EN HORES BLOD – KATASTROFALT FØLGE

JEG ER IKKE LENGER DIN HORE, DIN HORE
Din giftige falskhet har mistet sitt jerngrep.

Dine bindende blikk har mistet sin kraft.
Jeg er ikke lenger din slave og kasteball.

Du har bindet meg fast med piggtråd.
Du har lekt med mine følelser og frihet.
Du har brukt meg som din ydmyke hund.

Nå har lenket bristet, og jeg er løs.
Woff, du er igjen bare ei simpel tøs.
Baksnakk meg gjerne som hevn til dine venner.

Men vit, jeg kommer aldri tilbake av den grunn.
Mitt rykte kan du kanskje såre.
Men friheten kan du bare drømme om.

Du er ikke mer enn ei falsk hore.
En desperat fitte med for stort ego.
Om ikke lenge kaster du deg over nytt offer.

Ditt nye offer vil være deg selv!
Du klandrer deg for hva som gikk galt!
Snart skal du krype i dine egne tårer.

Jeg ser deg drukne.
Til tross for alt, jeg vil hjelpe deg.
Men selv jeg vet at jeg kan ikke hjelpe.
For du er alerede død.
Død på innsiden.

Din hore!
(Skrevet av Aylar Von Kuklinski, 10. desember 2010)

14 kommentarer
    1. nice 😀
      fikk lyst til å skrive noe selv..jeg kan håndplukke en god del folk jeg vil bruke som inspirasjon…det er ikke min feil at de valgte å såre meg 🙂
      du er flink min venn^_^ du vekker opp min skrivelyst 😀
      gla i deg <3

    2. Ouch… fantastisk bra skrevet, stilig at du klarte å få det dypt (som det om å såre seg selv), samtidig som du brukte den type ord/uttrykk som du gjorde, det ble en kul kontrast!
      Aner ikke hvem som forårsaket at du skrev det, men det må ha vært noen du brydde deg om, for å fremkalle sånne følelser…

    3. ideatroll: Takk for det ideatrollet mitt 🙂
      Betryggende at noen syns jeg skriver fantastisk, og dypt ble det nok ja, men det var også meningen. Det er vel egentlig ikke noen spessielt som har forårsaket dette, mer et generelt dikt til flere drittsekker av begge kjønn som jeg er glad for å ikke ha store kontakten med i dag.

      Klem 🙂

    4. Mye jeg syntes var bra med denne teksten – men jeg er lite glad i det jeg opplever som en svært utbredt, lettvint og bevisstløs bruk av ordet “hore” i samfunnet generelt og i “ungdomskulturen” spesielt.
      Det må da ha blitt det vanligste av alle skjellsord på kvinner? I de langt fleste tilfellene blir “hore” slengt ut om alt fra damer som avviser flørt og tilnærmelser, til damer som har ONS, damer som har hatt mange kjærester, damer med bitchy oppførsel eller som er litt store i kjeften, damer med korte skjørt, damer med blondt hår, damer med store pupper, damer som går på byen, damer som liker å flørte…
      Av de talløse gangene fornærmelsen “hore” blir brukt mot noen, er det sjelden det handler om at sex er blitt utført for penger. Det handler om alt mulig annet. Man skulle tro at begrepet dermed ble mer “tannløst”, mer “ufarlig”, men til tross for hyppigheten i bruk og utvanningen av innhold, holder likevel “hore” stand som et svært belastende og krenkende skjellsord.
      Og blir det brukt mange nok ganger mot en person, virker “hore-ordet” jammen både stigmatiserende og ryktespredende også. Man begynner å “klistre andre egenskaper” til personen. Dårlige alle sammen.
      Jeg skulle ønske både damer og menn reagerte mye sterkere og avvisende på den massive bruken av “hore” som skjellsord og betegnelse. Det er en uting.
      whatwouldnemido.blogg.no

    5. Hm. Nå ble jeg litt engasjert…. Tror jeg må bruke den kommentaren jeg skrev der til å lage et innlegg. Ikke til forkleinelse for deg da, bare så det er sagt. Men som du sikkert har skjønt, er dette en ting jeg har vært opptatt av lenge. Det er mye makt i ord.
      whatwouldnemido.blogg.no

    6. whatwouldnemido: Beklager litt for ordvalget mitt, veldig spontant skrevet i grunn. Uten at det er noe unnskylning. Har en vei å gå når det gjelder ordlegging og formuleringer, ja.

      Glad for at det finnes mennesker som deg som sier fra så bra og sterkt jeg!
      Verden trenger flere som deg! 🙂
      Takk. Ønsker deg en god og fin dag videre!

    7. 🙂 ! Det der må være et av de varmeste, mest imøtekommende og positive svarene jeg noensinne har fått på en såpass krass og kritisk kommentar. Det står det mye respekt av! 🙂
      whatwouldnemido.blogg.no

    8. whatwouldnemido: Jeg syns det er tragisk når enkelte tar ting for ille opp og ikke tåler kritikk, syns det er fint å være positiv, åpen og imøtekommende uansett jeg!

      Og jeg ser jo i tillegg at du har rett, sånn egentlig 🙂

    9. Jeg for min del synes at det var nettopp kombinasjonen av “enkelt, uinnpakket språk” og den dypere meningen som “gjorde” diktet… 🙂

    10. Daeva Tollnes: Æehm, tusen takk for det. Selv syns jeg ikke jeg er spessielt flink. Ja, jeg har holdt på med historiefortelling, diktskriving, tegneserier og slik helt siden barnehagen, men ser ikke på meg selv som flink. Mer usammenhengende og rotete; fullstendigkaos.

      Men tusen takk Daeva for veldig sjarmerende og fine ord! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg