UTROSKAP!

Er det noe jeg missliker og forakter sterkt utenom ting som mobbing, baksnakking, vold, tvang og trakkasering, så er det utroskap.
Selv har jeg aldri vært i noe forhold så har ikke vært utro mot noen, eller opplevd å hatt en utro kjæreste.

Men jeg hører stadig om folk og bekjente som har hatt noen såkalte “sidesprang”, der de har klinet med noen på en fest mens de selv eller den de har klinet med eller i verste fall også hatt sex med har vært i et forhold til noen, og da snakker vi ikke sånn åpent forhold der alt er greit…

Blir så lei meg og slik av å høre om folk som flørter, kliner, har sex med og generelt gjør ting som går under utroskap, mot den mann egentlig er sammen med.

Syns ikke en gang at fylla på en fest er noe unnskyldning i det hele tatt.

Men, så er det det å tilgi. Jeg skal på ingen måte beskytte utroskap, overhode… Men det er også menneskelig å feile, så vist den som har vært utro i noen som helst grad virkelig angrer og lover at dette ikke skal gjennta seg, og vist begge i forholdet fortsatt innerst inne elsker hverandre til tross for det som har skjedd, så vel forholdet få en sjanse til, så lenge det er helt sikkert at noe lignende ikke skjer igjen, noe man dessverre aldri har 100 prosent garanti for, men… Tenkte bare å få ut noen meninger, og gjerne starte en diskusjon.

Hva tenker dere om dette? Er det noen av dere som har opplevd å hatt en kjæreste som har vært utro mot deg i noen som helst liten eller større grad? Hvordan taklet du det? Hvordan endte det? Hva mener du om disse tingene?

Min mening er kort og enkel: Så lenge du er i et forhold til noen så er det ingen unnskyldning for at du har flørtet, kysset, hatt sex med eller gjort noe som har med utroskap å gjøre, med MINDRE du er i et sånt åpent forhold-opplegg… Noe jeg ikke er noen tilhenger, eller har alt for stor tro på. Og jeg håper virkelig at den som har vært utro med eller mot noen har angret skikkelig etterpå, for ingen fortjener å ha noen som er utro, enten det var et “sidesprang” i fylla eller noe som helst annet!

OG OM DU SELV IKKE ER I NOE FORHOLD MEN DEN DU ER I FERD MED Å FLØRTE MED, KLINE MED OGSÅ VIDERE ER DET; IKKE TENK TANKEN EN GANG, HUSK AT DA SÅRER DU ET ANNET MENNESKE, SELV OM DET ER MED VILJE ELLER IKKE. VIL DU VIRKELIG DET?

12 kommentarer
    1. Vet hvordan det er og hvordan det føles… jeg tilgide jeg.. og vi er enda i lag, men jeg sliter med det enda, selv om det er 1 år siden og det “bare” var ett kyss… det er bare tanken som sårer meg, og gjør meg kvalm… tenkt viss det var mere, tenkt viss osv… 🙁 forferdelige greier…

    2. Jeg opplevde utroskap i mitt første seriøse forhold. Han var utro første gang etter bare 7 måneder. Jeg fikk vite det da det hadde gått nesten 10 måneder, pluss at han da hadde vært utro enda en gang. 1 gangen hadde han sex med ei jeg vet hvem er og andre gang “bare” klinte han med ei annen. Jeg fikk vite om begge tilfellene i løpet av 2 dager. Det verste er at jeg tilga han for dette og prøvde videre. Det resulterte i at jeg ble mentalt ødelagt, døds-sjalu og kontrollerende. Jeg burde bare sagt hade bra da jeg forstod at det var noe galt. 1 år etter, etter utroskapen, slo vi opp. Hvorfor jeg holdt ut så lenge? Jeg vet ikke. Jeg var vel svak for han, og trodde at jeg ikke kunne få noe bedre. Fuck utroskap!

    3. JEG HATER UTROSKAP! hehe, bare måtte, for jeg vet hvor mye det ødelegger og bryter ned folk!

    4. Jeg er ganske hyklersk når det kommer til akkurat utroskap. Jeg mener at det er utiligivelig om noen er utro mot meg, men har vært utro mot folk jeg har vært med endel før. Men samtidig så mener jeg, og ja, jeg kommer sikkert til og bli hata for denne meninga, at den jeg er sammen med ikke har noe rett til og klage på at jeg er det, siden alle vet at jeg ikke akkurat ser på kjærlighet som noe ekte. Jeg er ganske ærlig når det kommer til sånt, om jeg har vært utro så har personen jeg er i et forhold med fått vist om det rett etter, og jeg advarer alltid folk før det blir noe forhold ut av ting at jeg mest sannsynlig kommer til og såre dem fordi det kan godt hende jeg vil være utro et par ganger, samtidig som jeg aldri vil elske dem og da mest sannsynlig stikke min vei etter en stund. Jeg vet ikke jeg, utroskap er jo egentlig ganske dårlig gjort mot den andre, men i mitt tilfelle, når de vet om det før, under og etter, mener jeg at det at de gir meg sin tillit er deres eget ansvar. Jeg foretrekker åpne forhold, though, men det som igjen er kjipt med det er at de fleste setter opp en haug regler som ødelegger all morroa i sex.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg