KJÆRE FJERNKONTROLL, KJÆRE NAVLELO (NYTT DIKT)

Mange her som husker mitt videoblogg-dikt “Kjære leverpostei” som jeg la ut tidligere denne høsten? Vel, nå har jeg laget et nytt, denne gangen om fjernkontroll og navlelo.
Diktet er desidert til en av mine beste venner i livet, Sara og Camilla, som jeg er veldig glade i og ønsker alt godt i hele verden!


Kjære fjernkontroll, kjære navlelo
Kjære fjernkontroll, min ydmyke slave

Kjære fjernkontroll, min nest beste venn

I årevis har du latt deg kontrollere
I årevis har du alltid vært litt fjern

Kjære fjernkontroll, jeg styrer ditt liv
Kjære fjernkontroll, bare ikke gi meg hiv.

Alt for meg du gjør, selv når du ikke burde
Min navlelo og deg er slettes ingen byrde

Kjære navlelo, hvordan er det der inne?
Kjære navlelo, du som sitter så dypt.

Ved verdens ende du nå sitter, for snart skal jeg dusje.
Om ikke lenge skal vi skilles på vår vei, men vi møtes vel igjen?

Til vi møtes igjen, du på havet skal reise
Du lille lo, på jakt etter en annens navle.

Kjære fjernkontroll, hva er det du sier?
Kjære navlelo, nå vil du bli glad!

Kjære navlelo, Herr Fjernkontroll vil deg adoptere.
Kjære fjernkontroll, jammen er du vel snill!
THE END

Hva syns dere?
Ønsker alle sammen en god kveld videre, og håper alle også får en god uke som kommer, dere små tarantelltestikler! Hehe. Ta godt vare på dere selv, og deres venner!

Vi blogges!


Reklame: Ta turen innom Kiddys fantastiske blogg. En 21 år ung jente som med en designer i maven! 🙂
kiddys.blogg.no

14 kommentarer
    1. Haha, jeg liker humoren din! Noe grotesk.. men liker det alikevel 😉
      Kjekt å se flere menn som blogger da! Og at det ikke er femine rosaklatter med dagens outfit og hvilke bøker de liker å lese 😛
      Ha en fin dag videre! =)

    2. Heeeii,the darkest prince of all the land,and the littlest brother I never had,my friend!!
      Odè til navleloen,jeg var litt bekymret for hvordan det skulle ende for ‘loen-men så gikk det jaggu bra tilslutt!!Fjernkontrollen-our friend in need-
      Nok om det!
      Du har vært savnet i dag,sovet lenge??

    3. vaniljeogpepper: Oi, lillebror også faktisk 🙂 Hyggelig!
      Da går jeg utifra at du blir storesøster da! 🙂

      Ja, dette her ble visst det nærmeste jeg har kommer når det gjelder drømmen om å bli Thorbjørn Egner (Karius og Baktus døde heller ikke, slik som loen).
      God damn, teit humor!

      Savnet? Er det noen som helst som er i stand til å savne meg? Hehe..
      Har bare litt fjerne og ukontrolerte problemer med å være kreativ. Litt forskjellige ting generelt for tiden som tapper meg for kreativitet, blant annet. Men jo, dag sov jeg faktisk fra 05-14, satt oppe i natt på webcam med to venner. Så ja, sovet “lenge” i tillegg til at jeg sliter med kreativitet og motivasjon her på bloggen.

      Må bare si det igjen jeg, jeg liker bloggen din og deg godt. Er glad for at vi er bloggvenner her inne i det minste :O)
      Klem fra lillebror! 🙂

    4. ..det er ikke meningen å ”presse” deg i en form du ikke er komfortabel med..Du er seff akkurat den du ønsker å være-goes without saying-
      …men du har ikke (seriøst) tenkt på noe innenfor dramateater??Hvor kult hadde ikke det vært å sett deg på statskanalenteaterscenen eller andre medier for den sakens skyld,poenget er at folk ville hatt godt av å bli underholdt & røsket tak i av deg:)))
      Takk for kompliment ang min blogg og mine meg’er-er stort sett ikke så god på å motta kompliment-motta gode intensjoner har aldri vært godt-hvis du skjønner hva jeg mener….Ord som ”jeg elsker deg” og ”jeg er glad i deg”-har jeg vansker for å uttrykke-men kan mene det av hele mitt hjerte.Jeg er typen som viser det i handling og væremåte,å jeg kan si ”jeg liker deg veldig godt”…Å jeg liker DEG veldig godt:))

    5. Lisa: For å si det sånn: I fjorvår søkte jeg meg på en folkehøgskole i Nordmøre, en filmlinje. Jeg kom inn, men feiget ut og takket nei, fordi jeg er kjempeusikker på meg selv på mange fronter.

      På blogg.no ser du en litt storkjefta og “tøff” fyr, men er egentlig veldig, veldig usikker på meg selv, og er livredd for forandringer og nye ting. Og har også en større sosial angst. Mye kan forklares med asperger og add, uten at det er noen “unnskyldning”.

      Så vet ikke jeg…

    6. Jeg skjønner det,men du er fortsatt ung å du kommer til å bli tøff nok til å gjøre akkurat det du ønsker,å du må være villig til å gi deg selv tiden du trenger-hvordan du løser det er jo opp til deg
      …Jeg ser ikke bare en storkjefta fyr,langt der i fra-til det er jeg altfor erfaren og observerene ovenfor andre..Diagnoser eller ei du innehar mange kvaliteter man ikke lærer på skolen for å si det sånn…Men og kanskje det da hadde hjulpet deg i riktig retning,ifrhold til trygghet på mestring, om du fikk ”landet” en super støttekontakt..

    7. vaniljeogpepper: Har funnet ut det 🙂 Og takk for alt det andre du skrev i sted Lisa. Når det gjelder støttekontakten har jeg enda ikke bestemt meg for noe enda, er så redd for å knytte meg til flere. Også 2011 er et år hvor jeg har mistet flere kontakter igjen, og det gjør mer vondt enn jeg som regel vil innrømme…

    8. …Men du innrømmer det likevel…:)
      Life is a bitch, and somthimes little drops of somthing good comes your way,”suck” on it like nobodys buisness-in the end we all are dying.Dont be afraid to let go,cause after all this is -”life”- a oneman show..
      Når det gjelder støttekontakt kan du tenke dem som en programvare du trenger til pcen fordi den må oppgraderes…om du ikke oppgraderer pcn får du heller ikke lasta ned den Uberkule filmen..hehe,jeg vet vi snakker om mennesker her,men tenker det er verdt å slippe litt kontroll på det du ikke kan kontrollere..# selv om jeg vet dette er lettere sagt enn gjort for deg:#
      Jeg heier på deg!!

    9. vaniljeogpepper: Tror faktisk jeg kommer til å gå for støttekontakt. Husker ikke hvem som skrev det sist, men; bedre å angre på gjort enn ikkegjort! 😛

      Tusen takk Lisa, det varmer å høre at faktisk noen bryr seg. Klem.

    10. Hell Yeah!! Good for U!!
      Jeg tror det var deg som sist skrev disse ord du nevner her;))
      Ja jeg bryr meg, å takk for tilliten:))
      Klem rett tilbake,nå er det natta her for meg:))Takk for praten,allways a pleasure:))
      Natta

    11. Cindy: Du har alerede spurt så da kan du det teknisk sett 🙂 Jeg skal i utgangspunktet være på lokalavisen “Opp” noen timer mandager eller fredager.
      Er ikke vanlig ansatt, er Nav som betaler meg. Sliter med å bli vanlig ansatt for å si det sånn, blant annet på grunn av tilstanden/diagnosen min.

      Er i utgangspunktet mandager og fredager kl. 10-15. Men kan gå tidligere utifra hva jeg orker og klarer.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg