til fasinasjon på døden og underjordiske interesser.

Vel, nok om det.
Det hender at folk kommer med nokså ukonkrete meldinger på når de kommer.
“Jeg kommer en gang i løpet av morgendagen..”..
“Ja, vel ok..”

Så blir man sittende, det er ikke akkurat slik at jeg kan gå noe sted, for jeg venter besøk… En eller annen gang den dagen det er snakk om. Og tiden går. Jeg har gjort unna de tingene jeg skulle gjort. Innnnnngen ting å ta meg til… Skal jeg ta sjansen på å innom en butikk i 5 minutter? Hva om h*n er på døra akkurat da?

Nei, snillhet kan til tider være upassende, kommer ann på grad.
Andre eksempler er de jævla treigostene i vennegjengen. De som nesten ALDRI kommer presis.
De som skal komme i 18-tiden, men som dukker opp halv ni i stede.. Og jeg sier det gang på gang;
“Det går heeelt fint. Hadde ikke noe å gjøre utenfor hybelen likevel jeg”, etterfulgt av et smil.

Faren med dette smilet og disse replikkene er at det fort blir mer tillatt at dette kan gjenta seg.
Dermed tar folk det fortere forgitt at de ikke trenger komme presis, men mer eller mindre AKKURAT SOM DE MOTHERFUCKING VIL!!!!

Jeg har et ønske for året. Kast snillheten på dør!
Ønsker ikke å være den oversnille pusekatten! Jeg kveles av tankene!
Det verste jeg vet er folk som er snill fremfor å sette foten ned. Man kommer ikke lange veier i verden med snillhet og sensur!
Man MÅ være litt strengere, hardere, mer brutal og “fæl” for å faktisk bli et bedre menneske, etter min mening!

Snille mennesker kan til tider være totalt umenneskelige, mot seg selv!
For de utsetter selv gjerne for at tiden deres blir ranet. Si ja til det du VIL si ja til, ikke si ja kun fordi at du ikke vil såre noen, eller virke streng!

For da lar dere assholene av noen upresise fjols ta over noe som er ditt eget! Nemlig kontrollen!
Dersom noen skulle bli sure for at du krever at de kommer med noe mer presis, og at de skal holde det de lover, da er de ikke verdt å ha som venner!
De vennene som er verdt å ta vare på er de som faktisk takler at du er ærlig, de som takler sannheten, de som forstår at du har et liv du også, de som forstår at klokken 18 er klokken 18 og ikke 21!!! F.eks!

Selvfølgelig kan det forekomme at det skjer noe. Det gjør det med alle. Og noen ganger skjer det!*
Men jeg sikter nå til de som lar dette nærmest forekomme ukentlig!!

Så har vi også de som menger seg med flere mennesker de egentlig ikke har så mye felles med, innerst inne. Som dag inn, dag ut bruket tid på folk som tror de er bestevenner eller hva faen de tror, rett og slett fordi du er så snill og faker som om du mener det samme og blablablabla langt oppe i tarmene mine! Det er greit, ingen ønsker å være venneløs og ensom, men jeg vil heller være alene fremfor å menge meg blant folk som føler meg mer ensom! For slik er i alle fall jeg skapt, dersom jeg bare jatter med folk og er venn med folk kun for å være hyggelig, eller fordi jeg desperat skulle føle at jeg trenger venner, da vil jeg heller være alene!!!

Nei, atter en gang: Det nytter ikke å være snill bestandig. Snillhet stinker til tider, og snillhet er til tider jævlig identifiserende med DUMHET OG IDIOTI, AND RETARDNESS!

Takk for oppmerksomheten, for 999 gang, da dette her ble innlegg nummer 999 😉 (egentlig nummer 1001, siden 2 innlegg er blitt slettet mot min vilje i løpet av årene)
Vi reblogges!

6 kommentarer
    1. Jeg kjenner meg ganske godt igjen i det du skriver. Jeg har vært veldig dumsnill som det kalles, og naiv. Men etter jeg begynte å se det store bildet og sluttet å skylde på meg selv eller finne meg i alt mulig, så har jeg klart å viske bort de menneskene som jeg egentlig ikke betyr noe for, eller ikke betyr noe for meg. så alt er bare flott! Man trenger ikke å være asshole, men ikke en jævla spyttslikker heller 🙂

    2. onlyamemory: De ordene skriver jeg meg helt enig i, og det er ikke for å være snill at jeg gjør!

      Visk bort de menneskene som du egentlig ikke betyr så mye for, det er det man skal gjøre. Og det samme angående de du ikke bryr så mye om å bruke tid på også! 😉

    3. For å være ærlig har jeg vært dum snill et par ganger. Men jeg setter foten min ned og sier ting rett ut. Kommer noen flere timer forseint til avtalt tid hadde dem fått høre det. Hadde noen sagt at dem kommer f.eks om ettermidagen, hadde jeg sagt at dem skulle si en tid eller kan regne med at jeg ikke er hjemme. Kan vel si at jeg er stor i kjeften, som regel. Og det vet de fleste som kjenner meg også. Haha

    4. Vampyrisis: Det høres med andre ord som du gjør jobben din, for det meste, og det skal du være stolt av! 🙂 Dette er som sagt noe jeg også har å vokse på, og bør lære meg å bli bedre i.

      Stor i kjeften er bra, i alle fall så lenge man er det på rett måte!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg