70 år ung visesanger (VIDEOINTERVJU)

Musikk finner man i alle slags former. Jeg vil i denne påskekvelden av en blodfattig søndag presentere dere for en venn av meg som nylig har fylt 70 år, Bjørn Hallvard Sundseth er hans navn og vi har kjent hverandre nesten et år.

Vi ble venner da vi la til hverandre ved en nesten tilfeldig på facebook, blant annet på grunn av felles bekjentskap. Bjørn Hallvard var rask med å sende meg en privat melding til facebook-inboxen min, han hadde blant annet tittet inn på bloggen min og snoket litt, den snoken!

Hehe. Han hadde registrert seg at jeg har aspergers syndrom, og lurte på om han kunne få møte meg, og ta en prat. Han har selv en sønn med asperger syndrom. Jeg stilte opp, og personlig møttes vi sånn ordentlig for første gang ved Oppdal kulturhus, der vi satt og pratet en times tid.

I det siste året har han fått en av hovedrollene i min filmserie “Ken og Morten” som jeg driver med på fritiden, på hobbybasis, utenom bloggingen. Ingen av scenene fra den serien ligger på nettet, av diversje årsaker som blant annet rettighetene på bakgrunnsmusikken jeg bruker i scenene.

I dag har jeg tatt meg en tur innom han og fått et intervju som ble 1 time langt. I løpet av de neste dagene, i alle fall i morgen og tirsdag vil det bli lagt ut flere biter av intervjuet. Så dette innlegget er kort fortalt en beskjeden smakebit.

Bjørn Hallvard er uten tvil en munter visesanger, som bruker pensjonstiden sin blant annet på å underholde og spille for pensjonistlag, han synger i kor også, og har også sunget opera.

I dette innlegget får vi høre han synge på svensk, “Jag och Nicolina”.
Hadde det ikke vært for det utrolig frustrerende tjenestenektangrepet som blogg.no er utsatt for, fortiden så skulle jeg lagt ut mer på bloggen min i dag. Men sånn går det når det finnes noen pappskaller av kukksugende idioter som bare må angripe blogg.no og skape forsinkelser og sånn at folk til tide og utide ikke kommer seg innpå blogg.

Hva syns dere om den svenske visesang-fremføringen til min gode venn Bjørn? 🙂 Synger du eller spiller du selv noen instrumenter?

Vi reblogges!

13 kommentarer
    1. Fantastisk mr FK,syntes du gjør en fin profil her..Seff skal du og ha honnør her,for å fremme denne fabelaktige 70 åringen,dere fortjener oppmerksomhet begge to:))
      Jeg håper du kommer deg i tv etterhvert jeg-vet om mange som hadde ønsket sett dette feks på tvn..
      Nydelig visesanger ,digger den råe gitarspillen<3
      Takk for nydelig innlegg-du overrasker som alltid!!

    2. vaniljeogpepper: Takk, takk, takk. 🙂 Jeg vet jeg høres ut som en unge nå, men jeg vil på tv!!! Og jeg syns selv at jeg tar meg godt ut også. Eller nei, men det driter jeg i!

      Ja, Bjørn er virkelig en fabelaktig fyr!
      Takk igjen for kjempekoselig kommentar storesøss! <3

    3. Går det ikke høre med lokaltvn da,om du kan lage egne lokaleinnslag eller egne innslag om et eller annet..??Uansett er jeg sikker på at sjansen byr seg så du kommer deg på tvn!!!!!

    4. vaniljeogpepper: Huff, vet jeg høres ut som en bortkjemt drittunge nå, men er det noe jeg ikke liker så veldig så er det lokaltv og sånn. Aner ikke hvorfor konkret, men der har jeg fordommer. Hehe. Tja, men hvorfor ikke, sånn egentlig.

    5. Jo sant nok-å du hører ikke bortskjemt ut-det er viktig å tanker om hvor man vil være,igrunn enig med deg seff..Tenkte det var enklere fordi da har du det i nærheten av der du bor…Prøv å sende ut type CV-video til ulike tv-stasjoner for å fange oppmerksomhet,det går jo..??:))

    6. Hei driter i om du faller for smisk , men gi bloggen din den oppmerksomheten den fortjener, og send inn innleggene dine til bloggavisen min 🙂 (trykk url min) vi sees !

    7. vaniljeogpepper: Hm, tro det eller ei. Men for en liten halvtime siden, sendte jeg nettopp en mail til Norge Rundt i Nrk. Sendte de en liten beskrivelse av hvem jeg er, samt linker til noen av blogginnleggene mine. Blant annet de to intervjuene med Bjørn, samt link til to av de historiene jeg har skrevet selv som jeg er mest fornøyd med.. Nå blir det spennende om jeg får telefon eller ikke om noen dager. ;-P Hehe, impulsiv.no 😛

    8. WOW!!!!God morgen:)))Så flott!!Jeg er sååå stolt av deg Mr-å jeg krysser seff alt jeg har!!Det var det programmet dette minnet meg om når jeg s intervjuet ditt.
      SPENNENDE!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg